بهرام رضایی، مدیریت کبابی شهرام و بهرام:

دولت از دامداران حمایت کند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهرام رضایی، مدیریت کبابی شهرام و بهرام، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهرام رضایی، مدیریت کبابی شهرام و بهرام، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۲۷۳۲

ما حدود ۲۸ سال است که در این حرفه مشغول به کار هستیم. ۳ برادر هستیم، به نام‌های شهرام و بهرام و اکبر. حدودا از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم. در ابتدا یک مغازه کوچک داشتیم، اما در حال حاضر سه شعبه در مغازه‌هایی با متراژ ۳۵۰، ۵۰ و ۳۰ متر دایر نموده ایم. هرگز به دنبال ثروت اندوزی نبوده ایم و طی این ۲۸سال، به گونه‌ای کار کردیم که رضایت مردم را جلب کنیم و با شرایط اقتصادی آن‌ها سازگار باشیم.
از حدود ۲ سال قبل و به ویژه در سال جدید، نوسان قیمت‌ها لطمات شدیدی به کار ما وارد کرده است. در حال حاضر کشتار دام در کشور بسیار ضعیف است و مواد اولیه به صورت محدود به دست ما می‌رسد. دولت در اقدامی که انجام داده است، واردات گوشت یخ زده را آزاد کرده و این امر به کار ما آسیب زده است. جگر و گوشتی که مواد اولیه و اصلی مورد نیاز شغل ماست، کیلویی ۴۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم در مدت کوتاهی با قیمت ۷۵۹ هزار تومان عرضه می‌شود.
صنف ما به صورتی است که با فست فود و اصناف دیگر تفاوت دارد. در کار ما، باید مواد اولیه یعنی گوشت، به صورت کشتار روز و تازه به دست ما برسد، تا بتوانیم محصولات با کیفیت مناسب به مردم ارائه دهیم.
اگر بخواهیم گوشت گرم و کشتار روز تهیه نماییم، موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود. ما در منطقه‌ای هستیم که به صورت کلی قشر ضعیف زندگی می‌کنند و کارگر هستند. اگر منطقه را در نظر بگیرید، با کرج تفاوت زیادی دارد. در شهر تهران هم، این تفاوت‌ها به چشم می‌خورد. ما در منطقه‌ای هستیم که با جنوب تهران، می‌تواند قابل قیاس باشد.
اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم، باید ریشه یابی کرده و در جهت رفع آن اقدام شود. دولت باید از دامداران حمایت کند. اگر این اتفاق می‌افتاد، بنده از استان محل سکونتم، به تهران نمی‌آمدم که برای خود شغلی ایجاد کنم. حداقل از دامداری که در شهرستان‌ها کار می‌کند و زحمت می‌کشد، حمایت کنند، تا کار خود را گسترش دهند. کشتار دام در اختیار مردم کشورمان باشد، نه اینکه گوشت یخ زده وارد کنند.
در این حالت فروشندگان، برای این که محصولات خود را با قیمت پایین تری به مردم عرضه کنند، مجبور هستند از گوشت‌های یخ زده، استفاده کنند. ما حقیقتا نمی‌دانیم که مبدا این گوشت از کجا بوده و چگونه تهیه شده و این که آیا تاجر وارد کننده انصاف داشته است یا خیر؟ ممکن است گوشت گوساله پیر باشد که در کیفیت غذا تاثیر منفی دارد.
ما به دلیل داشتن سابقه کاری خوب در منطقه، برای اجاره مغازه مشکلی نداریم. موضوع مهم، کرایه و اجاره بها نیست. در خدمت مردم استان البرز، شهرکرد و شهریار هستیم. ما در مجموعه خود، با قیمت پایین و کیفیت بالا از مراجعین پذیرایی می‌کنیم. کیفیت کار ما در مقایسه با سایر رستوران‌ها قابل رقابت و مثال زدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات