دکتر هوشنگ خزایی، پزشک عمومی:

دوران کرونا، ارزش پزشکان را بر همگان ثابت کرد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان حاذق و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‌ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر هوشنگ خزایی، پزشک عمومی جلب می‌نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان حاذق و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‌ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر هوشنگ خزایی، پزشک عمومی جلب می‌نماییم:
کد خبر: ۳۰۳

در ابتدا شرح حال مختصری از سوابق حرفه‌ای خود بگویید.
من جزو پرسنل رسمی ارتش جمهوری اسلامی هستم. درشهرستان فردیس مطب شخصی دارم که در آن به مداوای بیماران مشغول می‌باشم. بنده پزشک عمومی هستم، اما دوره‌های مختلف پوست را گذرانده ام و بیشتر حیطه کاری من پوست و زیبایی است.
مهم‌ترین مشکلات جامعه پزشکی کشور را واکاوی و تشریح کنید.
متاسفانه طی ۲۰ سال اخیر مسائل مدیریتی و برنامه ریزی شده علیه جامعه پزشکی شکل گرفته که در این وضعیت رسانه‌های ملی نقش زیادی ایفا کردند. با نمایش سریال‌های طنز، وجهه طبابت را خدشه دار کرده‌اند. درواقع آن محبوبیتی که پزشک می‌تواند در جامعه داشته باشد طوری که باعث اطمینان جامعه به مداوای مردم باشد مورد طنز قرار گرفت و سپس این موضوع کم کم گسترده شده و جوی ایجاد شد که پزشکان پول دوست هستند و جنبه تقدس را از جامعه پزشکان گرفتند. اگر دوران بسیار سخت کرونا نبود شاید جامعه پزشکی تا امروز به وضعیت فلاکت باری افتاده بود، اما با شیوع بیماری کرونا و دوران تلخی که گذراندیم ثابت شد که ارزش پزشکان بسیار والا است و عده کثیری از این نیرو‌های متخصص با خلوص نیت به عنوان مدافع سلامت جان خود را فدای جامعه نمودند و ثابت کردند اگر شرایط ایجاب کند، پزشکان نیز در سنگر پزشکی مدافع سلامت و مردم عزیز کشور هستند و مادیات و ثروت اندوزی هدفشان نبوده و اهداف والاتری دارند. هرچند که یک پزشک مجبور است مثل مشاغل دیگر به اقتضای زمانه دچار مسائل مالی شود و او نیز به عنوان یک شهروند از رفاه نسبی و معقولی برخوردار باشد.
به نظر شما از ویژگی‌های یک دانش آموخته رشته پزشکی چه موردی پررنگتر و بارزتر است؟
یک پزشک از روزی که شروع به تحصیل می‌کند تا دیپلم مانند دیگران شرایط یکسانی دارد، اما در زمان رقابت کنکور باید بدرخشد و رتبه مورد نظر را کسب کند تا در مجموعه پزشکی قرار گیرد. قطعا باید ضریب هوشی لازم را داشته باشد، همچنین با تلاش مضاعف و چشم پوشی از بسیاری از لذت‌ها و تفریحات و تمرکز روی درس و مطالعه بتواند موفق شود. رفاه نسبی مالی و اقتصادی سبب می‌شود که پزشک نیز بهتر و با تمرکز بیشتری به مسئولیت حرفه‌ای خود بپردازد.
به نظر شما سطح کیفی دارو‌های داخلی افزایش داشته است؟‌
نمی‌توان به صورت مطلق در این مورد صحبت کرد، به عبارتی کیفیت خیلی از دارو‌های داخلی بسیار بالا می‌باشد و بعضی هم کم کیفیت هستند. گاهی مجبوریم هم از دارو‌های ایرانی و برخی مواقع داروی خارجی تجویز می‌کنیم که هرکدام را به صورت نسخه اختصاصی برای بیمار می‌نویسیم.
معمولا برای حمایت از دارو‌های ایرانی، با کیفیت آن‌ها را تجویز می‌کنیم چرا که هم قیمت مناسبتری با مشابه خارجی خود دارند هم کیفیت بالایی دارند طوری که نتایج رضایت بخشی نیز در درمان بیمار دارند.
نقش رسانه در کمک به پزشکان در جهت ارتقاء مقام این حرفه مقدس چیست؟
امیدوارم رسانه نقشی روشنگر و واقع گرا داشته باشد و مردم را به آگاهی درباره واقعیات برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات