آرامش شما تخصص ماست

سال‌های خیلی دور تصور مردم از یک روان پزشک این بود که هر فردی مشکل بیماری روانی دارد باید به این پزشک مراجعه کند و همین امر باعث شده بود خیلی‌ها از ترس اینکه وصله روانی یا دیوانه به او نزنند به پزشک روانشناس مراجعه نکند و با بیماری خود زندگی را ادامه دهد که در این روند یقینا به مشکلات مهمی هم روبرو خواهند شد.
ما سعی کرده ایم این نگاه غلط و اشتباه را از تصور عموم مردم دور کنیم تا نیازمندان به این تخصص به راحتی بتوانند جهت گرفتن خدمات به یک روانشناس حاذق مراجعه نمایند.
سال‌های خیلی دور تصور مردم از یک روان پزشک این بود که هر فردی مشکل بیماری روانی دارد باید به این پزشک مراجعه کند و همین امر باعث شده بود خیلی‌ها از ترس اینکه وصله روانی یا دیوانه به او نزنند به پزشک روانشناس مراجعه نکند و با بیماری خود زندگی را ادامه دهد که در این روند یقینا به مشکلات مهمی هم روبرو خواهند شد. ما سعی کرده ایم این نگاه غلط و اشتباه را از تصور عموم مردم دور کنیم تا نیازمندان به این تخصص به راحتی بتوانند جهت گرفتن خدمات به یک روانشناس حاذق مراجعه نمایند.
کد خبر: ۲۹۶۳

افتخار هم صحبتی با یکی از بهترین روانپزشکان سطح استان نشستی داشتیم که توجه شمارابه بخشی ازاین مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
فائزه سادات صالحیان ۳۹ ساله کارشناس و مشاور مرکز مشاوره هستم متاهل واصالتاً اهل تهران میباشم.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حرفه و تخصص شده است توضیح بفرمایید؟
بر اساس شناختی که از خودم پیدا کردم که این رشته با روحیات من سازگار بود و مناسب‌ترین انتخاب من این رشته بود که از ۲۲ سالگی وارده این رشته شدم تا به امروز در رشته روانشناسی خدمتگزار مردم هستم. وازاینکه بتوانم برای مراجعین نیازمند به این تخصص قدمی بردارم بسیار خوشحال می‌شوم و با توجه به اینکه با عشق و علاقه مندی به این حرفه ورود پیدا کردم خیلی زود توانستم رضایت مندی مراجعین را داشته باشم واین رضایت مندی بزرگترین افتخار مجموعه ما میباشد.
این رضایت مندی از این رشته تاحدی است که اگر به ۱۷ سال قبل برگردم و قرار به انتخاب رشته مجدد باشد حتما دوباره همین رشته را انتخاب خواهم کرد.

ابعاد رشته روانشناسی چیست؟
به عقیده بنده رشته روانشناسی دو بعد «سیاه و سپید» دارد. این عقیده در مورد ابعاد در زمینه سختی و حساسیت شغلی است.
بُعد «تیره» شغل یک روانشناس و درمانگر تصوری است که گمان میشود در این حرفه، صرفا ما با غم و غصه و، اتفاقات ناگوار، گریه‌ها، دعوای زوج و انرژی‌های منفی افراد صرفا در ارتباطیم.
بُعد «سپید» شغل ما، تصویری که صرفا یک درمانگر آنرا میبیند. روند رو به رُشد و آگاهی مراجعین، تسلط یابی در حل مسائلی که روزی دغدغه و چالش ذهنی برایشان بوده و در نهایت محقق شدن هدفی که به ما مراجع کرده بودند، یقینا حس رضایت و خرسندی زیادی در هر روانشناسی ایجاد میکنه و این موضوع ایمانمون به کارمون و قوی‌تر
چه افراد با چه مشکلات و مسائلی به شما مراجعه میکنند؟
روانشناسی در حوزه‌های:
۱- پیشگیری
۲- مداخله و درمان اختلالات خلق
۳- مداخله و‌درمان تخصصی
۴- مهارت آموزی
میتواند به افراد کمک کند.
حوزه‌ی پیشگیری در خصوص آموزش‌ها و آگاه سازی‌هایی قبل از بوجود امدن چالش‌ها و اختلالات روحی و روانی در خصوص مواردی، چون (مشاوره پیش از ازدواج، خودشناسی به جهت انتخاب رشته‌ی تحصیلی مناسب و یا شغل مناسب، مشاوره پیش از اقدام به متارکه، مشاورا پیش از مهاجرت، پیش از بارداری و اموزش فرزند پروری و)
مداخله‌ی روانشناس، مداخله‌ی بدون دارو درمانی حوزه‌ی مشکلات روحی و روانی است، (از جمله مشکلات اضطراب، وسواس، افسردگی و)
مداخله حوزه تخصصی در خصوص درمان اختلالات طیف شدید‌تر مثل
(اختلالات شخصیت، اختلالات جنسی، اختلالات خواب، و.)

گاهی خانواده‌ها با وجود درک و مشاهده مشکلات رفتاری و هیجانی در فرزندان خود، علی رغم نیاز به مراجعه به روانشناس، در برابر اینکار موضع می‌گیرند، نظر شما چیست؟
در درجه اول نگاه غیر واقعی افراد نسبت به حل مسائل و مشکلاتِ فردی خودشونه، با این باور "من خودم یه پا روانشناسم "و یا 'من برم یه نفر دیگه بهم بگه چیکار کنم؟ "
در درجه دوم علت این موضع گیری، عدم درک و آگاهی خانواده‌ها از رشته روانشناسی و خدمات روانشناسی.
در نهایت محرومیت این رشته در کشور ما، که البته در سال‌های اخیر کمتر شده و‌عدم فرهنگ سازی مکفی از طریق رسانه هاست.
مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج قبل اشتباه؟
طبق آخرین آمار ارائه شده، درصد ازدواج‌هایی که به طلاق منتهی میشود بالاست و یکی از دلایل این معضل انتخاب نامناسب شریک عاطفی و عدم آگاهی از مهارت‌های مهم و ضروری در ازدواج موفق، که به طبع آموزش و مشاوره پیش از ازدواج میتونه این آمار و تقلیل بده
مشاوره پس از طلاق
در حوزه مداخله در بحران طلاق و استرس‌های تغییر سبک زندگی، ناکامی و شکست عاطفی قرار میگیره و نقش مشاوره تسهیل کننده و کمک کننده در روند طی شدن این بحران بدون آسیب و ضربه روحیه
مشاوره برای طلاق‌های عاطفی هم در حیطه کاری شما می‌باشد؟
بیشتر این طلاق‌های عاطفی در صورتی رخ می‌دهد که بعضی از افراد خانواده‌ها طلاق را راه حل نمی‌دانند و بخشی از آن برای این می باشد که نمی‌خواهد چالش دیگری در زندگی خود به وجود بیاورد می‌خواهد همان گونه سرد در کنار هم به زندگی ادامه دهند.
به آن ها‌ی گوییم درماندگی که نیاز خود را جور دیگر برطرف می‌کنند که در نهایت همان طلاق عاطفی خواهد بود.

حضوریک روانشناس در کنار خانواده چقدر می‌توانند تاثیر گذار باشد؟
بسیار زیاد می‌توانیم کمک کنیم به زوج‌ها که ریشه اصلی را پیدا کنند و آموزش داده می‌شود که بتوانند این طلاق عاطفی را در خود درمان کند؛ و عواقب این مشکلات چه خواهد بود برایشان توضیح داده می‌شود و کمکشان می‌کنیم برای درمان این مشکل که بتوانند به راحتی یک زندگی خوبی راشروع و ادامه دهند.
پوشش بیمه
در مرکز ما انجام نمی‌شود، ولی هستند شرکت‌های بیمه‌ای که پوشش دهنده خدمات مشاوره هستند و این موضوع در سال‌های اخیر خیلی بهبودی داشته است.
خدمات مشاوره غیر حضوری
به صورت تلفنی، آنلاین (تصویری) برای مراجعین داخل و خارج از کشور ارائه میشود.
یکی از راه‌های خدمات دهی دفتر ما برای مراجعین مشاوره به مراجعین و خصوصا به خانواده مراجعین میباشد.
ما مشاوره خارج از کشور هم داریم که به صورت آنلاین و تصویری که بتوانیم هر دو بعد را استفاده کنیم و لازم به ذکر است که در حوزه فردی بزرگسال نیاز نیست که با خود همراه داشته باشد، ولی زیر ۱۸ سال حتما یکی از والدین باید حضور داشته باشد و حتی اگر بیمار به ما مراجعه کند و نخواهد خانواده‌اش متوجه شوند ما باز هم موظف هستیم به یکی از خانواده‌های درجه یک اطلاع دهیم.

ویژگی‌های منحصربه فرد مجموعه ما
فضای کاری با اعمال استاندارد‌های مهم درمان که جز حفوق اولیه مراجعین
وجود تخفیف‌هایی برای افراد خاص مثل دانشجویان و افراد ضمن خدمت سربازی))
توصیه و کلام آخر:
همه ما در حوزه‌ای تخصص و مهارت داریم و در حوزه‌هایی بدون تخصص، کمک گرفتن از یک متخصص، اونم در حوزه مهم بهداشت روان نه تنها کار بیهوده‌ای نیست، بلکه عین آگاهی و حل مسئله به شیوه درسته، درست مثل کمک گرفتن از تخصص یک مکانیک یا متخصص قلب برای تشخیص.
پس مراجعه به متخصص روانشناسی و برای خودمون منع نکنیم و در صورت وجود مسائلی در حوزه‌های زندگیدمون از روانشناس کمک بگیریم
هر زمانی که احساس کردید برای یک قدم مهم دچار مشکل هستید بدون هیچ وقفه‌ای به یک مشاور مراجعه کنید تا بتواند بهترین خدمات را برای شما در نظر بگیرد.
ضمن احترامی که برای اعضا خانواده و بزرگان فامیل قائل هستیم، اما یقینا این افراد از جنبه عاطفی به مشکلات نگاه می‌کنند و نمی‌توانند مشاوره خوبی را به ما بدهند و بهتر است مشاوره را از فردی دریافت کنیم که بدون هیچ گونه وابستگی به شما مشاوره را ارائه خواهد داد.
آدرس:
استان البرز - کرج خیابان مطهری چهارراه نبوت- برج هیراد- طبقه دوم - واحد ۲۰۴
ساعت و روز‌های فعالیت:
شنبه الی چهارشنبه ۸ الی ۲۰
پنجشنبه‌ها ۹ الی ۱۴
تلفن: ۰۹۳۵۵۶۵۳۰۸
۰۲۶۳۲۵۵۰۶۶۴
اینستاگرام:ravane_sepiid

newsQrCode
ارسال نظرات