استاندار البرز در قرارگاه مسکن استان؛

دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکن مهر تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می شود

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: سه هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور تکمیل شد.
نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: سه هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور تکمیل شد.
کد خبر: ۲۴۴

به گزارش جام جم البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان که روز یکشنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و همچنین ماه بهمن و دهه مبارک فجر تداعی گر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: ساخت مسکن مصرفی ارزان برای مردم از جمله اهداف این قرارگاه محسوب می‌شود که با تعامل بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: باید بسته تشویقی و حمایتی از سوی شهرداری‌ها و ادارات مرتبط برای انبوه سازان تهیه شود تا از این طریق بخش خصوصی ورود جدی برای تولید مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.
عبداللهی گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در این حوزه باید جلسات تخصصی و دیدار و گفتگو‌های مستمر با انبوه سازان مطرح و خوشنام برگزار شود تا آگاهی بخشی به نحو مطلوب صورت گیرد.
وی افزود: از تمامی تعاونی‌هایی که طی سال‌های گذشته تشکیل شده و با موانعی از جمله اراضی خارج از بافت، مواجه هستند دعوت می‌شود که اعلام آمادگی کنند تا نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند.
وس اضافه کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌های استان باید تعاونی‌های مسکن خود را تشکیل دهند و اداره کل راه و شهرسازی نیز باید همراهی لازم جهت تامین اراضی مناسب را داشته باشد.
استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که اگر عرضه مسکن مناسب و مصرفی افزایش یابد، قیمت نیز کاهش خواهد یافت.
وی افزود: اصلاح الگوی مصرف آب در ساخت و ساز‌ها باید براساس مطالعه و اقدامات تخصصی، لحاظ شود.
عبداللهی گفت: با توجه به وضعیت آب استان باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهیم که این امر از طریق بازچرخانی تخصصی آب و جلوگیری از ساخت استخر در ساختمان‌ها و ویلا‌های و استفاده از فناوری‌های نوین در کشاورزی و صنعت محقق می‌شود.
وی افزود: به طور کلی تمامی ادارات و دستگاه‌های استان باید با بهره گیری از نهایت توان و دانش خود، در ابعاد مختلف مدیریت دانش را اعمال کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصد‌های متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: سه هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور تکمیل شد و دو هزار و ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، از این تعداد هزار و ۲۰۰ واحد در دهه مبارک فجر آماده بهره برداری می‌شود.
وی افزود: هزار و ۹۶۶ واحد هم در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در حال تکمیل است.
عبداللهی گفت: شش هزار واحد هم به صورت خودمالکی وجود دارد که سه هزار واحد تعیین تکلیف شده است، هزار و ۱۹۰ واحد نیز در قالب طرح‌های دوجانبه در حال رفع اختلاف هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات