استاندار البرز:

از سال ۱۴۰۲ تاکنون در مجموع شاهد کاهش ۴۶ درصدی سرقت در استان البرز بودیم

استاندار  البرز گفت: طی سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه نخست امسال، در مجموع ۴۶ درصد از آمار سرقت در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
استاندار البرز گفت: طی سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه نخست امسال، در مجموع ۴۶ درصد از آمار سرقت در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۸۵۲

جام جم البرز: مجتبی عبداللهی در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی فراجای استان و به استناد مراجع ملی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ نیز حدود ۲۳ درصد کاهش سرقت را در استان شاهد بودیم.
وی ادامه داد: براین اساس می‌توان گفت طی سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه اول امسال در مجموع ۴۶ درصد از آمار سرقت در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
عبداللهی اقداماتی همچون قرارگاه اجتماعی، ایجاد اردوگاه‌های ماده ۱۶، احداث کلانتری‌ها و ... را در کنار همراهی، همدلی و وفاق بین مسئولان بویژه فراجای استان را عامل این توفیق دانست و گفت: البته برای رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش بیشتری در این راستا معطوف کنیم.
وی افزود: یکی از عوامل موثر در بروز سرقت‌های خرد، نبود و کمبود پارکینگ محسوب می‌شود از این رو ضرورت دارد بویژه در شهر‌های متراکم کرج و فردیس به دلیل وجود ساختمان‌های فاقد این امکان، پارکینگ‌های عمومی توسط شهرداری‌ها ایجاد شود.
استاندار البرز گفت: ایجاد روشنایی در مناطق بی‌دفاع شهری که بستری مناسب برای وقوع جرائمی همچون دزدی محسوب می‌شوند، به جد در دستور کار قرار گرفت و نتایج محسوسی نیز در بر داشت؛ بنابراین باید با بررسی‌های جدید نسبت به احصا این مناطق اقدام شود.
وی افزود: شهرداری‌ها موظف به تأمین امکانات لازم، شرکت توزیع برق موظف به نصب و راه اندازی و فرمانداری‌ها احصا و نظارت روشنایی معابر عمومی و نقاط بی‌دفاع شهری هستند.
عبداللهی گفت: فرمانداران براساس مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی مکلف به جانمایی و ایجاد اردوگاه‌های ماده ۱۶ در شهرستان‌ها بر مبنای نیاز منطقه هستند و باید در این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی از تمامی مسئولان امنیتی و اجتماعی استان خواست تا با بازدید‌های سرزده و دوره‌ای از روند صحیح اقدامات مراقبتی و درمانی در اردوگاه‌های ماده ۱۶ اطمینان حاصل کنند.
نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی، ایجاد کلانتری در ورودی فردیس از سمت ملارد و همچنین پارکینگ در محله‌های پیک و اهری فردیس از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس می‌توان گفت طی سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه اول امسال در مجموع ۴۶ درصد از آمار سرقت در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات