روز بعد از انتخابات باید روز مهربانی و مودت باشد

آئین وحدت بخش نمازعبادی سیاسی جمعه شهر کوهسار و بخش چندار امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه محترم این شهر برگزار شد.
آئین وحدت بخش نمازعبادی سیاسی جمعه شهر کوهسار و بخش چندار امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه محترم این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۵

به گزارش خبرنگار جام جم البرز از ساوجبلاغ،خطیب جمعه کوهسار در بخشی از خطبه اول با بیان معنی واژه قرآنی ولایت به مفهوم قرب و ارتباط دوچیز نسبت به هم گفت: در عالم دو نوع ولایت بیشتر نداریم، یکی ولایت الله و دیگری ولایت طاغوت. وی افزود: انسان بدون، ولی در این دنیا وجود ندارد و کارکرد اصلی، ولی و ولایت، راهبری و حرکت دادن جامعه در سطح کلان است که صحنه کربلا مصداق بارز و نمونه کامل از دانشگاهی است که به وضوح می‌توان این دو ولایت را در آنجا مشاهده کرد، زیرا در یک سمت حسین بن علی (ع) وجود دارد که مجرای رسیدن به ولایت الله یعنی حرکت از گمراهی و ظلالت به سمت نور الهی است و در سمت دیگر یزید نماد ولایت طاغوت وجود دارد که جامعه را از نور به سمت گمراهی سوق می‌دهد؛ و در زمان غیبت امام معصوم این، ولی فقیه است که مجرای حرکت جامعه به سوی ولایت الله است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در خطبه دوم با یادآوری روز دوم محرم موسوم به روز امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین (ع) در روز عاشورا احیای این فریضه مهم الهی بود.
امام جمعه کوهسار در بخش دیگری از سخنان خود به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و گفت: حجاب در اسلام به مفهوم مصونیت است و نه محدودیت، و اگر اسلام به حضور فعال زن در اجتماع اهمیت نمی‌داد حجاب را زمینه ساز این حضور قلمداد نمی‌کرد. حاج آقا محمدی در بخش پایانی خطبه دوم ضمن اهمیت شرکت در انتخابات ابراز امیدواری کرد، مردم عزیز ایران اسلامی با حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهوری اصلح و پرتلاش، زمینه رفاه حال مردم و عمران و آبادانی کشور را رقم بزنند. وی افزود: روز بعد از انتخابات باید روز مهربانی و مودت باشد و رقابت به رفاقت تبدیل شود تا مردم ثمره شیرین آن را بچشند.
ان شاءالله

احکام این هفته توسط حجت الاسلام حسین پوراکرمی با موضوع انتخابات و مسائل مربوط به آن بیان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات