بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید در کرج

مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰ در دهلاویه با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰ در دهلاویه با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۲۷

به گزارش جام جم البرز:مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید به همراه تقدیر از اساتید بسیجی با حضور دکتر "مهدی چمران " رییس شورای اسلامی شهر تهران و برادر شهیدچمران و جمع کثیری از اساتید و مسئولین استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

 "مهدی چمران " ضمن تحلیل از شخصیت علمی اخلاقی و مبارزه شهید دکتر چمران در حمایت از شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی و حمایت از شکل گیری گروه‌های مبارزه مردمی در جنوب لبنان گفت: دکتر چمران در ایجاد نهضت‌های مقاومت و گروه‌های مردمی مبارز در جنوب لبنان برای مقابله با تجاوزات اسرائیل جنوب لبنان و آزاد سازی برخی مناطق مرزی غرب کشور از دست ضد انقلاب نقش موثری ایفا کرد.

وی مهم‌ترین ویژگی دکتر چمران باور جوانان و تکیه به آنان در گره گشایی از بحران‌ها به ویژه در دوران ابتدایی انقلاب دانست و گفت: شهید چمران معتقد بود که ما می‌توانیم و همواره بر توان واراده داخلی تکیه داشت.

او افزود: امروز کشور در مقابل تحریم‌ها باید ایستادگی کند چرا که با اتکا به دانش بومی داخلی کشور موفق به موشک‌های نقطه زن ودست یابی به فناوری‌های دفاعی که توان بازدارندگی برای کشور دارد با بهره گیری از دانشمندان جوان شدیم که جمله ما می‌توانیم دکتر شهید چمران امروز برای انقلاب اسلامی تداعی و زنده شد.

چمران ادامه داد: نباید حل مشکلات کشور را معطوف به نگاه به بیرون کشور کرد در این روز‌ها عده‌ای معتقدند که حل مشکلات کشور بدون نگاه به بیرون امکان پذیر نیست که این دیدگاه پذیرفتنی نیست.

در این برنامه از تعدادی از کانون‌های نمونه بسبج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان البرز هم تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات