افتخار همصحبتی با مدیریت محترم مجموعه مدرسه بوستان ادب را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب مینماییم.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
عطیه قمی کارشناس ارشد علوم تربیتی و دانشجوی ترم دو دکترای مدیریت آموزشی هستم.
متأهل و دارای یک فرزند پسر ۹ ساله که با توجه بهسختیهای شغلی که از بنده میبینید گاها به بنده میگوید دوست ندارم معلم شوم خیلی شغل سختی است.
و با لبخند به او میگوییم، برای ساختن دنیا باید سختی را تحمل کرد؛ و در سال ۱۳۸۵ وارد این حرفه و این شغل شدم و با توجه به علاقهمندی که داشتم خیلی زود توانستم بادانش آموزان ارتباط برقرار کنم و خروجی این رابطه درسی آینده روشن دانش آموزان مدرسه هدف خواهد بود.
چه انگیزهای باعث ورود شما به این شغل مقدس شد؟
انگیزه اصلی بنده عشق و علاقهمندی بود که به این حرفه و شغل داشتم همانطور که همه میدانند این شغل؛ شغل انبیا ء است و در بین مردم ما و حتی کل دینا شغل بسیار قابلاحترام و مقدسی است بنابراین تلاش کردم بتوانم شغلی را انتخاب کنم که در کل دنیا حائض اهمیت باشد؛ شغلی که تمام داشتههایم را به توانم با خلوص بر طبق اخلاص بگذارم و از آینده یک مردم؛ یک کشور و درنهایت یک دنیا را بسازم؛ شاید برخی این جملات را شعاری بدانند، ولی قطعاً اگر با نگاه واقعی نگاه کنیم تمام اتفاقهای که در دنیا خوب یا بد رخ میدهد توسط بزرگان هر کشوری است که روزی پشت همین میزهای مدرسه نشستن و کاملاً به حرفهای استادهای خود گوش کردن و خروجی آن مباحث امروز در دنیا جامعه عمل میپوشاند.
انگیزهای از این مهمتر که ما معلمین میتوانیم یک جامعه را انگونه که درست است بسازیم.
فرض براین باشد که دوباره میتوانید انتخاب شغل داشته باشید چه شغلی را انتخاب میکنید؟
اگر امروز سال ۱۳۸۵ باشد و هزار بار دیگر برگردیم به آن سالها قطعاً و یقیناً با شور و اشتیاق بیشتر از قبل وارد این حرفه و این شغل مقدس خواهم شد؛ و افتخار من معلمی است و به این شغل خود میبالم.
هرچند این شغل با توجه به مشکلاتی که دارد یک عاشق میتواند پا به عرصه علم بگذارد و آنچه را که دارد در یک سینی پر از عشق با دو فنجان محبت کنار دانش آموزانش به مساوی سرو کنند
من سختی شغل معلمی را به شیرینی بادانش آموزان عوض نمیکنم و بهدانش آموزانم عاشقانه عشق میورزم.
مدرسه ادب دانش آموزان دختر را آموزش میدهد یا پسرانه است؟
ما سعی کردیم فعلاً جهت آموزش از مقطع ابتدای دخترانه شروع کنیم و در آینده برنامههای را خواهیم داشت.
ظرفیت مدرسه بوستان ادب برای تحصیل دانش آموزان چند نفر است؟
سعی ما بر این بوده است که بتوانیم یک فرصتی را به دانش آموزان دهیم تا بهراحتی تحصیل نمایند و واقعاً یک درسی را که زمان میگذارند حتماً یاد بگیرند و کیفیت برای ما حرف اول و آخر است به همین دلیل سعی شد تعداد دانش آموزان را کمتر کنیم تا راحتر بتوانیم خدمات ارائه نمایم ازاینرو تعداد و ظرفیت مدرسه بوستان ادب ۲۶۰ نفر میباشد.
در خصوص نحوه پرداخت شهریه مدرسه توضیحاتی را مطرح بفرمایید؟
با توجه به شرایط اقتصادی برخی از خانوادهها؛ برنامه پرداخت شهریه بهصورت اقساطی را انجام دادهایم که خانوادهها با خیالی آسوده بتوانند فرزندانشان را جهت بهترین آموزش تحصیلی در این مدرسه ثبتنام نمایند.
