دکتر هاشمی فشارکی:

نماینده، ولی فقیه در استان، چراغ هدایت استان بوده، در تداوم راه انبیا و اولیای الهی، ولی فقیه بوده و شرط ولایتمداری مردم و مدیران استانی و شهری اطاعت از نماینده، ولی فقیه می‌باشد!

نماز جمعه پرشکوه کرج در آستانه میلاد پیامبرالهی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته دفاع مقدس، در روزجمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴٠۳ در مصلای بزرگ امام خمینی کرج با حضور نمازگزاران این شهر برگزار شد. پیش از ایراد خطبه‌ها و نمازسیاسی عبادی جمعه توسط حضرت‌آیت‌الله حسینی همدانی (حفظه‌الله) نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه انقلابی کرج، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع: «از ولادت نورنبوی تا ولایت نائب رهبری» بود.
نماز جمعه پرشکوه کرج در آستانه میلاد پیامبرالهی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته دفاع مقدس، در روزجمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴٠۳ در مصلای بزرگ امام خمینی کرج با حضور نمازگزاران این شهر برگزار شد. پیش از ایراد خطبه‌ها و نمازسیاسی عبادی جمعه توسط حضرت‌آیت‌الله حسینی همدانی (حفظه‌الله) نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه انقلابی کرج، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع: «از ولادت نورنبوی تا ولایت نائب رهبری» بود.
کد خبر: ۳۸۲۸

به گزارش جام جم البرز،دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) وهفته وحدت درخصوص سه ثمره بزرگ این مولود نبوی بیان داشت: با ولادت پیامبر مرسل (ص)، نور تابان الهی بر جهان، سه ثمره بزرگ این مولود بعد از بعثت، در بعد فردی، انسان سازی باهدف بندگی خدا و اسوه بودن گفتار و رفتار پیامبر (ص)، در بعد اجتماعی، جامعه سازی، با هدف جامعه اسوه اسلامی و ثمره سوم نیز، نظام سازی با ایجاد حکومت اسلامی، بعنوان مدینه فاضله بوده و بایستی سرلوحه امور آحاد جامعه و کارگزاران جمهوری اسلامی قرار گیرد.
ایشان در خصوص دو چیز گرانبهای این مولود اظهار داشت: این مولود مبارک دو چیز گرانبها کتاب خدا وعترت برجای گذاشت، به برکت انقلاب اسلامی این دواحیا ودر جامعه ایران گسترش یافت و عطر آن نیز در دنیا فراگیر شد؛ و امروز استمرار حرکت انبیا واولیای الهی، در ولایت فقیه تجلی یافته و تداوم ان نمایندگان، ولی فقیه هستند، که در استان، هدایت امور استانی را بعهده دارند.
وی در خصوص نماینده، ولی فقیه استمرار امامت و رسالت گفت: نماینده، ولی فقیه در استان، رسالت هدایت جامعه استانی در ذیل سیاست‌های ابلاغی رهبری را درراستای اهداف عالیه انقلاب داشته و تحقق بخشی استمرار حرکت انبیا واولیای الهی بوده و صلاح امور بر تبعیت از ایشان است. نماینده، ولی فقیه در استان، چراغ هدایت استان، در تداوم راه انبیا واولیای الهی و، ولی فقیه بوده و مردم و مدیران ولایتمدار استان، تابع و پیرو وی بوده و شرط ولایتمداری نیز اطاعت از نماینده، ولی فقیه می‌باشد.
* ایشان در خصوص سالگرد امامت آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: سالگرد امامت آیت الله حسینی همدانی که ۱۱ سال پیش رهبر انقلاب حکم نماینده خویش و امامت را دادند، که هم باید خدا را از این نعمت شکر نمود و هم براساس جهاد تبیین دستاورد‌های پر نعمت و برکات را برای عموم بازگو کرد و مدیران مربوطه باید اهتمام ورزند و رسانه‌ها نیز نشر دهند.
وی در خصوص اقدامات نهاد نماینده، ولی فقیه دراستان البرز اظهار داشت: اهم اقدامات نهاد نماینده، ولی فقیه در استان البرز، اهتمام به اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام درادارات استان، رسیدگی به مشکلات مردم دردیدار‌های مردمی هفتگی، ارتقا امورحوزه‌های علمیه استان، اداره امور مساجد استان از طریق ائمه جمعه و جماعات، نشست ماهانه ائمه جمعه استان البرز، جلسه شورای سیاست گذاری امور مساجد، اهتمام به عمران و مرمت مساجد و پررونق‌تر شدن مساجد و نیزترویج نماز، فعالیت قرارگاه قرانی در تعامل با ادارات استان و شهر، پیگیر دوره‌های اموزشی وبرنامه‌های علوم قرانی برای ارتقای معارف قرانی در جامعه، اهتمام به شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرانی، حمایت‌های مستمر از امر به معروف و نهی از منکر، فعال سازی شورای فرهنگ عمومی استان، بازدید از مراکز و نهاد‌ها، اهتمام به ساخت زایرسرای مشهد برای محرومین استان، پیگیری احداث مرکز فرهنگی مشکات، اهتمام به مساله وقف، بخصوص وقف آب، ترویج زکات، اهتمام به فضای مجازی در سالم سازی و نشر مطالب مفید، اهتمام به پاسخگویی به سوالات و شبهات، حمایت از خیرین سلامت، پرداخت وجوهات شرعی و پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره، اهتمام به برگزاری مراسم جشن‌های دینی و مذهبی و شهادت ها، آیین تشرف چندین تبعه کشور‌ها به اسلام و چند اهل سنت به تشیع، موضع گیری‌های اصولی و به موقع، جهادگر جهاد تبیین بودن، کمک به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات، اهتمام دو جشنواره جوان موفق و تقدیر، تقدیر از ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثارگری، نظارت عالیه بر موکب‌های اربعین، سلسله جلسات درس اخلاق، درس تفسیر قرآن، شرح صحیفه، شرح نهج البلاغه، ۷ سال درس خارج فقه، درس‌های موضوعی و ... بوده است.
ایشان در خصوص اقدامات امام جمعه کرج گفت: در طول ۱۱ سال امامت جمعه آیت الله حسینی همدانی، برگزاری نماز جمعه بی وقفه در قریب ۵۷۰ جمعه، بدون نایب که بجز ۵ مورد در هنگام بیماری و سفرحج بوده، خطبه‌های عالمانه و روشنگرانه و به روز، فعال بودن و مطلوبیت ستاد برگزاری نمازجمعه کرج، برخورداری از فعالیت‌های جانبی درروز جمعه در قبل و بعد ازنماز، فعالیت‌های غیر جمعه در مصلی، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و محرم و صفر، برگزاری مراسم اعتکاف در شبستان مصلی، اهتمام به باز طراحی نقشه‌های مصلی و تکمیل شبستان و ساختمان، برپایی مرکز مشاوره امین مصلی با مشاورین و اساتید مجرب، زندگی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاقی و اعتقادات، اهتمام به شورای فرهنگ عمومی کرج و ارتقای مصلی بعنوان قلب فرهنگی شهر کرج و ... بوده است.
دکتر هاشمی فشارکی در خصوص اقدامات انجام شده در دو حوزه نمایندگی و امامت جمعه چنین تبیین کرد: شرایط خاص استان البرز بعنوان ایران کوچک، اقدامات انجام شده در دو حوزه نمایندگی و امامت جمعه با کمترین عده وعده و بیشترین راندمان با همکاری مردم مومن و همکاری نهاد‌ها و عنایت الهی بدست آمده و با تاثیر گذاری بر اصلاح امور، رفع مشکلات و تعالی بخشی استان و شهر بوده است. همین مساله سبب شده است که خار چشم دشمنان بوده و تخریب نااهلان، هجمه‌های رسانه‌ای وتیتر سازیی‌هایی را بهمراه داشته باشد. لکن بحمدالله براساس حکم مهرماه ۱۳۹۲ رهبری، سبب پدید آمدن کانون گرم و پر شوری از علم و معرفت دینی با تلاش‌های انقلابی امام جمعه محترم، شاهد تحول در مخاطبان بویژه نسل جوان و آگاه کرج و استان البرز پدید آورده و بحمدالله با مواضع درست و اصولی و اقدامات انجام شده مورد عنایت رهبری بوده است و اگر ادارت و مردم اهتمام بیشتری می‌ورزیدند، مشکلات اقتصادی و فرهنگی مرتفع و استان بی عیب و پیشرفته‌ای داشته و الگو بقیه استان‌ها قرار میگرفت و ضرورت دارد براساس فرمان جهاد تبیین، این حجم گسترده دستاورد‌ها تشریح و بیان شود.
ایشان در خصوص نهضت علمی امام صادق (ع) و جهاد علمی امام خامنه‌ای اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) با نهضت علمی خویش سبب نشر و بسط علوم اسلامی گردید. لکن در پیش از انقلاب اسلامی با یک عقب افتادگی علمی مواجه بودیم، که در چهل سال بعد از انقلاب از خیزش علمی برخودار شدیم و تکلیف عمومی درگام دوم انقلاب جهاد علمی است.
وی در خصوص هفته وحدت گفت: از ابتکارات جمهوری اسلامی، برای دفع فتنه‌های تفرقه افکن دشمنان اسلامی، اعلام هفته وحدت اسلامی و تلاش برای ایجاد وحدت در جهان اسلام بوده است. لکن شعار وفاق ملی مطرح شده، بدون معیار‌های مشخص بوده و براساس اناالمومنون اخوه و بیان امامین انقلاب، دشمن هیچگاه برادر تلقی نمیشود.
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: برگزاری مراسم مختلف در هفته دفاع مقدس بسیار نیکوست، لکن گرامی داشتن کافی نیست، و همه مکلف به حراست از دستاورد‌های عظیم دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و فرهنگ سازی آن می‌باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات