مشاوران حقوقی جام جم البرز؛

عواقب شکایت واهی

خوانندگان گرامی، شما می توانید مشکلات حقوقی و قضایی  خود را با روزنامه جام جم البرز در میان بگذارید. مسئول پرسش و پاسخ مشکلات حقوقی و قضایی به وسیله تیم کارشناسی مجرب خود می توانند هر هفته و در همین سایت به سئوال های شما پاسخ دهند.  لازم است بدانیم که پاسخ های داده شده به سئوال، صرفا جنبه مشورتی دارد و قابل استناد در مراجع قضایی و اداری نمی‌باشد. منتظر تماس های شما هستیم.
خوانندگان گرامی، شما می توانید مشکلات حقوقی و قضایی خود را با روزنامه جام جم البرز در میان بگذارید. مسئول پرسش و پاسخ مشکلات حقوقی و قضایی به وسیله تیم کارشناسی مجرب خود می توانند هر هفته و در همین سایت به سئوال های شما پاسخ دهند. لازم است بدانیم که پاسخ های داده شده به سئوال، صرفا جنبه مشورتی دارد و قابل استناد در مراجع قضایی و اداری نمی‌باشد. منتظر تماس های شما هستیم.
کد خبر: ۲۴۱

به کوشش حسین طاهری پور

در سال ۱۳۹۸ آقای الف مراجعه و اعلام نمودند که خانم ص از ایشان شکایت کیفری مبنی بر تجاوز به عنف مطرح و مدعی گردیده که از آقای الف باردار می‌باشد، و پرونده در دادگاه کیفری ۱ استان در حال رسیدگی می‌باشد.
مطابق معمول قبل از قبول وکالت، جهت کشف حقیقت از ایشان سوالاتی پرسیدم و شرح قضیه را از ایشان خواستار شدم. آقای الف اعلام داشتند که مدیر یک شرکت نسبتاً بزرگ می‌باشد و خانم ص مدت حدود ۱۲ ماه در آن شرکت مشغول به کار بوده است که به دلیل اتمام و عدم تمدید قرارداد دیگر در آن شرکت مشغول نمی‌باشد؛ و صرفا در چند مهمانی هر ۲نفر ایشان حاضر بوده و چند عکس مربوط به مهمانی‌ها وجود دارد و هیچ گونه رابطه فیزیکی شرعی و غیرشرعی بین ایشان وجود نداشته است... نهایتاً مجدداً از ایشان خواستم که اگر موضوع خاصی بین ایشان وجود داشته است، حتمن اعلام نماید؛ زیرا صادق نبودن با وکیل و مشاور حقوقی، قطعاً به ضرر موکل تمام خواهد شد؛ که پس از انکار شدید آقای الف و به ویژه بیان یک موضوع خاص، بنده هم به این نتیجه رسیدم که شخص آقای الف واقعاً در شکایت مطروحه بی گناه می‌باشد؛ لذا قبل از جلسه رسیدگی به دلیل همان موضوع خاص موکل را ارشاد به مراجعه به آزمایشگاه و اخذ نظریه پزشک متخصص در آن رابطه نمودم که البته پاسخ آزمایشگاه، نتیجه دادگاه را به شرحی که خواهد آمد تعیین نمود. بدین شرح که مطابق اظهارات شخص الف، از حدود ۳ سال پیش به دلیل عمل (وازکتومی: عمل جراحی در مردان برای پیشگیری از بارداری)، ایشان توانایی و امکان باروری و بچه دار شدن را نداشته است؛ لذا پس از تشکیل جلسه رسیدگی وقتی نوبت به دفاعیات متهم رسید، نتایج آزمایشگاه و مدارک عمل وازکتومی ارائه و حتی اعلام آمادگی شخص الف جهت آزمایش دی ان‌ای در صورت متولد شدن جنین به دادگاه اعلام گردید. هنوز دفاعیات از موکل به اتمام نرسیده بود که چهره خانم ص به عنوان شاکیه تغییر و شروع به گریه نمودند و تا قبل از طی کردن مسیر جایگاه و صندلی وکیل مدافع تا جایگاه و کرسی قضات جهت ارائه ترجمه جواب آزمایشگاه، شخص شاکیه زبان به اعتراف گشود که: ((چون شخص الف قبلاً به وی وعده ازدواج داده و زیر قولش زده است و از این طریق قصد داشته شخص الف را وادار به ازدواج نماید و یا به نوعی از ایشان انتقام بگیرد.)) نهایتاً موضوع توسط قضات دادگاه کیفری یک استان صورتجلسه و به استناد اقاریر صریح شاکیه، و مدارک بالینی بیمارستان مربوط به عمل وازکتومی و جوابیه آزمایشگاه حکم برائت شخص الف صادر گردید.
نکته اول اینکه: مطابق شرع و قانون اگر شخصی به دیگری نسبت به زنا یا لواط بدهد و نتواند اثبات نماید مشمول (حد قذف) و در صورت شکایت مقذوف مستحق ۸۰ ضربه شلاق می‌گردد؛ که در این پرونده آقای الف از خانم ص چنین شکایتی مطرح نمودند.
نکته دوم اینکه: بارداری خانم ص صحت داشته که به صورت نامشروع و توسط معاون شرکت، متعلق به شخص الف انجام گرفته بوده است؛ و مباحث مربوط به تبانی خانم ص و معاون شرکت و رسیدگی به سایر جرائم صورت گرفته، در پرونده دیگری مورد رسیدگی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات