اطلاع از وضعیت هواشناسی البرز با شماره گویای ۱۳۴

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: سامانه جدید هوا گوی خودکار ۱۳۴ با بیش از ۳۰ خط فعال اندازی شده که نقش به سزایی در اطلاع مردم از وضعیت به روز آب و هوایی استان دارد.
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: سامانه جدید هوا گوی خودکار ۱۳۴ با بیش از ۳۰ خط فعال اندازی شده که نقش به سزایی در اطلاع مردم از وضعیت به روز آب و هوایی استان دارد.
کد خبر: ۲۷۶۸

به گزارش جام جم البرز: " آرش بهاروند احمدی" با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اقدامات مهمی در راستای توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی البرز انجام شده، اظهار کرد: طی این مدت ایستگاه هواشناسی کشاورزی مرکز چهارباغ و ایستگاه اقلیم شناسی پیست خور به بهره برداری رسیده و علاوه بر این، ۲۲ ایستگاه باران‌سنجی خودکار نیز در گوشه و کنار استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با این اقدامات پایش مستمر و ۲۴ ساعته هوای استان با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طی این مدت ایستگاه اقلیم شناسی شهرستانک و دیزین بالا نیز راه اندازی شده و علاوه بر این، برای اولین بار در استان به صورت پایلوت برخی ایستگاه‌ها از جمله کندوان شمالی و جنوبی به سنسور سنجش میزان برف مجهز شده‌اند.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اشتهارد توضیح داد: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در هفته دولت یا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

بهاروند خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته سامانه جدید هوا گوی خودکار ۱۳۴ با بیش از ۳۰ خط فعال اندازی شده که نقش به سزایی در اطلاع مردم از وضعیت به روز آب و هوایی استان دارد.

مدیرکل هواشناسی البرز توضیح داد: جامعه مخاطب هواشناسی بسیار گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد، افزود: این پیش بینی‌ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، سفر رفتن، گشت‌وگذار، نظافت و خانه تکانی آنان اثر می‌گذارد.

این مسئول با بیان اینکه هر چه پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر باشد، میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و عموم مردم بیشتر بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: با تمام توان در تلاشیم با به روز رسانی زیرساخت‌ها و تجهیزات صحت گزارش‌های هواشناسی را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات