زهره کاظمی، مدیر مجموعه سالن های زیبایی یگانه آرا:

مجموعه‎های کوچک به منزله یک کارآفرین‎ عمل می‎ کنند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با زهره کاظمی، مدیر مجموعه سالن های زیبایی یگانه آرا جلب می ‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با زهره کاظمی، مدیر مجموعه سالن های زیبایی یگانه آرا جلب می ‎نماییم:
کد خبر: ۳۴۵

از آنجا که صنف ما اجازه تبلیغ در رسانه ها‌ی ملی و داخلی را ندارد اکثر فعالیت همکاران ما در فضای مجازی و اینستاگرام است. ولی به دلیل محدودیت‌های زیادی که ایجاد شده است، من و همکارانم نمی‌توانیم تولید محتوا دلخواه خود را داشته باشیم. با کوچکترین اختلاف سلیقه و یا عدم رعایت قوانین سخت گیرانه از طرف حوزه مربوطه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شویم.
از دیگر مشکلات این حوزه پرداخت مالیات سنگین است که با در نظر گرفتن افزایش اجاره بهای سالن‌ها و کاهش مشتریان سالن و به دلیل تعدد فراوان سالن در تهران همگی دست به دست هم داده تا معضلات عدیده‌ای را برای سالن دار‌ها ایجاد نمایند.
در سال‌های اخیر شرکت‎های آرایشی و بهداشتی بر روی کیفیت محصول خود خیلی تمرکز کردند، تا حدی که بسیاری از محصولات، قابل رقابت با کالای خارجی می‌باشد. ولی در مقام مقایسه و رقابت باید عنوان کرد که از نظر تنوع محصول و محبوبیت کالای خارجی هنوز تولیدات داخلی نیاز به تلاش و کار بیشتری دارند.
اولین توصیه و خواهش موکد من این است و از همکاران عزیزم تقاضا می‎‎کنم قوانین این حوزه را به خوبی رعایت کنند، تا دچار مشکل نشویم. شایسته نیست، در این حوزه نسبت به سالن داران سختگیرانه رفتار کرد، زیرا این مجموعه‎‌های کوچک هستند که به منزله کارآفرین‎ عمل می‎ کنند و افرادی با تحصیلات کم را که جویای کار نیز می ‎باشند، در همین محیط‎‌های کاری کوچک و محلی، جذب می‎ کنند. از این رو، باید از طرف دولت حمایت شوند.
در واقع این قوانین سختگیرانه مانند مالیات و عدم تبلیغات و ... باعث می‎شود، ما نتوانیم فعالیت خود را گسترش دهیم و مانع از پیشرفت فعالان این رشته می ‎شود.
رسانه نیز باید مجموعه مستنداتی از افراد با تجربه و خبره این حرفه را تهیه و اجرا کند. از این طریق کسانی که مایلند وارد این حوزه شوند، می‎ توانند هدف خود را شناسایی کرده و آگاهانه در این حوزه مشغول به کار شوند.

newsQrCode
برچسب ها: جام جم البرز
ارسال نظرات