آینده در دستان ماست

برای داشتن فردای بهتر و آسایش بیشتر باید یا سطح تحصیلی خود را بالا ببریم و یا باید دارای توان مالی خوبی باشیم و یا اینکه یک دوره، یک هنر یا یک تخصص را دیده باشیم تا بتوانیم در دنیای امروز که هر لحظه در حال پیشرفت است رشد کنیم، و اگر از این قافله عقب بمانیم شاید دیگر نتوانیم امکان رشد داشته باشیم و برای رسیدن به یکی از اهداف بالا از همین الان باید شروع کنیم لحظه‌ای درنگ میتواند مارا خیلی به عقب برگرداند.
از این رو سعی کرده ایم که امروزه با داشتن مجموعه‌هایی که در زمینه‌های مختلف سعی در بالا بردن سطح علوم ما را دارند به مخاطبین خود معرفی کرده تا شما نیز رشد نمایید.
برای داشتن فردای بهتر و آسایش بیشتر باید یا سطح تحصیلی خود را بالا ببریم و یا باید دارای توان مالی خوبی باشیم و یا اینکه یک دوره، یک هنر یا یک تخصص را دیده باشیم تا بتوانیم در دنیای امروز که هر لحظه در حال پیشرفت است رشد کنیم، و اگر از این قافله عقب بمانیم شاید دیگر نتوانیم امکان رشد داشته باشیم و برای رسیدن به یکی از اهداف بالا از همین الان باید شروع کنیم لحظه‌ای درنگ میتواند مارا خیلی به عقب برگرداند. از این رو سعی کرده ایم که امروزه با داشتن مجموعه‌هایی که در زمینه‌های مختلف سعی در بالا بردن سطح علوم ما را دارند به مخاطبین خود معرفی کرده تا شما نیز رشد نمایید.
کد خبر: ۲۹۲۳

افتخار هم صحبتی با یکی از مدیران محترم، مدیر آموزشگاه و شرکت دانش پویان متین شرق را داشتیم که توجه شما را به بخشی ازاین مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
امین ذاکرقرآن مدیریت آموزشگاه و شرکت دانش پویان متین شرق هستم.
آقای ذاکرقرآن اصالتا جنوبی هستند و اهل شهر دزفول می‌باشند؛ سوغات این شهر صنایع دستی و خوراکی هایی، چون کلوچه و شیره خرما و ارده است؛ غذا‌های محلی شهر دزفول بیشتر ماسووا، برونی، آش ارده، سرشیر و شیر برنج است که طعمی بیاد ماندی دارند.
جا‌های دیدنی شهردزفول عبارتند از:
بارگاه سبزقبا (محمد بن موسی کاظم) که برادر امام رضا هستند؛ منطقه شهیون، آبشار شووی، رود دز که بسیار معروف است؛ رودخانه‌ای بسیار زیبا و پرآب و خنکی که ما در آن گرمای طاقت فرسا در شهر دزفول مکانی کاملا متفاوت از لحاظ آب وهوا داریم که تفریحگاه بسیار قشنگی شده است و خیلی از توریست‌ها برای دیدن این مکان به شهر دزفول سفر می‌کنند.
لهجه‌ی شهر دزفول:
لهجه فارسی نزدیک به زبان لری است و بسیاری از الفاظ انگلیسی استفاده شده مثلاً ما به لیوان می‌گوییم گیلاس امثال این کلمات زیاد است که می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

آقای امین ذاکر قرآن
بیش از ۲۰ سال است که در حوزه آموزش در صنعت خودرو فعال هستند.
متاهل و دارای یک فرزند پسر که در مجموعه خود با توجه به سن کمی که دارد دوره‌های برق خودرو را دیده و در نوبه خود بی نظیر است.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حیطه و تخصص شد توضیح بفرمایید؟
از دوران کودکی علاقه زیادی به خودرو داشتم، کلاً با خودرو بودن را دوست داشتم و با وجود اینکه رشته تحصیلی بنده مرتبط با خودرو نبود، ولی همین علاقه باعث شد که به این سمت گرایش پیدا کنم و وارد این تخصص شوم. از پایه شروع کردم و به لطف خداوند و همتی که از خودم نشان دادم توانستم به جایی برسم که به مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای، تعمیرکاران خبره و کارشناسان خودرویی در شرکت‌های خودروساز آموزش بدهم.

توصیه شما به جوانانی که جویایی یک شغل هستند چیست؟
مهم شناخت علاقه مندی خود فرد به یک حرفه و تخصص است؛ نوع شغل خیلی تاثیری نخواهد داشت اگر به هر شغلی علاقه دارید با تحقیق و مطالعه نسبت به آن حرفه وارد شغل و تخصص شوید و حتما پشت کار داشته باشید واز مشکلات کار نترسید که خود این مشکلات زیبایی کار خواهد بود و می‌تواند شما را برای آینده بسازد.
همه می‌توانند توانمندی‌های خود را بشناسند و با قدرت از پتاسیل‌های که دارند بهره بگیرند و در جامعه فردی مثمر ثمر باشند.
آیا دورنمای شما به این شغل بعد از ورود به این حیطه تغییر کرده؟
متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که به کشورمان وارد شده ما نتوانسته ایم که به تکنولوژی‌های روز خودرو در کشور برسیم و همین باعث شده آینده‌ای که بنده شخصاً مد نظر داشتم به آن نرسم البته که بنده دنبال این اطلاعات و تکنولوژی‌ها رفته ام و تا آنجایی که در توان بنده بوده بخشی از آن تکنولوژی و اطلاعات را به مردم کشورم انتقال داده ام.
با افتخار شرکت دانش پویان اولین مجموعه‌ای هستیم که توانسته ایم تکنولوژی این خودرو‌ها را به دست آورده و آن را به مردم کشورمان ارائه کنیم. این افتخار بزرگترین هدف ما بوده است که به لطف خداوند و همکاری کادر و کارشناسان مجموعه ما به آن دست پیدا کرده ایم.

ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه آموزشگاه و شرکت دانش پویان را مطرح بفرمایید؟
استفاده از اساتید دوره دیده و با تجربه، که همین نکته بسیار با ارزشی است که یک فرد دانش و تجربه را با هم داشته باشد.
بهره‌گیری از ارتباطات خیلی خوب با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها که توانسته باعث ارتقای مجموعه نیز بشود یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت دانش پویان می‌باشد.
در آموزشگاه و شرکت دانش پویان چه دوره‌هایی آموزش داده می‌شود؟ لطفا توضیح بفرمایید؟
خدمات آموزشی که ارائه می‌دهیم به صورت کارگاهی برای سازمان‌ها برگزار می‌کنیم. سازمان‌های دولتی غیر دولتی نیمه دولتی دوره‌ها کاملاً مهارتی هستند ما این دوره‌ها را برای تمام مجموعه‌ها برگزار می‌کنیم.
آیا بعداز پایان دوره مدرکی به هنر آموزان داده می‌شود؟
بعد از پایان دوره و آزمون به همه هنر آموزان مدرک فنی و حرفه‌ای داده می‌شود و این مدرک قابل ترجمه در کشور‌های دیگر نیز می‌باشد.
با توجه به تنوع خودرو‌ها آموزش شرکت برای همه خودرو‌ها به صورت یکسان خواهد بود؟
خودرو‌های داخلی در گذشته از لحاظ تکنولوژی سطح پایین تری داشته اند و ما این دوره‌ها را کمتر برگزار می‌کنیم. اما با پیشرفت برخی خودرو‌های داخلی و ورود خودرو‌های با تکنولوژی نسبتا به روز دنیا، بیشتر دوره‌های تخصصی و پیشرفته در حوزه خودرو‌های وارداتی و خودرو‌های سنگین برگزار می‌کنیم و بحث امروز هم که در مورد خودرو‌های هیبرید و خودر‌های برقی میباشد که ما در این زمینه نیز فعالیت داریم
امروز دوره خودرو‌های هیبرید نیز شروع شده که علاقه‌مندان زیادی هم دارد.
ضمنا ما در آموزشگاه دانش پویان متین دوره‌های رایگان نیز برگزار می‌کنیم.

از چه مقطع سنی و از چه جنسیتی می‌توانند در کلاس‌های شما حضور داشته باشند؟
ما تقریباً از سن ۱۶ سال کارآموز جذب می‌کنیم تا آن سنی که فرد خودش حس کند توانایی یادگیری را دارد. جنسیت هم اصلاً مهم نیست، اراده و علاقه مهم است که بخواهند یک دوره تخصصی را آموزش ببینند و ما این توانمندی را درآقایان و بانوان هردو با هم داریم.
مدرک فنی و حرفه‌ای هم برای همه سنینن و بانوان نیز ارائه می‌شود که در کشور‌های دیگر نیز قابل اعتبار خواهدبود. ضمنا امکان جذب و حضور کارآموزانی از اتباع دیگر کشور‌ها بصورت مشروط وجود دارد.
آیا امکان پرداخت شهریه به صورت اقساط خواهد بود؟
از آنجایی که آموزش انتقال دانش و تجربه است، معمولاً به شکل نقد محاسبه می‌شود، ولی از آنجا که تفکر و هدف ما ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد جامعه است، در مواردی خاص تعامل خیلی خوبی باهنرجو‌ها و کارآموز‌ها داریم مواردی که واقعاً احساس کنیم فرد علاقه‌مند به یادگیری است، ولی توان مالی وی اجازه نمی‌دهد که به این حرفه ورود پیدا کند، حتما همکاری لازم را خواهیم داشت.
هدف شما برای آینده شغلی خود چیست توضیح بفرمایید؟
داشتن مرکز آموزش مجهز و به روز از نظر تجهیزات آموزشی، امکانات، شبیه ساز‌های به روز خودرو‌ها و در کنار آن امکانات رفاهی که فردی که از هر کجای کشور وارد این مجموعه آموزشی بشود، بدون هیچ دغدغه‌ای تمام تمرکز و تمام فکر آن فرد فقط یادگیری باشدکه این بزرگترین هدف مجموعه ما خواهد بود که انشاءالله با همکاری دلسوزانه مسولین به آن خواهیم رسید.
مجموعه شما چه تجهیزاتی برای آموزش در اختیار هنر آموزان قرار می‌دهد؟
ما در حال حاضر با توجه به مجوزی که از سازمان فنی و حرفه‌ای داریم، برای سازمان‌ها دوره برگزار می‌کنیم. به این معنی که ما نیازی به داشتن تجهیزات نداریم و از تجهیزات همان سازمان استفاده می‌کنیم و یا تجهیزاتی که در سازمان فنی و حرفه‌ای موجود است البته جا‌هایی که کم و کاستی باشد را خودمان تامین می‌کنیم. ضمنا در دوره‌های مهارتی تمامی مهارت جویان با تجهیزات مربوط به دوره بصورت عملی کار می‌کنند
کلاس‌های دوره ۱۶ ساعته شما نیز در مجموعه شما انجام می‌شود یا در سازمان‌ها؟
در مجموعه شرکت دانش پویان برگزار می‌شود؛ البته بستگی به توافق بین ما و آن سازمان مربوطه دارد بر اساس خواسته و نیاز آن‌ها پیش می‌رویم و اگر این امکان در آن سازمان وجود داشته باشد دوره‌ها در سازمان مربوطه ودر غیر این صورت در آموزشگاه و شرکت دانش پویان انجام خواهد شد.
مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
مهمترین موضوع در بحث آموزش: نبودن استاندارد‌های به روز و مشکلات مدت زمان به ثبت رساندن و تغییر این استاندارد‌ها و مراحل اداری بخش عمده‌ای از مشکلات این صنف میباشد.
از طرف دیگر تحریم‌ها باعث می‌شود که ما آموزش به روزی را که مد نظر ما است را نتوانیم بدهیم البته می‌شود که با ارائه یک سری تسهیلات مالی و معنوی و حمایت‌های صحیح و قرار دادن فضا‌های آموزشی به صورت مثلاً اجاره ۹۹ ساله در اختیار مجموعه‌های آموزشی که باعث می‌شود مبلغ شهریه‌ها کاهش یابد و افراد بیشتری در این دوره‌ها ثبت نام کنند موجب رشد و پیشرفت در سطح ملی باشیم.
رسانه چقدر می‌تواند برای رفع موانع شما در سطح کشور تاثیر گذار باشد؟
اگر رسانه‌ها رسالتی را که برعهده دارند به نحوه احسن انجام دهند یقینا می‌توانند
نقش اساسی در هر کسب و کاری را داشته باشند؛ خصوصاً در کشور ما که به آموزش کمتر بها داده می‌شود علی رغم اینکه مقام معظم رهبری در مورد آموزش دید کاملاً مثبتی دارند؛ بار‌ها تاکید داشتند به آموزش در تمام حوزه‌ها، ولی متاسفانه کمتر به آموزش بها داده شده است نگاه شرکت دانش پویان این است که اگر از طرف رسانه‌ها آموزش‌ها و توانمندی‌های داخل کشور را بیشتر به گوش عموم مردم برسانیم می‌توانیم موفق به رشد شویم و در مقابل هر تحریمی با اقتدار ایستادگی کنیم ما اعتقاد داریم اگر برای رزق حلال قدم برداریم موفق خواهیم شد وامروز سعی داریم با آموزش در این حرفه موجبات ایجاد کسب و کار با رزق حلال را برای جوانان ارائه دهیم ورسانه نقش مهم و اساسی در رسیدن به این مهم خواهد داشت.
توصیه شما به جوانان برای آموزش از چه تخصصی شروع نمایند زودتر به بازار کار جذب خواهند شد؟
معمولا توصیه ما شناختن علاقه مندی فردی خواهد بود، ولی درخصوص برق خودرو میتوان گفت خیلی زود‌تر جذب بازار کار خواهند شد و درآمد خوبی خواهد داشت.
دوره‌هایی را که در آموزشگاه و شرکت دانش پویان ارائه می‌شود را مطرح بفرمایید؟
دوره‌های برق؛ سیستم سوخت رسانی خودرو‌های داخلی و وارداتی، هیبرید و تعمیرات انواع ایسیو
دوره‌های مکانیک: تعمیر موتور؛ تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک؛ دوره‌های تعلیق؛ فرمان هیدرولیک و فرمان برقی خودرو‌های وارداتی در این آموزشگاه ارائه می‌شود.
آدرس:
استان البرز:کرج -عظیمیه کنارگذر پل آزادگان - جنب بانک سپه - ساختمان کوروش واحد۲
روز‌های فعالیت:
شنبه الی پنج شنبه
ساعت کاری:
شنبه الی چهارشنبه. ۸ الی ۱۷
پنجشنبه: ۸ الی۱۲
شماره تماس:
۰۲۶۳۴۴۶۱۶۱۴
۰۹۱۲۲۶۸۱۵۶۱
اینستاگرام: mechanikar_ac
danesh_pouyan_matin
سایت: www.mechanikar.com
www.ac.mchanikar.com

newsQrCode
ارسال نظرات