امیرآبادی:

ملی پوشان قبل از ژاپن به سوریه فکرکنند

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: اکنون خیلی از هواداران فوتبال می پرسند می توانیم ژاپن را ببریم؟ در واقع همه سوریه را از پیش بازنده می دانند که این کار درستی نیست شاید بحرین شگفتی خلق کند و ژاپن را حذف کند.
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: اکنون خیلی از هواداران فوتبال می پرسند می توانیم ژاپن را ببریم؟ در واقع همه سوریه را از پیش بازنده می دانند که این کار درستی نیست شاید بحرین شگفتی خلق کند و ژاپن را حذف کند.
کد خبر: ۳۰۶

به گزارش جام جم البرز، مهدی امیرآبادی در مورد شرایط تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی به سه برد و صدرنشینی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. بازی‌های اول و سوم تیم ملی بسیار خوب بود وبازی دوم تیم ملی مورد انتقاد واقع شد که در دیدار با امارات آن بازی هم جبران شد. مسابقات اول تورنمنت‌ها همیشه مهم است. با آن برد پرگل توقعات از تیم ملی بالاتر هم رفت البته که هواداران فوتبال کشورمان امیدوارند تیم ملی بعد از سال‌ها بتواند قهرمان آسیا شود.

وی افزود: تیم ملی در زمان حضور قلعه نویی بسیاری از امکانات زمان کی روش را در اختیار نداشته وندارد از بازی‌های تدارکاتی گرفته تا خیلی امکانات دیگر با این حال تیم ملی با سه برد متوالی صعود کرد و باعث خوشحالی مردم شد. اکنون هم خیلی از هواداران فوتبال مدام از ما می‌پرسند می‌توانیم ژاپن را ببریم؟ در واقع همه سوریه را از پیش بازنده می‌دانند در حالیکه در مسابقاتی به این مهمی باید بازی به بازی پیش رفت ابتدا کادرفنی و بازیکنان تیم ملی به سوریه فکر می‌کنند بعد به فکر بازی با ژاپن خواهند بود. کار درست هم همین است نباید از الان به فکر ژاپن باشیم شاید اصلا بحرین شگفتی ساز شد و تیم ژاپن را شکست داد و حذف کرد. مگر کسی فکر می‌کرد عراق مقابل ژاپن پیروز شود؟ بازیکنان تیم ملی باید بازی با سوریه را تصویرسازی ذهنی کنند و همه فکر و ذکرشان ابتدا پیروزی در این مسابقه باشد و نباید حریف را هم دستکم بگیریم.

مهدی امیر آبادی درمورد مسن بودن تیم ملی فوتبال اظهار داشت: بله این مساله را قبول دارم، اما دلیل اصلی آن بی توجهی به فوتبال پایه است. در باشگاه‌های بزرگ ما آیا بازیکن سازی صورت می‌گیرد؟ لیگ برتر ما پدیده کم دارد. تیم ملی نوجوانان حسین عبدی الان کجاست؟! این تیم با آن همه استعداد درخشانی که داشت رها شده است. تا برسیم به تورنمنت بین المللی بعدی و بیاییم دوباره بازیکنان جوان و نوجوان و امید را دور هم جمع کنیم و به مسابقات بفرستیم! چرا نباید حسین عبدی و بازیکنانش را حفظ کنیم؟
رئیس کمیته استعدادیابی فوتبال استان تهران تاکید کرد: در فوتبال پایه برنامه مشخصی نداریم هرچقدر کره جنوبی و ژاپن در این بخش با برنامه هستند ما هیچ برنامه‌ای نداریم آن‌ها برای سال ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ خود برنامه ریزی می‌کنند، اما ما همین تیم حسین عبدی را هم به امان خود رها کرده ایم! امیر قلعه نویی اکنون پر افتخارترین مربی لیگ برتر ماست چرا نباید به او فرصت بدهیم؟ مگر کی روش ۸ سال در تیم ملی حضور داشت افتخاری کسب کرد؟ مربیان جوانی که در لیگ برتر هم کار می‌کنند همگی خوب هستند پس باید ازمربیان ایرانی حمایت کنیم. کی روش ۸ سال بود چه کرد؟ ویلموتس پول کلان گرفت و رفت چه دستاوردی برای فوتبال ما داشت؟ بخشی از این هزینه‌ها را برای فوتبال پایه هزینه کنیم تا فوتبالیست‌های جوان را رشد و پرورش بدهیم.
وی افزود: بازیکنان قرارداد‌های میلیاردی امضا می‌کنند باشگاه به بازیکنان بگوید درصد ناچیزی از مبلغ قراردادت را به ما بده تا برای تیم‌های پایه هزینه کنیم مثلا فوتبالیستی که ۵ میلیارد قرارداد دارد ۱۰۰ میلیون بدهد برای هزینه در تیم‌های پایه باشگاه و به رشد و توسعه فوتبال اینگونه کمک کند. اکنون فوتبال تهران از بین رفته است. شما فوتبالیست تهرانی می‌بینید؟ اکثر باشگاه‌های تهرانی بازیکنانی از شمال و جنوب کشور در اختیار دارند، زیرا توجهی به فوتبال پایه پایتخت نشده است.
امیر آبادی درمورد اینکه تیم ملی می‌تواند در هجدهمین دوره جام ملت‌ها قهرمان شود یانه گفت: نسلی از لژیونر‌های خوب در اختیار داریم که امیدواریم با تدابیر کادرفنی و همت بازیکنان قهرمانی آسیا را برای فوتبال کشورمان به ارمغان بیاورند. /فارس

newsQrCode
ارسال نظرات