بهداشت و سلامتی

با توجه به رشد علمی مردم در سال‌های اخیر تقریباً دیگر نباید نگران خیلی بیماری‌ها باشیم چراکه به‌راحتی می‌توان سلامتی خود را مدیریت کردم فقط باید راه‌های پیشگیری را بلد باشیم و اگر هم دچار هر بیماری شدیم خیلی راحت امکان درمان وجود دارد.
با توجه به رشد علمی مردم در سال‌های اخیر تقریباً دیگر نباید نگران خیلی بیماری‌ها باشیم چراکه به‌راحتی می‌توان سلامتی خود را مدیریت کردم فقط باید راه‌های پیشگیری را بلد باشیم و اگر هم دچار هر بیماری شدیم خیلی راحت امکان درمان وجود دارد.
کد خبر: ۳۱۸۰

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید؟
دکتر داریوش نیک‌بین متولد سال ۱۳۴۱ در کرج به دنیا آمده‌ام
دندان‌پزشک و نزدیک به ۳۴ سال سابقه فعالیت در حیطه دندان‌پزشکی دارم
آقای دکتر داریوش نیک‌بین اصالتاً کرجی هستند
جا‌های دیدنی کرج:
چالوس، گچ سر، برغان، سرهه، ورده
غذای محلی کرج:
والک پلو (بلغور پلو)، اشکنه
سوغات شهر کرج:
گردو، آلو، توت
چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به حیطه پزشکی شد توضیح بفرمایید؟
زمانی که دندان‌پزشک در کرج خیلی کم بود، دکتری به نام دکتر فرهودی بودند.
من دوازده سال داشتم، مادر من فقط پیری لثه داشت و آن دکتر به مادر من گفت برای جراحی از شما ۱۵ تومان می‌گیرم در آن زمان ۱۵ تومان پول زیادی بود، و ما امکان پرداخت این مبلغ را نداشتیم.
دکتر به دلیل نداشتن این مبلغ مادرم را از مطب بیرون کرد.
به مادرم گفتم مادر غصه نخور ما خودمان پزشک می‌شویم
و من از زمانی که دندان‌پزشک شدم سعی بر این داشتم که هزینه ویزیت نگیرم و کمک به مردم کنم؛ هرگز آن لحظه تلخ را فراموش نمی‌کنم و برایم سخت است، اما امروز با حضور در این عرصه باافتخار مشغول به خدمت‌رسانی به عموم مردم خصوصاً افراد
بی‌بضاعت هستم و این از بزرگ‌ترین افتخارات خودم میدانم.

با توجه به شرایط کنونی نظر شما در رابطه با این شغل و حرفه چیست مطرح بفرمایید؟
با توجه به شرایطی که این روز‌ها داریم، سعی می‌کردم شاخه پزشکی رو انتخاب کنم که نیاز به تجهیزات نداشته باشِ و برم تو روستا‌ها کمک کنم و کمک‌حال مردمم باشم.
خدماتی که در مجموعه شما ارائه می‌شود را مطرح بفرمایید؟
سعی کرده‌ایم در این مجموعه همه خدمات دندان‌پزشکی را ارائه دهیم تا بیماران بتوانند بهترین خدمات را در این مجموعه دریافت نمایند
دست‌دندان، عصب‌کشی، کشیدن دندان، جراحی دندان عقل، پر کردن دندان، روکش دندان بخشی از این خدمات می‌باشد.

آیا خدمات شما شامل بیمه‌های پایه خواهد بود یا خیر؟
کلیه خدمات ما شامل بیمه‌های تأمین اجتماعی می‌باشد و افرادی که بیمه تکمیلی داشته باشند با ارائه فاکتور نیز می‌توانند بخش دیگری از هزینه‌ها را دریافت نمایند و در کل ویزیت هم برای همه مراجعین به‌صورت رایگان خواهد بود.
بیماران باید فقط سعی نمایند در صورت نیاز حتماً حداقل ۲ روز زودتر نوبت ویزیت دریافت نمایند؛ بیماران اورژانسی نیز می‌توانند به‌صورت خارج ازنوت خدمات درمانی را دریافت نمایند.
هر بیماری که از ابتدا به همکاران ما مراجعه کرده باشد و نیاز الباقی خدمات را از مطب ما داشته باشد هیچ مانعی وجود ندارد و ما در خدمت همه بیماران خواهیم بود.

مهم‌ترین ویژگی مجموعه شما در زمینه خدمات برای بیماران چیست؟
خدمات ارتودنسی رو به‌صورت اقساطی حساب می‌کنیم، باقیمت کمتر از همکاران دیگر، دست‌دندان هم که نوع‌های مختلفی دارد که ازلحاظ قیمت به‌طوری برنامه‌ریزی‌شده است که هر بیماری می‌تواند نسبت به توان مالی خود اقدام به خرید دست‌دندان نماید
سعی داریم برای همه هم‌وطنان خود خدمات خوبی ارائه دهیم ازاین‌رو هر بیماری جهت گرفتن خدمات می‌تواند حتی از استان‌های دیگر به این مجموعه مراجعه و از خدمات ارزان و باکیفیت ما بهره‌مند شود.
مهم‌ترین نگفته زندگی خود را مطرح بفرمایید؟
در زندگی مادری داشتم که در کنار مادر بودن برایم پدری نیز کرده است و مادری نمونه بود. (روحش شاد و یادش گرامی باد)
برادر بزرگ‌تر بنده دکتر فاضل نیک‌بین کسی هستند که مرادر تمام مراحل زندگی حمایت کردند و مانند یک پدر بنده را کمک کرد تا بتوانم آینده درخشانی داشته باشم ازاین‌رو این فرصت را غنیمت شمرده و از ایشان تشکر کرده و دست ایشان را بوسه می‌زنم.

دکتر داریوش نیک‌بین توصیه خود را نسبت به همکاران و جوانان این‌گونه مطرح فرمودند:
خدمت صادقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای هم‌وطنان خود انجام دهید ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود باید افتخار کنیم با توجه به اینکه سال‌ها خارج از کشور برای آموزش و تحصیل رفته بود بعد از اتمام دروس سریع به کشورم ایران آمدم تا بتوانم بهترین خدمات را به هم‌وطنانم ارائه دهم.
خیلی‌ها از کشور‌های دیگر برای گرفتن خدمات به ایران می‌آیند و شغل مناسب پیدا می‌کنند مانند اتباع افغانی وزندگی نسبتاً خوبی را برای خود رقم می‌زنند چطور ممکن است یک جوان ایرانی یا یک همکار نتواند در ایران به‌راحتی زندگی کند.
برای ادامه تحصیل و یادگیری هر تخصصی که نیاز باشد به خارج از کشور بروید، ولی درنهایت برای ارائه خدمات به ایرانی بودن خود افتخار کرده و حتماً به ایران برگردید

مسائل و مشکلات صنف کاری‌تان را مطرح بفرمایید؟
اول:
رعایت نکردن برخی بیماران جهت بهداشت دهان و دندان که بسیار این صنف کاری از عدم رعایت بهداشت اذیت می‌شوند.
دوم:
بعضی به‌عنوان همکار که دندان‌ساز تجربی هستند از وسایل غیربهداشتی استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک و آسیب زنده به‌سلامتی بدن و خواهد بود.

آیا روکش دندان باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟
اگر شستشو داده نشود و هوا نفوذ داشته باشد صد در صد پوسیده می‌شود کار باید درست انجام شود روکش دندان یا هر خدمات درمانی دیگری اگر درست انجام نشود حتماً دچار آسیب به بدن خواهد شد مهم خدمات درست است.
چرا مردم در خدمات دندان ضعیف هستند و رو آوردند به زیبایی؟
متأسفانه عده‌ای از مردم فقط به‌ظاهر می‌رسند به‌طور مثال بیماری مراجعه می‌کند که دندان‌هایش کج هست به‌جای ارتودنسی درخواست کامپوزیت می‌کند این ضعف مردم ماست و آگاهی کامل را ندارند اگر مردم خدمات درمانی را اولویت قرار می‌دادند خیلی زندگی بهتری داشتند تا اینکه زیبایی اولویت آن‌ها شده است نه‌تن‌ها در دندان متأسفانه در همه بخش‌ها این‌گونه شده است گاهی زیبایی واقعاً نیاز است و فرد مراجعه‌کننده از چهره اصلی خود خیلی دور است باید خدمات زیبایی بگیرد، ولی متأسفانه بیشتر نگاه‌ها فقط در خصوص زیبایی و چشم و هم‌چشمی شده است

رسانه چقدر می‌تواند در رابطه با آگاهی مردم تأثیرگذار باشد؟
اگر رسانه‌ها بتوانند نقش واقعی خود را به‌خوبی انجام دهند و باصداقت همه گفته و نگفته‌های یک مشکل یا صنف را مطرح کنندو به رسالت خود به خوبی عمل نمایند حتما تاثیر گذار خواهد بود
راه‌های ارتباطی:
آدرس:
استان البرز، شهر هشتگرد، خیابان امام، طبقه فوقانی داروخانه دکتر تک‌زارع
آدرس کلینیک:کلینیک کمالشهر
روز‌های فعالیت: شنبه تا پنجشنبه
ساعات فعالیت:
۲۲:۳۰، ۱۲ الی ۱۵، ۱۹ الی
شماره تماس: ۰۲۶۴۲۲۲۰۷۴

newsQrCode
ارسال نظرات