آینده ای بهتر؛

عوامل مستعد کننده اعتیاد نوجوانان

افتخار هم صحبتی با دکتر لیلا ستاره  یکی از فعالین مراکز سرپایی درمان اعتیاد را داشتم که توجه شما را به بخشی از این گفتگو جلب می‌نمایم.
افتخار هم صحبتی با دکتر لیلا ستاره یکی از فعالین مراکز سرپایی درمان اعتیاد را داشتم که توجه شما را به بخشی از این گفتگو جلب می‌نمایم.
کد خبر: ۲۸

تا حالا شده نوجوانتون پرخاشگری کنه، لجبازی کنه، دروغ بگه، پنهانکاری کنه، مرتب و به بهانه‌های مختلف پول درخواست کنه، ساعت‌های زیادی با دوستاش بیرون باشه؟
تا حالا شده نوجوانتون از شما دور و دورتر بشه؟
یه روز خوشحال و خندان و سرحال باشه، یه روز بد اخلاق و کلافه و بی‌قرار؟
تا حالا شده فرزندتون افت تحصیلی شدید پیدا کنه؟
افت عملکرد در برنامه ریزی و کار‌های مربوط به خودش پیدا کنه؟
در این مواقع چه می‌کنید؟
آیا می‌دانید که اختلالات خلقی، اختلالات هیجانی مثل بیش فعالی، کم توجهی، عزت نفس پایین میتونه فرزند مون رو در معرض شروع مصرف مواد غیرقانونی قرار بده؟
آیا می‌دانید عدم تشخیص و درمان به موقع این اختلالات زمینه‌ای را برای دور شدن از فضای رشد و تحصیل فرزندمون مهیا می‌کند و در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است برای فرار از این حال بد، به خود درمانی با سیگار، الکل، حشیش و یا مواد غیرقانونی دیگر پناه ببرند؟
نوجوانی دوره‌ی استقلال طلبی و تفردجویی هست و تنها راه ارتباط مؤثر با فرزندمون داشتن یک رابطه خوب، داشتن یک فضای دلگرم کننده در خانواده است که محصول داشتن اطلاعات کافی در حوزه فرزندپروری می‌باشد و در صورت وجود چنین فضایی اختلالات به راحتی شناسایی شده و با مراجعه به موقع به متخصصین مشاوره کودک و نوجوان و روانپزشکان، می‌شود جلوی پیشرفت این اختلال را گرفت و در صورت پیشرفت اختلال و درگیری نوجوان در حوزه اعتیاد می‌توانید با مراجعه به مراکز درمان سرپایی اعتیاد از پزشک و مشاور مرکز برای درمان اعتیاد و کنترل اختلالات زمینه‌ای کمک بگیرید

newsQrCode
ارسال نظرات