آغاز طرح انسداد چاههای غیر مجاز آب در ویلاهای ساوجبلاغ

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تعداد بالای چاههای غیرمجاز در مکان های ویلایی این شهرستان اعلام کرد: طرح انسداد این چاهها با حکم قضایی آغاز شده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تعداد بالای چاههای غیرمجاز در مکان های ویلایی این شهرستان اعلام کرد: طرح انسداد این چاهها با حکم قضایی آغاز شده است.
کد خبر: ۳۶۹۱

جام جم البرز: مصطفی سلطان آبادی  روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساخت تعداد زیادی ویلا در مناطق شهری و روستایی ساوجبلاغ در دهه‌های اخیر با حفاری چاه‌های غیر مجاز نیز در محدوده این بنا‌ها همزاد شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برداشت بی رویه آب از طریق چاه‌های غیر مجاز در دشت ممنوعه ساوجبلاغ سبب آسیب جدی به سفره‌های زیر زمینی این شهرستان شده و از این رو یکی از طرح‌های تعادل بخشی به سفره‌های زیر زمینی شناسایی و انسداد چاه‌های غیر مجاز در محدوده باغ ویلا‌ها و مکان‌های غیر مجاز است.

سلطان آبادی گفت: براین اساس روزانه بین ۲ تا سه حلقه چاه غیر مجاز در ساختمان‌های ویلایی و اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ به طور کامل مسدود و رفع اثر می‌شود که براساس برنامه ریزی روزانه به ۱۰ حلقه افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: براساس بررسی میدانی ۹۹ درصد ویلا‌های شهرستان ساوجبلاغ دارای چاه غیر مجاز هستند که با دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی این چاه‌ها رفع اثر خواهد شد؛ سال گذشته ۶۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در مکان‌های مختلف این شهرستان مسدود شد و امسال انسداد بیش از یک هزار حلقه چاه را هدفگذاری کرده ایم.

سلطان آبادی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ حلقه چاه در ساوجبلاغ مسدود شده که اکنون طرح انسداد چاه‌های غیر مجاز شتاب گرفته و برنامه تعیین شده، محقق می‌شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ گفت: در بخش چاه‌های کشاورزی با توجه به اهمیت رشد تولید و اشتغالزایی کشاورزان، طرح مدیریت منابع آب با استفاده از نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌های کشاورزی در این شهرستان به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: اکنون ۵۰۰ حلقه چاه مجاز کشاورزی در ساوجبلاغ داریم که ۴۲۰ حلقه آن‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده و تجهیز ۸۰ حلقه باقیمانده نیز در دستور کار است.

سلطان آبادی به موضوع حفاظت از حریم رودخانه‌های فصلی و دائمی ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: امسال با حکم قضایی بخشی از حریم این روردخانه‌ها از تصرف غیر قانونی آزاد سازی شد و این روند نیز ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز آزاد سازی یک کیلومتر بستر روردخانه برغان از ساخت وساز‌ها و تصرفات غیر مجاز در دست اقدام است؛ امسال چهار هکتار از اراضی حریم رودخانه کردان به نام دولت ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات