زیبایی با پوست سالم شروع میشود

مقاله‌ای از دکتر معصومه نصرتی، داروساز و موسس داروخانه دکتر نصرتی
مقاله‌ای از دکتر معصومه نصرتی، داروساز و موسس داروخانه دکتر نصرتی
کد خبر: ۳۳۵

مصرف صحیح محصولات ضد لک پوست
سالهاست که مردم از پوست خود در برابر آفتاب به روش‌های مختلف محافظت می‌کنند. در ابتدا که کرم‌های ضد آفتاب ساخته نشده بودند، وقتی مردم در معرض آفتاب قرار می‌گرفتند، بصورت مداوم دچار آفتاب سوختگی و بدنبال آن دچار پیری زودرس پوست، چین و چروک و انواع لک‌های وسیع پوستی می‌گردیدند. خانم‌های باردار به علت هورمون‌هایی که در دوره بارداری در بدن مادر ترشح می‌شوند، زمانی که در معرض آفتاب مداوم و طولانی قرار می‌گرفتند، دچار لک‌های شدید در ناحیه پوست صورت می‌شدند که بعلت ظاهر شبیه به دو بال پروانه، به آن لک‌های پروانه‌ای می‌گفتند.
به لطف ساخته شدن کرم‌های ضد آفتاب توسط داروسازان و آگاهی مردم در زمینه آسیب‌های پوستی که بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب اتفاق می‌افتد که بدترین آن‌ها سرطان‌های پوستی هستند، امروزه مصرف کرم‌های ضد آفتاب افزایش پیدا کرده است. اگر چه همچنان به علت عدم استفاده صحیح از ضد آفتاب‌ها، همچنان شاهد لک‌های پوستی در بیماران هستیم.
عده‌ای از بیماران بعد از مراجعه به پزشک پوست و یا دکتر داروساز در داروخانه، ادعا می‌کنند که انواع کرم‌های ضد لک را مصرف کرده اند، ولی لک‌های پوستی آن‌ها درمان نشده است.
شرایط درست مصرف محصولات ضد لک پوستی
محصولات ضد لک پوستی به صورت‌های مختلف شامل انواع کرم‌های ترکیبی پوستی که توسط دکتر داروساز در داروخانه ساخته می‌شوند، کرم‌های آماده شرکتی و سرم‌های ضد لک می‌باشند.
شایان ذکر است که اصلی‌ترین علت عدم پاسخ دهی محصولات ضد لک پوستی، استفاده نادرست ار آن‌ها می‌باشد.
۱. کرم‌ها و محصولات ضد لک پوستی حتما باید تا یک ربع قبل از خواب شبانه استفاده شوند و شخص بعد از مصرف باید نور را از محیط حذف کند، زیرا موقع استفاده از این محصولات، پوست شدیدا به نور حساس می‌شود.
۲. بلافاصله بعد از بیدار شدن در صبح، باید پوست صورت را با صابون یا شوینده مناسب پوست فرد که توسط پزشک یا دکتر داروساز توصیه شده است، شستشو داد.
۳. بعد از شستشوی صورت، بلافاصله و حتما از محصولات ضد آفتاب مناسب پوست فرد که توسط پزشک و یا دکتر داروساز توصیه شده است استفاده و بسته به نوع ضد آفتاب، آن را هر ۲ تا ۴ ساعت تکرار کرد.
نکته:
توجه کنید که اگر در زمان مصرف ضد لک، از ضد آفتاب‌ها به درستی استفاده نشود، شدت لک‌های پوستی بیشتر خواهد شد.
۴. دوره مصرف محصولات ضد لک پوستی، بسته به پوست و شدت لک روی پوست بین ۲ تا ۶ ماه می‌باشد
در پایان بعد از برطرف شدن لک‌های پوستی برای جلوگیری از بازگشت لک ها، باید حتما و بطور مداوم و مستمر ار محصولات ضد آفتاب استفاده شود.
شما جهت مشاوره و دریافت محصولات ضد آفتاب و ضد لک و سایر محصولات تخصصی پوست و مو از داروخانه دکتر نصرتی، با ما از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۳۴۹۰۳۱۶ بصورت پیامک و یا واتساپ در تماس باشید
راه‌های ارتباطی
۰۹۱۲۳۴۹۰۳۱۶
آدرس:
البرز، جاده قدیم هشتگرد، شهر گلسار، داروخانه دکتر نصرتی

newsQrCode
ارسال نظرات