مهدی اسماعیلی، مدیریت شیرینی فروشی ستاره شهر :

کیفیت تولیدات نان و شیرینی در کشور ارتقاء یافته است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مهدی اسماعیلی، مدیریت شیرینی فروشی ستاره شهر جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مهدی اسماعیلی، مدیریت شیرینی فروشی ستاره شهر جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۲۵۴

مشکلات در همه اصناف‎ وجود دارد، یکی از چالش‌های ما تورم مواد اولیه است که اگر به صورت سالیانه باشد مشکی ندارد، ولی متاسفانه هر ماه این فرآیند را داریم و یکی ازمواد اولیه گران می‎شود، اگر ماهیانه قیمت محصولات را تغییر دهیم، اسباب شرمندگی مان نزد مردم می‎شود، بعضی از مشتریان ماهی یک بار خرید می‎کنند زمانی که این افزایش قیمت ماهانه را مشاهده می‌کنند برایشان سوء تفاهم ایجاد شده و با بی اعتمادی اعتراض می‎کنند. گرانی‎های زیاد و عدم ثبات قیمت باعث بدبینی مشتریان می‎شود، قیمت خامه امسال چند بار افزایش یافته است و ما به اجبار از سود خود کاسته ایم.
همچنین اختلاف قیمت‎هایی نیز در این حوزه وجود دارد، در بعضی از مناطق، چون از متریال با کیفیت‎تر استفاده می‌کنند، اجناس هم گران‎تر عرضه می‎گردد. حدود پنج نوع خامه داریم که هر کدام دارای کیفیت متفاوت‎تری هستند، خامه خوب قیمت بسیار بالایی دارد بنابراین در مناطق پایین از خامه ارزان‎تر استفاده می‎کنند، چراکه قدرت خرید مشتریان آن منطقه بسیار پایین است و قنادان نیز نمی‎توانند با قیمت‎های گران اجناس خود را بفروشند.
از آنجا که تولیدکنندگان همگی در بخش خصوصی فعال و در حال رقابت هستند پس سعی می‎کنند کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند. در حال حاضر قناد‎ان خوبی در سطح کرج و تهران فعالیت می‎کنند. بنده در این حوزه سابقه ۲۵ ساله دارم و از کوچکترین تا بزرگترین شرکت‌ها اطلاعات کافی دارم و از تمام شرکت‎ها بازدید و نظارت انجام می‎دهم و از نحوه تولیدشان آگاهی دارم؛ با آن که مواد اولیه گران شده است، ولی کیفیت مرغوب و رقابت و تنوع خوبی دارند.
باید ثبات قیمت در کار بیشتر شود و یکسری از قوانین مثل مالیات و بیمه تسهیل شود. ما جزئی از مردم هستیم و به مشکلات‎ آن‌ها آگاه هستیم. ولی این قوانین سخت باعث ایجاد مسائل زیادی در بازار کار می‎شود. در حال حاضر سود دهی ما نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است، چون قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده است.
در هر صنعتی با افزایش دلار قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، ولی وقتی دلار پایین می‌آید قیمت‌ها تغییر نمی‎کند. ما با شرکت‎های خامه‎سازی بزرگی همکاری می‌کنیم. در گذشته سالی یکبار قیمت‎ها تغییر می‌کرد، ولی در حال حاضر افزایش قیمت‎ها به صورت پی در پی و بسیار چشم‌گیر است. اکثرا می‎پرسیم دولت که قرار بود مواد اولیه سهمیه‎ای مثل شیر و ... بدهد، ولی، چون شیری که از دامدار خریداری می‎شود گران است و سوبسید به غذای دامی تعلق نمی‎گیرد بنابراین مجبور به خرید آزاد هستند. همین امر باعث افزایش قیمت شیر می‎شود که در پی آن رشد قیمت مواد کارخانه‎ای را به دنبال دارد. برای مثال مواد اصلی خامه شیر و شکر است، که همگی حدودا دوبرابر شده‎اند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای این صنف و ما گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات