امام جمعه ساوجبلاغ:

استاندار البرز به مساله بهسازی راه‌های روستایی ساوجبلاغ ورود کند

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: از استاندار می‌خواهم شخصاً به مساله اجرای عدالت در بهسازی راه‌های روستایی ساوجبلاغ ورود کند، اجرای عدالت، شعار انقلاب ما و از مسائل مهم رئیس جمهور برای ابقای مسئولین فعلی است.
امام جمعه ساوجبلاغ گفت: از استاندار می‌خواهم شخصاً به مساله اجرای عدالت در بهسازی راه‌های روستایی ساوجبلاغ ورود کند، اجرای عدالت، شعار انقلاب ما و از مسائل مهم رئیس جمهور برای ابقای مسئولین فعلی است.
کد خبر: ۳۵۹۶

به گزازش جام جم البرز،حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و هفته وحدت، گفت: یکی از الطاف خداوند به ما که در این زمان زندگی می‌کنیم، درک دوران امامت امام زمان (عج) است و باید شکرگذار این نعمت باشیم و امیدواریم این دوران، دوران بسترسازی برای ظهور باشد.

وی افزود: باور‌ها و اعتقادات اگر در وجود انسان شکل بگیرد، تندباد‌ها و حوادث سخت آخرالزمان نمی‌تواند او را از جای دربیاورد، باید باور‌ها و اعتقادات را محکم کرد و اهل عبادت و بندگی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری در ادامه اظهار داشت: وحدت، از توصیه‌های همیشگی خداوند، پیامبران و اولیای الهی و همه‌ی مصلحان جامعه بوده است، تفرقه باعث ضعف در مقابل دشمنان خواهد بود و جامعه اسلامی باید حول محور قرآن کریم، اولیای الهی و ولایت فقیه وحدت داشته باشند.

امام جمعه ساوجبلاغ یادآور شد: اگر امروز اسرائیل می‌تواند چنگ به صورت جامعه اسلامی بیندازد، به دلیل آن است که مسلمانان به وحدت در مقابل دشمنان خود نرسیده‌اند، صهیونیست‌ها به خون مسلمانان عالم، شیعه و سنی، تشنه هستند و با اصل اسلام مشکل دارند، باید جامعه اسلامی در مقابل دشمنان متحد شود تا دست دشمن کوتاه شود، پیکره‌ی جامعه اسلام، زخم‌خورده‌ی کید استکبار است، غزه پاره‌ی تن امت اسلام است، چرا سران کشور‌های اسلامی این درد را حس نمی‌کنند و بی‌خواب غزه نمی‌شوند؟

وی با اشاره به اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان به عراق، اظهار داشت: ظرفیت‌های متراکمی در منطقه و بازار همجوار ما که اشتراکات فرهنگی و عقیدتی با کشور ما دارند، وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده کرد، امیدواریم این سفر برای هر دو کشور ایران و عراق، پربرکت باشد.

حجت‌الاسلام مختاری بیان داشت: یکی از دغدغه‌ها و شعار‌های رئیس جمهور کشور، رجوع در امور مختلف به کارشناسان بود که مورد تایید رهبر عزیزمان نیز قرار گرفت، امیدواریم رئیس‌جمهور و مسئولین کشور در تشکیل تیم کارشناسی، توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب را مدنظر قرار دهند.

وی با توصیه به دولت چهاردهم، اظهار داشت: گاهی حتی مطرح کردن برخی مسائل، در زندگی و معیشت مردم التهاب ایجاد می‌کند، اعلام مسائلی که هنوز به تیم کارشناسی سپرده نشده و مسئولین درباره‌ی آن تصمیم نگرفته‌اند، بر زندگی و اقتصاد مردم، اثر بدی خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام مختاری در ادامه خطاب به دولت چهاردهم، اظهار داشت: مساله جابجایی پایتخت کشور که بر سر زبان‌ها افتاده است، کار آسانی نیست، این همه ظرفیت را به کجا می‌توان منتقل کرد؟ دغدغه ذهنی برای مردم ایجاد نکنیم و از راهکار‌های جایگزین مانند انتقال کارخانجات به مناطق محروم با ایجاد مشوق‌ها استفاده کرده و ظرفیت‌های اقتصادی را به عدالت تقسیم کنید.

وی اضافه کرد: مردم به بعضی از پروژه‌ها در کشور، مانند ساخت بعضی از ورزشگاه‌ها که با تاخیر انجام می‌شود، حساسیت دارند، جوانان، این پروژه‌ها را با موارد مشابه در کشور‌های عربی که هیچ ظرفیتی در این حوزه ندارند و خارجی‌ها برای آن‌ها می‌سازند، مقایسه می‌کنند، ما در کشور خود، ظرفیت‌های بسیاری مانند قرارگاه خاتم داریم که می‌تواند به سرعت چنین پروژه‌هایی را تحویل دهد که لازم است از وجود این ظرفیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: هفته گذشته در مورد مشکلات جاده‌های روستایی شهرستان ساوجبلاغ که مطالبه‌ی جدی مردم منطقه است، نکاتی عرض شد و باعث شد مسئولین استانی و محلی اقداماتی در این باره انجام دهند که تشکر می‌کنم، اما سوالی که برای مردم ایجاد شده است این است که چرا برای بعضی از روستا‌ها انجام شد و برای بعضی از روستاها، نه؟ این اقدامات بر اساس چه قاعده‌ای بوده است؟ چرا برای جاده قاسم آباد بزرگ نه؟ چرا فلان روستایی که خودشان عقب‌نشینی کرده‌اند، زمین داده‌اند، امکانات داده‌اند و هزینه کرده‌اند برای ساخت جاده روستایی، به شمار نمی‌آیند، قاسم آباد به شمار نیاید که مردم مستضعف هستند؟ متمول نیستند یا مساله دیگری هست؟ حرف ما با مدیرکل راه و شهرسازی استان این است، قاسم آباد بزرگ دوازده هزار نفر جمعیت دارد، مردم مشکلات متعددی در زمینه راه این روستا دارند، وقتی برای بررسی و بازدید و اعلام نظر می‌آیند، اسم همه جا هست الا قاسم آباد و...، اینکه مقام معظم رهبری از سر حکمت فرمودند بعضی از شخصیت‌ها در انتصابات دخالت نکنند، مردم خروجی آن را اینجا می‌بینند، مدیرکل راه خودش باید تصمیم بگیرد، باید بررسی کند، حرف امام جمعه را بشنود، حرف نماینده را بشنود، حرف فرماندار را بشنود، دغدغه مردم را هم بشنود، اما در نهایت در اداره خود و با مشورت با کارشناس‌های خود به نتیجه برسد و به عدالت تصمیم بگیرد، چرا راه یک روستای ۲۰۰ نفری اصلاح شود، اما راه قاسم آباد بزرگ ۱۲ هزار نفری نه؟! گلایه مردم است، این‌ها باید سر و سامان بگیرد.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: از استاندار البرز می‌خواهیم شخصا نسبت به موضوع بهسازی راه‌های روستایی ساوجبلاغ ورود پیدا کند و مساله را حل کند، عدالت، شعار انقلاب ما، امام ما، رهبر ما و رییس جمهور ما است و یکی از مسائل اساسی ذکر شده برای ابقای مسئولین فعلی کشور است، آقای استاندار بررسی کنید به عدالت راجع به این‌گونه موضوعات تصمیم گرفته شود.

وی در پایان گفت: در یکی از روستا‌های منطقه نیز مجوز‌های متعددی برای ایجاد معدن داده‌اند که اهل منطقه و مسئولین منطقه اعلام کردند که این روستای پرجمعیت چنین ظرفیتی را ندارد، بررسی و کار کارشناسی شود، کسی که می‌خواهد مجوز بدهد باید اقتضائات منطقه را ببیند، اگر قرار باشد چندین معدن جدید در آن‌جا احداث شود، زندگی مردم در یک روستای چند هزار نفری مختل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات