تعطیلی ادامه دار پیست بین المللی اسکی دیزین کرج

حدود یکسال از تعطیلی پیست بین المللی اسکی دیزین کرج به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور و خاورمیانه می گذرد و این روزها که برف مناسبی در ارتفاعات البرز جنوبی بر زمین نشسته هنوز زمان قطعی برای بازگشایی آن مشخص نشده است.
حدود یکسال از تعطیلی پیست بین المللی اسکی دیزین کرج به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور و خاورمیانه می گذرد و این روزها که برف مناسبی در ارتفاعات البرز جنوبی بر زمین نشسته هنوز زمان قطعی برای بازگشایی آن مشخص نشده است.
کد خبر: ۳۴۱

به گزارش جام جم البرز : پیست بین المللی اسکی دیزین طی سال‌های گذشته میزبان رقابت‌های ملی و بین المللی در رشته اسکی زمستانی و روی چمن تابستانی بود که برگزاری این رویداد‌های مهم افزون بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، توانسته بود رونق اقتصادی را نیز برای منطقه به همراه داشته باشد.

با این وجود به مرور زمان، مسایلی از جمله عدم به روز رسانی تجهیزات و امکانات پیست دیزین سبب شد تا سازمان ملی استاندارد با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در زمستان ۱۴۰۱ پس از یک ماه از بازگشایی این پیست به خاطر نا ایمنی تجهیزات، آن را تعطیل کند.

تعطیلی پیست بین المللی دیزین در آن بازه زمانی منجر به اعتراض ورزشکاران و اسکی بازانی شد که معتقد بودند فصل زمستان اوج تمرین ورزش مفرح اسکی است.

استاندارد سازی پیست

به دنبال مشخص شدن موارد ناایمن پیست اسکی دیزین توسط سازمان ملی استاندارد، بخش خصوصی برای استانداردسازی این پیست ورود کرد و در مصاحبه‌ای که پیش از این رییس هیات اسکی البرز با خبرنگار ورزشی ایرنا داشت، عنوان شد که امسال به همت بخش خصوصی استاندارد سازی و بهسازی پیست در دست انجام قرار گرفته و کار نیز به خوبی پیش می‌رود.

سید مجتبی صید همچنین در این مصاحبه که سوم دی ماه سال جاری صورت گرفت به این موضوع نیز اشاره شد که امیدواریم پس از بارش‌های مناسب و استانداردسازی امکانات در آینده نزدیک پیست دیزین فعال شود.

بارش برف در هفته‌های اخیر موجب شده تا پیست بین المللی دیزین نیز از این نعمت الهی به دور نمانده و اکنون ارتفاع برف بنا به گفته برخی کارشناسان در محدوده پیست برای بازی‌های اسکی مناسب است.

استاندارد سازی ۸۰ نقطه در پیست بین المللی دیزین

رییس کارگروه توسعه و بهره برداری شرکت تعاونی روستای ولایت رود و بهره بردار پیست بین المللی دیزین در گفتگو باخبرنگار ورزشی ایرنا با بیان اینکه حدود ۸۰ نقطه بحرانی و مدنظر سازمان ملی استاندارد در این پیست استانداردسازی شده است، گفت: به روزرسانی و استاندارد سازی این پیست در مراحل پایانی قرار دارد و پس از تایید سازمان استاندارد و دستور دادستانی برای رفع پلمب این پیست، این آمادگی وجود دارد که در اسرع وقت نسبت به بازگشایی دیزین اقدام شود.

علی سولقانی با اشاره به اینکه جزیی‌ترین نقاط در پیست بین المللی دیزین استاندارد سازی و به روز رسانی شده است، بیان کرد: این پیست در طول ۴۰ سال گذشته استانداردسازی‌های لازم در آن آنچنان که باید صورت نگرفت و فقط مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این پیست در اقتصاد و معیشت مردم منطقه، تاکید کرد: با اهتمام دولت سیزدهم و با ترک تشریفات، بهره برداری از پیست بین المللی دیزین با هدف ارتقای وضعیت اقتصادی مردم منطقه در اختیار تعاونی روستای ولایت رود قرار گرفته و انتظار می‌رود که این پیست هرساله در اختیار مردم دیزین قرار بگیرد.

سولقانی ادامه داد: هشت نقطه بحرانی و نیازمند به روز رسانی پیست بین المللی دیزین امروز در مراحل انتهایی قرار دارد و پس از تایید سازمان ملی استاندارد و دستور دادستانی به زودی شاهد بازگشایی این پیست خواهیم بود.

پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰متر تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال کرج دارای سه تله کابین، ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.

در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات