رفاهیات رانندگان زحمت کش تاکسی برنامه ریزی شود

علیرضا رحیمی از غیر فعال بودن بیش از چهار هزار دستگاه تاکسی با وجود استفاده از سهمیه سوخت در شهر کرج خبر داد.
علیرضا رحیمی از غیر فعال بودن بیش از چهار هزار دستگاه تاکسی با وجود استفاده از سهمیه سوخت در شهر کرج خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۸

به گزارش جام جم البرز،علیرضا رحیمی عضو شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد جلسه رسمی شورا ضمن عرض تسلیت ایام عزای آل الله و تشکر از باب آماده سازی فضای شهری برای این ایام و انتقاد به عدم توزیع عادلانه فضاسازی شهری در محلات غرب و جنوب کرج اظهار داشت: توفیقاتی در شورای ششم در باب حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوس، حمل و نقل ریلی، ون و تاکسی حاصل شد، اما متاسفانه موانعی برای بهره برداری و تبدیل به خدمت شدن آن‌ها وجود دارد که متاسفانه برطرف نشده است.
علیرضا رحیمی محمودآبادی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ۳۱۴ نفر مجوز راننده صادر و ۷۲ دستگاه اتوبوس آماده خدمت متوقف است، اما تاکنون حدود ۵۲ نفر راننده جدید شناسایی شده است با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون برنامه و بودجه جهت تسهیل در این امر باید از ظرفیت‌های قانونی استانی و شورای تأمین استفاده شود تا اتوبوس‌های متوقف در پارکینگ شهرداری فعال تا کسری اتوبوس‌ها در شهر جبران شود.
رحیمی با اشاره به هفتاد دستگاه ون که در پارکینگ متوقف و خاک می‌خورند، گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل چگونگی بهره برداری متاسفانه به جای استفاده در برخی محلات کم برخوردار که معابری مناسب برای اتوبوس ندارند و نرخ تاکسی هم برای آنان گران است استفاده شود، همچنان در پارکینگ متوقف است.
وی به آمار تعداد دستگاه‌های موجود در شهر اشاره کرد و اذعان داشت:حدود ۳۰ درصد دستگاه‌ها راکد هستند و از مجموع ۸۱۸۱ دستگاه فعال ۳۲۰۷ دستگاه به صورت گردشی و الباقی در ۸۹ خطی تاکسی فعالیت دارند در حالی که برابر آمایش میدانی حدود ۱۱ درصد از این آمار فعالین نیز مجدداً غیر فعالند.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از مدیریت شهری در غیر فعال بودن چهار هزارو یکصدو هشتادو یک دستگاه تاکسی در سطح شهر کرج بیان داشت:استفاده از سهمیه سوخت توسط دستگاه‌های غیر فعال، عدم همکاری لازم از سوی وزارت نفت در خصوص نصب و تعویض مخازن گاز فرسوده، عدم اجرای وظایف دستگاه‌های دولتی در کاهش آلودگی هوا، مسکوت ماندن عدم پرداخت سهم دولت‌ها به تامین اجتماعی بیمه رانندگان زحمتکش و بلاتکلیفی تاکسیران ها، عدم برنامه ریزی و مدیریت درست در نحوه فعالیت ناوگان و ایجاد مراکز رفاهی، راه اندازی مرکز ارائه خدمات خودرویی ویژه تاکسی و ون در شهر و ... باید در دستور شهردار محترم و مدیریت شهری قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات