بهره برداری از ون اختصاصی ویژه معلولین در کرج

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر کرج برای نخستین بار یک دستگاه  خودرو  ون  ویژه  معلولان جسمی حرکتی خریداری و به بهره برداری رسید تا این توانخواهان براحتی از حمل و نقل عمومی بهره مند شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر کرج برای نخستین بار یک دستگاه خودرو ون ویژه معلولان جسمی حرکتی خریداری و به بهره برداری رسید تا این توانخواهان براحتی از حمل و نقل عمومی بهره مند شوند.
کد خبر: ۲۵۴۷

به گزارش جام جم البرز: "حسین مهاجری"  در آیین رونمایی از اولین  ون  مناسب سازی شده ویژه معلولان جسمی حرکتی و جانبازان اظهارداشت: مدیریت شهری کرج در راستای حمایت از معلولان و جانبازان عزیز و تسهیل رفت و آمد این بزرگواران در کلانشهر کرج، اقدام به تامین ۳ ون ویژه حمل معلولان نموده است که امروز تحویل مجموعه مدیریت شهری گردید. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعداد ۲ ون نیز حداکثر تا دو ماه آینده به ناوگان ملحق می‌شوند و با تجهیز ون‌های جدید به جک‌های بالابر، معلولان و جانبازان می‌توانند از این ظرفیت جدید بهره‌مند شوند. سوار کردن راحت افراد معلول جسمی و حرکتی از سوی این خودرو‌ها به وسیله بالابر‌های نصب شده با ظرفیت وزن حداقل ۳۰۰ کیلوگرم، بر روی خودرو‌ها از مزیت‌های این خودرو است.

مهاجری بیان کرد: رانندگان این خودرو‌ها طی مدت ۳ روز می‌بایست آموزش ارتباط با معلولان، سوار و پیاده کردن معلول و تمامی موارد فنی را طی کنند. زمان لازم جهت سوار و پیاده کردن معلولان ویلچری، حدود ۹۰ ثانیه الی ۲ دقیقه می‌باشد.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: خودرو فوق برای ۱ نفر توانخواه ویلچری، ۵ نفر توانخواه بدون ویلچر، راننده و یک نفر همراه توانخواه ویلچری در کنار راننده مجهز شده و ۶ نفر معلول می‌توانند هم زمان از این خودرو استفاده کنند.

مهاجری افزود: مدیریت شهری کرج آمادگی دارد ون‌های مذکور را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد تا بهره برداری از این فناوری توسط آن سازمان صورت پذیرد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، برای تردد معلولان در سطح شهر و استفاده مناسب از این ون ها، می‌بایست سامانه‌ای توسط ارگان مربوطه راه اندازی شود تا این افراد بتوانند از طریق اپلیکیشن مخصوص و یا تماس با شماره تلفن اختصاصی که پل ارتباطی با معلولان و جانبازان است، وسیله نقلیه مناسبی برای تردد خود درخواست کنند و به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات