تعیین ضریب ۴۰ درصدی خوداتکایی البرز در تامین گوشت مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: تامین ۴۰ درصدی گوشت گرم مرغ استان توسط تولید کنندگان البرزی برای سال آینده هدفگذاری شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: تامین ۴۰ درصدی گوشت گرم مرغ استان توسط تولید کنندگان البرزی برای سال آینده هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۳۷۷

به گزارش جام جم البرز: «عبدالرضا بازدار» روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، کالا‌های اساسی و صنایع غذایی که در سالن شهدای شهرداری کرج دایر شد، افزود: یکی از اهداف جهاد کشاورزی البرز افزایش تولید در حوزه دامی، زراعی و باغی است که در سال جاری این برنامه در تمام زیربخش‌ها تدوین شد.

وی با بیان اینکه اکنون واحد‌های تولیدی گوشت مرغ ۱۵ درصد نیاز استان را تامین می‌کنند، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف ضریب خوداتکایی ۴۰ درصدی مجوز راه اندازی ۲ واحد ۲ میلیون قطعه‌ای پرورش مرغ در البرز صادر شده ضمن اینکه بر روی افزایش ظرفیت واحد‌های فعال نیز برنامه ریزی لازم شروع شده است.

وی گفت: همچنین ایجاد یک واحد پرورش ۳۰ میلیون قطعه‌ای مرغ در دست مطالعه داریم که در صورت راه اندازی این واحد نه تنها ضریب خوداتکایی استان به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسد حتی می‌توانیم بخشی از نیاز استان تهران را نیز تامین کنیم.

بازدار با اشاره به اینکه در بخش گوشت قرمز و شیر نیز افزایش پنج تا ۱۰ درصدی تولید را در برنامه داریم، افزود: در این بخش بیشتر تمرکز بر روی ایجاد واحد‌های جدید، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و احیای واحد‌های راکد است.

برپایی ۵۰ غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به منظور ارایه خدمات مطلوب در ایام پایانی سال و در راستای تامین کالا‌های اساسی و مواد غذایی جهاد کشاورزی با استفاده ظرفیت صنایع تولیدی استان دایر شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با ۵۰ غرفه توسط واحد‌های تولیدی و صنایع غذایی استان، تشکل‌ها و اصناف راه اندازی شده تا کالا‌های مورد نیاز مردم به خصوص مرغ، گوشت، برنج و شکر را تامین کند.

بازدار با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ دایر است، تصریح کرد: برنامه ریزی اولیه برای فعالیت این نمایشگاه تا پایان دهه مبارک فجر است، ولی در صورت استقبال مردم، احتمال تمدید آن تا پایان سال جاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در دیگر نقاط استان نیز تا پایان سال راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و سایر کالا‌ها برنامه ریزی شده ضمن اینکه در این نمایشگاه تمام محصولات حداقل ۳۰ درصد زیر قیمت مصرف کننده عرضه می‌شود./ایرنا البرز

newsQrCode
ارسال نظرات