مدیرکل کمیته امداد استان البرز اعلام کرد:

تسریع در خدمات رسانی به مددجویان با تکمیل شدن سامانه سها

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: با راه اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد خدمت رسانی به مددجویان تسریع پیدا کرده است و این سامانه در حال تکمیل شدن می‌باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: با راه اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد خدمت رسانی به مددجویان تسریع پیدا کرده است و این سامانه در حال تکمیل شدن می‌باشد.
کد خبر: ۳۶۹۰

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، رضا البرزی در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت:شاید تا دو سال اخیر افرادی که به ما مراجعه می‌کردند صرفأ فقط به همان تحقیق مددکاران محترم بسنده می‌کردیم، اما مدتی می‌باشد که درگاهی تحت عنوان سامانه سها آغاز به کار کرده است که درصد بسیار زیادی از مشکلات ثبت نیاز مددجویان عزیز را رفع کرده است.

وی افزود:سامانه سها به ما کمک می‌کند اطلاع پیدا کنیم که افراد از چه امکاناتی برخوردار هستند و پس از ثبت نیاز مددجو در این سامانه مددکار ملزم می‌شود تا این درخواست را بعد از پیگیری پاسخگو باشد.

البرزی توضیح داد:با راه اندازی سامانه سها کرامت خانواده‌های محترم بیشتر از گذشته حفظ می‌شود و با کمتر شدن مراجعات حضوری امر خدمت رسانی به مددجویان عزیز سرعت بیشتری پیدا کرده است که هم اکنون این سامانه روز به روز در حال تکمیل شدن می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال مددجویان گفت:در سال گذشته توانستیم در استان البرز طی صورت گرفتن یک اقدام بزرگ نزدیک به ۹۸ درصد اعتبارات را جذب کنیم و با همکاری بانک‌های عامل استان به ۷۳۵۰ نفر مددجو وام اشتغال پرداخت شد و تلاش ما این است که بحث نظارت در زمینه اعطای وام را داشته باشیم تا مددجو به یک درآمد مکفی برسد و به مرور زمان از خدمات کمیته امداد بی نیاز شود.

البرزی اضافه کرد:در مجموعه کمیته امداد فرآیند اشتغال فقط به پرداخت وام ختم نمی‌شود بلکه اگر شخصی توان اخذ وام را نداشته باشد به شرکت‌هایی که با ما همکاری دارند معرفی می‌شود و همچنین اگر فردی شرایط را نداشته باشد به راهبران شغلی که به عنوان یک حمایت کننده هستند ارجاع داده خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری بی نظیر و ارزشمند مردم استان البرز در زمینه مشارکت‌های مردمی بیان کرد:با همکاری مراکز نیکوکار، خیرین محترم و مردم عزیز استان البرز در سراسر کشور وضعیت بسیار مناسبی در زمینه اکرام برخوردار هستیم و در موضوع صدقات نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را داشتیم و با همیاری حامیان اتفاقات بسیار خوبی در مسائلی همچون خرید منزل، لوازم تحریر و. رقم خورده است.

البرزی ضمن اشاره به اینکه استان البرز جزو استان‌های گران در حوزه مسکن است گفت: در همین تابستانی که گذشت افرادی به مجموعه کمیته امداد استان مراجعه کردند که نیازمند منزل بودند، اما با اعتباراتی که جذب کردیم و همچنین با همراهی مردم تلاش شد تا وام‌های ودیعه مسکن پرداخت شود و سعی ما این می‌باشد که به یاری خداوند مددجویان ما دچار مشکلات در این زمینه نشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز توجه به استعدادیابی و پروش نخبه را یک امر مهم دانست و توضیح داد:ما دانش آموزان با ویژگی و استعداد‌های درخشانی در اختیار داریم که توانسته اند رتبه‌های بسیار خوبی در عرصه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی بدست بیاورند که به زودی با برگزاری جشن باشکوهی از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت:خوشبختانه در استان البرز هیچ مددجویی در صف انتظار دریافت جهیزیه حضور ندارد، اما در موضوع تهیه لوازم ضروری با چالش جدی مواجه هستیم که در تلاش هستیم با جذب اعتبار ملی و همچنین کمک خیرین این دغدغه را از بین ببریم.

البرزی در پایان با اشاره به دو طرح ویژه مجموعه کمیته امداد گفت:قرض ماندگار طرحی می‌باشد که افراد هر مبلغی را در صندوق ولایت سرمایه گذاری کنند دو برابر آن مبلغ توسط کمیته امداد به افراد نیازمند وام پرداخت می‌شود که در ۶ ماهه اول سال جاری مبلغ ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب شده است. طرح دوم طرحی می‌باشد که با شرکت برق قراردادی منعقد شد با پرداخت وام برای مددجویانی که خانه آن‌ها دارای استحکام می‌باشد پنل خورشیدی نصب شود تا از این روش هم درآمد بتوانند کسب کنند و هم این تولید برق به مدار استانی وصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات