راه یافتن اقایان «پزشکیان» و «جلیلی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

ستاد انتخابات کشور نتایج قطعی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر همین اساس، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند.
ستاد انتخابات کشور نتایج قطعی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر همین اساس، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند.
کد خبر: ۲۵۸۸

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی سخنگوی وزارت کشور، ساعت ۱۱/۳۰ دقیقه صبح شنبه تازه‌ترین و آخرین گزارش از نتایج شمارش آرای ماخوذه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد.

وی گفت: از مجموع آرای شمارش شده از کل ۵۸ هزارو ۶۴۰ شعبه در سراسر کشور از ۴۸۲ شهرستان تعداد کل برگ‌های رای ماخوذه شمارش شده (صحیح و باطله) ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزارو ۱۸۵ رای می‌باشد که وضعیت نامزد‌ها و آرای آنان به ترتیب زیر است:

۱- آقای مسعود پزشکیان - فرزند حسین - شناسه نامزد ۲۲ - ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای

۲- آقای سعید جلیلی - فرزند محمد حسن - شناسه نامزد ۴۴ - ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای

۳- آقای محمد باقر قالیباف - فرزند حسین - شناسه نامزد ۷۷ - ۳ میلیون و ۳۸۳ هزارو ۳۴۰ رای

۴- آقای مصطفی پور محمدی - فرزند حسین - شناسه نامزد ۳۳ - ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای

" اسلامی"سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مجموع آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از کلیه حوزه‌های انتخابیه، به ستاد انتخابات کشور، اعلام و تجمیع شده است و این آمار برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و تأیید صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون و به موجب ماده اصل ۱۱۷ قانون اساسی و همین طور مواد قانونی انتخابات ریاست جمهوری، هیچ کدام از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آراء را بدست بیاورند و بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان بالاترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی خواهند شد

وی افزود: بر اساس قانون، جمعه بعد از انتخابات مرحله اول؛ به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم تعیین می‌شود و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت تأیید شورای نگهبان، جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات