مهندس علیرضا فرحبد، مدیرعامل شرکت ساختمانی انبوه سازان فرحبد تاکید کرد:

وجود فیلترهای مناسب، یکی از عوامل حیاتی ساختمان‌ سازی

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مهندس علیرضا فرحبد، مدیرعامل شرکت ساختمانی انبوه سازان فرحبد جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مهندس علیرضا فرحبد، مدیرعامل شرکت ساختمانی انبوه سازان فرحبد جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۳۸۶

یکی از عوامل حیاتی در حوزه ساختمان سازی، وجود فیلتر‌های مناسب است. در این حوزه، افراد با سرمایه محدود یا بالا وارد می‌شوند، اما همه آنان به موفقیت نمی‌رسند. برای دستیابی به موفقیت، بهره مندی از دانش و آگاهی امری بسیار ضروری است. متأسفانه در حال حاضر، بسیاری از افرادی که در شغل‌های دیگر فعالیت می‌کنند، به دنبال ورود به حوزه ساختمان سازی هستند. در بسیاری از کشورها، برای ورود به این حرفه، فیلتر‌هایی وجود دارد. در ایران نیز، برای تبدیل شدن به یک ساختمان ساز حرفه ای، نیاز است که ابتدا دوره‌های مربوطه را طی کرده و مدرک معتبری را کسب کنید. در نظام مهندسی، وجود یک مجری متخصص واجد شرایط برای کمک به سازنده ضرورت دارد؛ اما متأسفانه در حال حاضر، نقش این مجری حذف شده است. باید در واقعیت نیز، مجری در این حوزه حضور داشته باشد و این فرآیند، تنها از طریق ثبت نام انجام نشود.
مشکلات متعددی در این صنعت وجود دارد. یکی از چالش‌های ما عدم حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف است. مشکل اصلی این است که دولت هیچ پشتوانه‌ای ارائه نمی‌دهد و تسهیلات لازم را فراهم نمی‌کند. باید در بخش مواد ساختمانی، به افرادی که در انبوه سازی فعالیت می‌کنند، سوبسید داده شود. متأسفانه، این اتفاق رخ نمی‌دهد و ما همه چیز را به صورت آزاد تهیه می‌کنیم و با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه روبه رو هستیم. باید از افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، حمایت نماییم و به وعده‌هایی که در این حوزه داده می‌شود، عمل کنیم.
باید زیرساخت‌های حوزه مسکن به طور جدی آماده سازی شوند. عملکرد و کیفیت ساخت مسکن مهر در حال حاضر قابل قبول نیست و نمای مکان‌هایی که این نوع مسکن در آن‌ها ساخته می‌شود، با انتظارات افراد همخوانی ندارد. لازم است، در مناطقی که در حال رشد هستند، به انبوه سازان مساعدت شود تا مسکن مهر بسازند. انتظار ما از حوزه ماده ۱۰۰ این است که انبوه سازان بیشتری را همیاری کنند و در مسیر آن‌ها هیچ مانع و سدی وجود نداشته باشد. در منطقه فعالیت ما، ۸۰ درصد از متریال مورد استفاده بومی و تولید ایران هستند. ما واحد‌های نیمه تمام را به فروش می‌رسانیم و ۲۰ درصد باقیمانده شامل کابینت هاست که طبق سلیقه خریدار قابل تنظیم است.
افزایش کیفیت در محصولات ایرانی بسیار حائز اهمیت است و دولت نیز باید حمایت لازم را ارائه دهد. کیفیت محصولات باعث رقابت می‌شود و می‌تواند نظر خریداران را جلب نماید. در برخی از زمینه ها، محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند. ما در کشورمان منابع غنی از سنگ‌های با کیفیت داریم و باید همکارانی که در مناطق برتر فعالیت می‌کنند، از این منابع با کیفیت استفاده نمایند.
در سده حاضر، نقش رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار حیاتی است و بیش از ۹۰ درصد تأثیرگذاری را در بر دارد. در گذشته، من از این فضا برای تبلیغات خود بهره‌ای نمی‌بردم، اما با توجه به اهداف و چشم اندازی که در پیش دارم و باید به آن دست یابم، بدون کمک رسانه‌ها نمی‌توانم موفق شوم. زیرا برای رقابت و ارتقاء در ادامه مسیر، باید دیده شوم و امروزه دیده شدن در فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد. برای رسیدن به این اهداف والا، تبلیغات در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار تاثیرگذار و ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات