مدیرکل صمت استان البرز اعلام کرد:

برگزاری ۱۴ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا مصادف با ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از انجام ۳۰ هزار و ۲۲۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، صنعتی و خدماتی از ابتدای ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از انجام ۳۰ هزار و ۲۲۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، صنعتی و خدماتی از ابتدای ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰

به گزارش جام جم البرز،محمد انصاری گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در این مدت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های متشکله در این بازه زمانی ۶ هزار و ۶۷۱ فقره می‌باشد که ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته عدد ۳۰۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در بخش کالایی بیشترین میزان شکایات مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم اجرای تکالیف واحد‌های صنفی، عدم صدور صورت حساب و تقلب بوده است.

انصاری گفت: در ۱۰ ماه امسال، ۳۳۶ پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش ۵۰ درصد رشد داشته است و ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز با اشاره به مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان در راستای تامین مناسب مایحتاج ضروری مردم مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و ایام پایانی گفت: با توجه به دستور ویژه دکتر عبدالهی استاندار محترم استان البرز ۱۴ نمایشگاه عرضه مستقیم در استان از ۱۱ بهمن ماه لغایت ۲۹ اسفندماه دایر خواهد شد و در ۱۲۰۰ غرفه پیش بینی شده همه اقلام با قیمت مصوب و با نظارت ویژه عرضه خواهد شد.

انصاری در پایان با تاکید بر استمرار برنامه‌های نظارت بر بازار در قالب قرارگاه نظارتی استان تصریح کرد: شهروندان محترم البرزی می‌توانند همه شکایات صنفی خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، امتناع از عرضه، اجبار در فروش، احتکار و سایر تخلفات مرتبط را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ به این اداره ارائه نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات