آیین گرامیداشت عالمی مجاهد و مبارز مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در ساوجبلاغ

چهل و پنجمین آیین گرامیداشت عالمی مجاهد و مبارز مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در ۲۱شهریور ۱۴٠۳ در مجموعه فرهنگی جلال آل احمد در شهرستان طالقان برگزار شد.
چهل و پنجمین آیین گرامیداشت عالمی مجاهد و مبارز مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در ۲۱شهریور ۱۴٠۳ در مجموعه فرهنگی جلال آل احمد در شهرستان طالقان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۹۴

به گزارش خبرنگار جام جم البرز از ساوجبلاغ،علی حدادی نماینده مردم شهرستان ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد، و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با حضور خود در این مراسم گفت: مرحوم آیت الله طالقانی شجاعت و صداقت و صلابتش در دفاع از اسلام و در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیر گذار بود.
حدادی افزود؛ ما امروز وظیفه داریم این مسیری که مسیر امام راحل رضون الله تعالی علیه است و ما مدیون امام عزیز و شهداء هستیم، و همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند این مسیر نقشه راه جهانی را تبیین و تدوین میکند، در این راه با خدمت صادقانه به مردم تلاش مضاعف داشته باشیم.

آیت الله طالقانی از دیدگاه حضرت امام خمینی «ره»
حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد از روحانیون مبارز و انقلابی شهرستان طالقان و از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی که هم زادگاه مرحوم طالقانی از روستای گیلیرد می‌باشد، در حاشیه این مراسم گفت: امام راحل «ره» باهیچ کسی تعارفی نداشت، اگر از کسی تعریفی میکرد بحق بوده و اگر کسی را راه نداده هم بحق بوده است.

حجت الاسلام کیایی نژاد ادامه داد؛ ما با برررسی‌هایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که اگر حضرت امام «ره» در مورد برخی از شخصیت‌ها دو یا سه مدال به او میدادند، به مرحوم طالقانی سی دو مدال داده اند، که و ما با جمع آوری این مستندات آن را بصورت یک جزو در آورده و تحت عنوان آیت الله طالقانی از دیدگاه حضرت امام خمینی «ره» در بین مردم نشر داده ایم.

برقراری عدل و عدالت و قسط در میان مردم

سرکار خانم وحیده سادات طالقانی دختر محترمه مرحوم طالقانی نیز در این مراسم
به شخصیت بارز ایشان اشاره کرد و گفت:
مرحوم طالقانی معنویت گرا و دلسوز اسلام و انقلاب و به برقراری عدل و عدالت و قسط در میان مردم بودند.
وی افزود: مرحوم طالقانی مستضعفین را بیشتر از هر کسی دریافته بود و دلشان میخواست این قشر به لحاظ فکری و مادی، اعتلا و رشد پیدا کرده و به سمت اسلام گرایش پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات