اجرای پویش پاکبان محرم در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش پاکبان محرم همزمان با آغاز ماه محرم در هیئت‌ها و مساجد کلان‌شهر کرج برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش پاکبان محرم همزمان با آغاز ماه محرم در هیئت‌ها و مساجد کلان‌شهر کرج برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۶۴

به گزارش جام جم البرز: "محمد رضا قربانی" با اشاره به اجرای پویش پاکبان محرم، اظهار داشت: هر ساله همزمان با ایام ماه محرم‌ ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا می‌شود که در پی آن شاهد استفاده بی‌رویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف هستیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اثرات و خطرات زیست محیطی ظروف یکبار مصرف، گفت: پویش پاکبان محرم با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیئت‌ها و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار این طرح اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهرکرج با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی انجام خواهد شد.

قربانی با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند، بیان داشت: با توزیع نذورات در تکایا پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم و عدم جمع‌آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: مسئولین تکایا نهایت همکاری را با مأمورین شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار “پاکبان محرم” دعوت می‌شود در این پویش مشارکت داشته باشند و ضمن فرهنگ‌سازی، برای شهری سبزتر مارا یاری رسانند

newsQrCode
ارسال نظرات