دیگران نگران سلامتی خود نباشید

امروز با رشد و ارتقاء رشد پزشکی در سطح دنیا به راحتی می‌توان گفت که دیگر نباید برای درمان بیماری‌های که داریم فکر نگران کننده‌ای داشته باشیم؛ فقط باید دقت کنید که برای هر مشکل حتمابه پزشک متخصص مراجعه شود که هم در بحث هزینه و هم در بحث زمان به راحتی مدیریت شود.
امروز با رشد و ارتقاء رشد پزشکی در سطح دنیا به راحتی می‌توان گفت که دیگر نباید برای درمان بیماری‌های که داریم فکر نگران کننده‌ای داشته باشیم؛ فقط باید دقت کنید که برای هر مشکل حتمابه پزشک متخصص مراجعه شود که هم در بحث هزینه و هم در بحث زمان به راحتی مدیریت شود.
کد خبر: ۲۷۵۳

افتخار هم صحبتی با یکی از مدیران محترم موسسه کلینیک درمانی توانمهر را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این مصاحبه جلب می نماییم .

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
دکتر مهرنوش اسماعیلی متولد ۱۳۶۳ مدیر و موسسه کلینیک توانمهر و دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی و مجرد هستم .

مسائل و مشکلات که در حیطه کاری شما است را لطفا مطرح بفرمایید؟
متاسفانه حیطه توان بخشی ما با مشکل عمده مواجه است
اول : ناشناس بودن رشته در جامعه و عدم معرفی از سمت پزشکان مرتبط به بیماران توان خواه
دوم : عدم حمایت از سمت دولت ومراکز بیمه بامراکز کار درمانی و گفتار درمانی می باشد .این دو مسلئه باعث می شود اولابیماران توان خواه که نیاز به توانبخشی
( کار درمانی ) دارند تا مدتها از اینکه برای درمان خود به چه مراکزی باید مراجعه کنند آگاهی ندارند و از طرف دیگر خانواده هایی که مجموعه ما مراجعه می کنند اکثرا به دلیل هزینه های بالای درمان از ادامه درمان صرف نظر می کنند .

راهکارشما برای رفع این مشکل چیست لطفا مطرح بفرمایید؟
که اگر دولت بیمه را برای بیماران را فعال کنند بیمه‌ها هزینه‌های درمان را پرداخت کنند خیلی از مشکلات مراجعین و پزشکان کم می‌شود بیماران به راحتی می توانند در خصوص درمان خود به راحتی به این مجموعه مراجعه نمایند و بیماری خود را قبل از اینکه خیلی هزینه بر شوددر ابتدا درمان نمایند. یکی دیگر از راه کارهای تاثیر گذار اطلاع رسانی ازطریق رسانه ها و حمایت شدن از طریق دولت میباشد.

نقش رسانه چقدر می تواند در رفع این مشکلات موثر باشد؟
قطع به یقین رسانه های توانمند نقش بسزای در آشنایی جامعه با رشته کار درمانی و اطلاع مردم از خدماتی که در کار درمانی و گفتار درمانی ارائه می شود داشته باشد. از طرف دیگر رساندن مشکلات جامعه توان بخشی و جامعه توان خواه به گوش مسولین می باشد.

چه انگیزه ای باعث ورود شما به این حرفه و تخصص شده است ؟
از کودکی به پزشکی علاقمند بودم و در این زمینه مشاورهای زیادی گرفتم که با توانبخشی آشنا شدم و با روحیات و اهداف من خیلی نزدیک‌تر بود وارد این رشته شدم و الان حدود ۹ سال می‌باشد که من در این حیطه فعالیت می‌کنم ؛ و چون با عشق وارد این حرفه و تخصص شدم اکثر بیماران از عملکرد ما بسیار رازی بودند و این رضایت مندی برای ما خیلی مهم وازشمند است و ما با این رضایت مندی افتخار می کنیم .

معمولا چه رده سنی بیماران به مجموعه شما مراجعه میکنند؟
برای مراجعه به مراکز توانبخشی معمولاً سن خاصی طرح نمی‌باشد و در هر محدوده سنی می‌توانند به ما مراجعه کنند ولی تشخیص در بچه‌های فلج مغزی و اوتیسم از ۶ ماهگی خانواده ها می‌تواند این نقص را در فرزندان خود تشخیص دهند که این امر با مقایسه کردن فرزند خود با فرزندهای دیگر از نظر رشد حرکتی‌ می توانند تفاوت را متوجه شوند و به پزشک مراجعه کند و اگر زود تشخیص داده شود و زیر ۳ سالگی مراجعه کنند در توانبخشی بیشتر می‌توانیم به کودکان کمک کنیم چون مغز یک خاصیت انعطاف پذیری دارد که می‌تواند عمل ترمیم را انجام دهد ولی بعد از ۳ سالگی اگر اقدام کنند شرایط کمی سخت می‌شودو هزینه و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

بعد از تشخیص و مراجعه به توانبخشی چند درصد احتمال درمان وجود دارد؟
همانطور که از واژه توانبخشی مشخص است در اکثر موارد درمان کامل و قطعی وجود ندارد درمواقع توانبخشی در بسیاری از موارد به افراد ناتوان کمک می کند تا به سطح بالاتری از توانایی و استقلال برسند و زندگی باکیفیت تری را تجربه کنند .البته در برخی اختلالات مانند تاخیرات ذهنی و حرکت یا بعضی آسیب های مغزی اختلالات گفتاری ؛ اختلالات یادگیری درمان محدودیت های حرکتی بعد از جراحی و شکست گی ها میتواند درمان قطعی و کامل را شاهد باشیم .

افرادی که دچار سانحه تصادف می‌شوند و یا افرادی که سکته می‌کنند و مشکل هد اینجری برای انان پیش می‌آید نقطه طلایی درمان آنها چه موقع می‌باشد؟
برای همه بیماران ۶ ماه اول دوره طلایی است و ما بر اساس آسیب وارد که بیمار فلج کامل باشد یا نیمی از بدن فلج شده باشد تفاوت دارد؛ که ما می‌توانیم در شش ماه طلایی به بیماران کمک کنیم که راه بروند یا با کمک واکر یا مستقل ؛ ولی اگر این توانبخشی را نداشته باشند مادام العمر بر روی ویلچر می‌نشینند و هرگز راه رفتن را دیگر تجربه نخواهند کرد.

آیا افرادی که به صورت مادرزادی مشکل در تکلم دارند ویا به علت های گوناگون دچار تکلم شده اند نیز فرصت طلایی خواهند داشت؟
بله همه این زمینه‌ها شش ماه اول دوره طلایی می‌باشد که در این شش ماهه اول می‌توانیم بهترین کمک را به بیمار در درمان بیماریش کمک کنیم و چون در مجموعه من گفتار درمانی هم مشغول به فعالیت می‌باشد بیمارانی که دچار انحراف دهان در اثر سکته یا مشکل تکلم دارند با کمک گفتار درمانی در مجموعه ما تلاش به بهبودی بیمار می‌شود.

مجموعه کلینیک توان مهر مشاوره تلفنی دارد ؟
بله اگر برای مشاوره با مجموعه ما تماس بگیرند مجموعه‌های نزدیک به آن افراد را معرفی می‌کنیم که به آن مراکز مراجعه کنند .به دلیل اینکه بیمارانی هستند برای درمان باید به صورت مداوم و در هفته حداقل سه جلسه به آن مجموعه مراجعه کنند و برای بیمار صرف اقتصادی بهتری خواهد داشت .
سعی ما خدمت صادقانه به بیماران است و این مجموعه بهترین مراکز را به بیماران دیگر استان ها معرفی خواهد کرد .
ضمن اینکه مشاوره نیز برای همه بیماران محترم خواهیم داشت .
را ه ارتباطی :
شماره تلفن :

09128669983
09027888557
 اینستا گرام:tavan-mehr-clinic
آدرس :
غرب استان تهران شهر قدس- میدان قدس - نبش خیابان چمن - ساختمان آوا - طبقه ۵
واحد ۱۰
ساعت فعالیت : ۱۰ الی ۲۰

newsQrCode
ارسال نظرات