یکی دیگر از ویژگیهای مدرسه بوستان ادب طرح همدل است که دانشآموزی که عضو خانواده ایتام است و یا از خانوادههای کمیته امداد باشد را با تخفیف و گاها بهصورت رایگان ثبتنام میکنیم و نهتنها هزینهای نمیگیریم کمکهای مالی و. را نیز برای دانشآموز و خانواده آنها خواهیم داشت؛ که این حرکت برای مجموعه تنها حسنی که دارد برکت و نوری است که دریافت میکنیم. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد مدرسه بوستان ادب در هشتگرد را مطرح بفرمایید
یکی از مهمترین ویژگیهای مجموعه مدرسه بوستان ادب داشتن محیطی شاد و کاملاً مفرح است. در مدرسه بوستان ادب محیطی را برای بازی دانش آموزان فراهم کردهایم.
قطعاً جزء یکی از بهترین مدرسههای منطقه هستیم.
داشتن پارک بازی در هردو مدرسه بوستان ادب در هشتگرد و کرج یکی از ویژگیهای این مدارس میباشد؛ که زنگ بازی دارند و در یک چهارچوب قانونی بهراحتی در کنار همبازی میکنند.
بنده مدیر برتر طرحهای ابتدایی انتخاب شدم؛ و این خیلی میتواند در رشد دانش آموزان ما تأثیرگذار باشد.
مدرسه بوستان ادب امسال جز ۱۵ مدرسه کل کشور در برنامه (ماها) انتخاب شد. اینیک افتخار دیگر این مجموعه میباشد.
معمولاً مدارس در طرحها و برنامهها امتیازبندی میشوند و با توجه به برنامهها ارائهشده امسال توانستیم در بین مدارس غیرانتفاعی تنها مدرسهای باشیم که در شهرستان ساوجبلاغ امتیاز صد رو بگیرد؛ و بازهم افتخار دیگر در سابقه مدرسه هدف باافتخار ثبت شد.
در مجموعه مدرسه بوستان ادب آیا پیشدبستانی نیز دارید؟
آنچه مهم است که قبلاً هم اشاره شد برای آینده یک کشور و یک آینده روشن حتماً باید همه پلهها را مرتب قدم برداشت و اگر خوب بتوانیم کارشناسی کنیم و قدمها را درست و دقیق برداریم حتماً آینده روشنی را برای فرزندانم به ارمغان خواهیم آورد با این رویکرد در مدرسه هدف اولین و مهمترین مقطع تحصیلی که پیشدبستانی باشد برای فرزندان دختر ارائه خدمات دارد تا با یک بار علمی خوب و با عشق شروع به سال تحصیلی نمایند.
سرکار خانم عطیه قمی از اهداف خود برای آینده اینگونه سخن فرمودند:
هدفی که دارم این هست که دانش آموزان تو محیط خوب شاد و خلاق درس بخوانند و ادامه تحصیل نمایند. مقطع ابتدایی دوران شکوفایی و بالندگی دانش آموزان در مدارس ابتدایی شکل میگیرد؛ و تمام تلاش کادر مدرسه این است که بتوانیم قدمهای را برای ساختن و آماده کردن دانش آموزان جهت ورود به عرصه تحصیلی نماییم حدود ۱۰ سال سابقه کار در مدرسه هدف هشتگرد که حدود ۵ هزار دانشآموز را آماده کردیم تا بتوانند بهراحتی با گذراندن مهارتهای اجتماعی؛ مهارتهای کلامی و اعتمادبهنفس را بالا ببریم و دانش آموزان واقعاً خلاق شوند و بدون استرس در دورههای بالاتر ادامه تحصیل بدهند.
هدف ما رشد دانش آموزان در مقطع خصوصاً پیشدبستانی میباشد
با توجه به شرایط دوری دانش آموزان از والدین و اضطراب جدایی خصوصاً در مقطع پیشدبستانی مدرسه بوستان ادب چه برنامهای را برای کنترل این عزیزان خواهد داشت؟
خیلی دانشآموز تو این شرایط هستند؛ حتی دانشآموز کلاس سوم داشتم که گریه میکرد و دوست نداشت که از والدین جدا بشود، ولی با داشتن دانش کاملاً کارشناسی شده از راهکارها و شیوههای مختلفی بهراحتی قابلکنترل هستند و آرامشی که در کنار بهترین مربیان دریافت میکنند و در کنار هم سن و سالان خودشان قرار میگیرند کار بهجای میرسد و دوست ندارند از مدرسه خارج شوند.
راهکارهای تشویقی و کلامی بیشترین راهکار ما میباشد.
اعتماد به مدرسه و خصوصاً کادر مدرسه یکی دیگر از راهکارها است که گاها باید بهزور
دانشآموز را به خانه بفرستیم یعنی کاملاً نگرش آنها به مدرسه تغییر میکند.
دانش آموزان امکان استفاده از سرویس ایابوذهاب مدرسه رادارند؟
با توجه به اینکه کلیه دانش آموزان مدارس ادب در هشتگرد و کرج دختر هستند کلیه رانندگان سرویس مدارس ما خانم هستند که نگرانیهای حاشیهای از والدین نیز گرفته شود؛ معمولاً یا سرپرست خانواده میباشند؛ و معمولاً اکثر این رانندگان قدیمی هستند و مجوز از سازمان حملونقل ترافیک دارند.
درصورتیکه دانشآموزی توان پرداخت شهریه مدرسه را نداشته باشد نگاه مدیریت به این موضوع چگونه خواهد بود؟
همانطوری که اشاره شد اینگونه دانش آموزان برای مدارس بنده برکت و نور هستند و با اشتیاق و آغوش باز پذیرای این عزیزان که مایه خیر هستند هستم و در حال حاضر نیز در هردو مدرسه نیز این دانش آموزان را پذیرش کرده و بهنوعی با آنها برخورد شده است که گاها برخی از کادر مدرسه نیز از این موضوع مطلع نیستند.
با توجه به ویژگیهای که ذکر فرمودید اگر مجموعهای بخواهد نمایندگی وازنام ادب برای مدرسه خودش استفاده نماید این امکان وجود دارد؟
نگاه ما رشد دانش آموزان است و به همین دلیل اگر تمام شرایطی که ما در مدارس خود فراهم کردهایم را بتواند در مجموعه خود انجام دهد حتماً با تمام وجود استقبال خواهیم کرد.
برای تأسیس مدرسه جدید توسط همکاران دیگر در کل کشور امکان مشاوره هم دارید؟
با تمام وجود خودم را وقف این موضوع کردهام تا بتوانم برای آینده دانش آموزان هر قدمی که بشود بردارم از این نگاه حتماً مشاوره نیز خواهم داشت.
ما دنبال مدرسهای شاد و خلاق محور هستیم در هرکجای ایران که باشد افتخار میکنیم.
سرکار خانم عطیه قمی توصیه خود را به خانواده و والدین اینگونه مطرح فرمودند:
حتماً برای ثبتنام گلها زندگی خود تحقیق کنند و خصوصاً پیشدبستانی را جدی بگیرند و این مقطع میتواند آینده فرزندان در دوره تحصیلی را بهراحتی رقم بزند.
آدرس مدرسه بوستان ادب شعبه اول:
استان البرز:هشتگرد – خیابان راهآهن روبروی مخابرات دبستان بوستان ادب
روزهای کاری: شنبه الی پنجشنبه
ساعت:۸ الی ۱۳
راههای ارتباطی:
۴۴۲۲۰۵۰۴
آدرس شعبه دوم مدرسه بوستان ادب:
استان البرز- شهرستان کرج مهرویلا- بلوار انوشیروان غربی - خیابان چهارم - میدان اول بوستان ادب ۲
روزهای فعالیت؟
فقط شنبه تا چهارشنبه
۸ الی ۱۳
شماره تماس:
۰۲۶۳۳۵۰۵۰۹۳
ظرفیت مدرسه در بوستان ادب ۲ فقط ۱۲۰ نفر میباشد
خبرنگار جام جم البرز گزارش می دهد؛
حجر گشت مطرح کرد؛