دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در افزایش بهره‌وری و پایداری اقتصادی رتبه نخست را کسب کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه رتبه نخست بسته کاری افزایش بهره وری و پایداری اقتصادی در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور کسب کردیم، گفت: افزایش سطح درآمد از ۳۸۱ میلیارد تومان به  ۶۱۶میلیارد تومان ، افزایش درآمد غیر شهریه ای از ۶۵ میلیارد به ۲۷۱ میلیارد تومان، افزایش تراز مثبت مالی از ۱۲۵میلیارد تومان به ۴۱۵ میلیارد و.. گوشه ای از عملکرد معاونت توسعه و مدیریت این دانشگاه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه رتبه نخست بسته کاری افزایش بهره وری و پایداری اقتصادی در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور کسب کردیم، گفت: افزایش سطح درآمد از ۳۸۱ میلیارد تومان به ۶۱۶میلیارد تومان ، افزایش درآمد غیر شهریه ای از ۶۵ میلیارد به ۲۷۱ میلیارد تومان، افزایش تراز مثبت مالی از ۱۲۵میلیارد تومان به ۴۱۵ میلیارد و.. گوشه ای از عملکرد معاونت توسعه و مدیریت این دانشگاه است.
کد خبر: ۳۱۹۵

به گزارش جام جم البرز: «حسین کلانتری» رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، در نوزدهمین جلسه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، ضمن محکوم نمودن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن مبارز خستگی ناپذیر و چهره پرافتخار جبهه مقاومت و ایستادگی شهید اسماعیل هنیه، با ارائه گزارش از عملکرد حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهش، فناوری و نوآوری و... گفت: روند رشد جمعیت دانشجویی در واحد روند مثبت و روبه رشدی است و هدف گذاری و پیش بینی جذب دانشجو ۵۹۰۰۰ نفر می‌باشد و در مقایسه درآمد و هزینه‌های دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ هزینه‌ها و درآمد‌های محقق شده دانشگاه تقریبا یکسان و برابر بوده است، ولی این روند درآمدی از سال ۱۴۰۰ به بعد رو به افزایش بوده و هزینه‌ها نیز کاهشی شده است.
وی با بیان اینکه در پیش بینی بودجه بر مبنای سند تحول و تعالی و چشم انداز ۵ ساله دانشگاه، درصد سهم درآمد‌های شهریه‌ای به کل درآمد‌های دانشگاه ۲۲درصد پیش بینی شده است، افزود:، ولی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز حدود ۳۰ درصد بوده است.
کلانتری با اشاره به اینکه تعداد ۵۳۶ عضو هیات علمی تمام وقت، ۴۷ عضو هیات علمی وابسته و ۱۹۵۱ دستیار آموزشی در حال فعالیت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز می‌باشند، بیان کرد: با دستور العمل ریاست عالیه دانشگاه در سال گذشته اساتید حق التدریس از مجموعه جدا و دانشجویان دکتری به عنوان دستیاران آموزشی در مسیر قرار گرفتند و در حال تدریس هستند که این موضوع برای آینده نظام و کشور می‌تواند مفید واقع شود.
وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰به بعد ۳۰ درصد روند رشد جمعیت دانشجویی داشته ایم و در سال گذشته ۳۰ درصد از رشته‌های دانشگاه بازنگری شده و افزایش تعداد رشته داشته‌ایم، تصریح کرد: با دارا بودن ۸ دانشکده موضوعی و ۴ دانشکده تخصصی و دانشکده‌های پزشکی و دامپزشکی و دانشکده مهارت و تعلیم و تربیت اجتماعی در مجموع ۱۴ دانشکده در واحد با رشته‌های متنوع فعال می‌باشند و رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از۲ در سال ۱۴۰۰ به رتبه A+ در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته است که این مهم با تلاش همه جانبه همه همکاران این دانشگاه حاصل شده است.
این مقام مسوُول ادامه داد: راه اندازی پردیس دانشگاه آزاداسلامی در شهر فردیس، فعال نمودن مرکز آموزش طالقان، راه اندازی ۱۴ مدرسه عالی مهارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی، برگزاری ۳۰۰ دوره تخصصی کوتاه مدت در سال گذشته، برگزاری رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال (صدرا)، افزودن۱۲ رشته ارشد میان رشته‌ای جدید به رشته‌های دانشگاه و. تنها قسمتی از اقدامات و عملکرد و برنامه توسعه دانشگاه است.
کلانتری با بیان اینکه رتبه نخست بسته کاری افزایش بهره وری و پایداری اقتصادی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور کسب کردیم، گفت: افزایش سطح درآمد از ۳۸۱ میلیارد تومان به ۶۱۶میلیارد تومان، افزایش درآمد غیر شهریه‌ای از ۶۵ میلیارد به ۲۷۱ میلیارد تومان، افزایش تراز مثبت مالی از ۱۲۵میلیارد تومان به ۴۱۵ میلیارد، ایجاد ۱۰۰۰۰متر مربع فضای تحقیقاتی و ۲۲۰۰ متر مربع فضای آموزشی در دست ساخت، پیگیری ساخت مسکن اعضا هیات علمی در مجموعه دانشگاهی هشتگرد و.. گوشه‌ای از عملکرد معاونت توسعه و مدیریت این دانشگاه است.
کلانتری با اشاره به اینکه مدارس سما از سال ۱۴۰۰وبه بعد از ۷ مدرسه با ۷۱۰ دانش آموز به ۱۴ مدرسه و ظرفیت تحصیل ۲۸۰۰ دانش آموز ارتقا یافته است، بیان کرد: پیشنهاد مطالعه برای راه اندازی مدارس جدید که با توجه به سرانه پایین آموزشی استان البرز در سطح کشور و نیاز تاسیس و راه اندازی مدارس از جمله معارف اسلامی، علوی، فاطمی و سعادت که در سامانه و برنامه‌های دانشگاه آزاد نیز وجود دارد.
کلانتری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و دانشجویی تالیف ۷ عنوان کتاب در مباحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دست اقدام و تدوین است، افزود: کسب رتبه‌های مختلف در حوزه فرهنگی در سطح کشور، تهیه و تدوین دستورالعمل‌های مختلف از جمله دستورالعمل آراستگی و شئون اخلاقی و رفتاری و... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه فرهنگی و دانشجویی جهت انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی ۴ میلیارد هزینه صورت گرفت، ادامه داد: برای امسال نیز برای این حوزه و اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی بودجه ۸میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است
کلانتری گفت: در حوزه‌های آموزشی و مهارتی، بین الملل، پزشکی و دامپزشکی، و واحد هشتگرد و مراکز نظرآباد و طالقان نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات