وزیری، مدیر مجموعه مبلمان وزیری:

فرآیند صادرات را آسان تر کنیم

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ آقای وزیری، مدیر مجموعه مبلمان وزیری  جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ آقای وزیری، مدیر مجموعه مبلمان وزیری جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۳۸۷

فروشگاه‌های زنجیره‌ای وزیری در نواحی شهریار، تهران و قزوین مستقر و مشغول به فعالیت هستند. تغییرات قیمت در لوازم اولیه که قصد تهیه آن‌ها را داریم، به ویژه در زمینه‌های چوب، پارچه و فوم و اسفنج، برای ما مشکل ساز می‌باشد. این موضوع به طور قابل توجهی بر قیمت نهایی محصولاتمان تأثیرگذار است. فوم و اسفنج مورد استفاده در تولیدات از نوع داخلی می‌باشند، در حالی که بخشی از چوب، خارجی و قسمت دیگر داخلی است. همچنین، در مورد پارچه نیز برخی برند‌ها اجناس داخلی و برخی دیگر محصولات خارجی را ارائه می‌دهند.
اگرچه ایران پارچه‌های با کیفیتی را تولید می‌کند، اما کیفیت این محصولات نیز دچار تغییرات می‌شود. به عبارت دیگر، هنگام خرید یک پارچه از یک شرکت، در خرید اول، کیفیت آن بسیار برتر است، اما متأسفانه در خرید‌های بعدی از همان شرکت، کیفیت آن نسبت به دفعه قبلی کاهش می‌یابد.
در زمینه فوم و اسفنج نیز که همگی محصولات داخلی هستند، اقدام به تهیه قطعات مختلفی کرده ایم. با این حال، در برخی موارد، تجربه‌های نامطلوبی داشته ایم. به عبارتی، بخشی از قطعاتی که خریداری کرده ایم، دارای کیفیت بسیار بالایی بوده اند، اما در خرید‌های بعدی به دلیل کیفیت ناپایدار، مشتری نیز ناراضی بوده است.‌
می‌توانیم قدرت تولید گفتار متقاعد کننده‌ای داشته باشیم، با این وجود برای حفظ ثبات قیمت‌ها و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید، نیازمندیم تا تحت حمایت‌های مستمر قرار گیریم. اگر مواد اولیه مانند فوم و اسفنج مورد استفاده، تغییر کنند، وقتی محصولات را به عراق وارد نماییم، زمانی که محموله به مقصد خود برسد، دیگر قابلیت تعویض یا رفع عیب را نخواهیم داشت، زیرا در داخل کشور حضور نداریم. به همین دلیل با مشکلاتی روبرو می‌شویم. با این حال، صنعتی وجود دارد که می‌تواند در صادرات نقش مؤثری ایفا کند.
در زمینه مجوز‌های صادراتی می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم. به گونه‌ای که فرآیند صادرات را آسان‌تر کنیم، زیرا قوانین مختلفی وجود دارد. هنگامی که قصد داریم صادرات انجام دهیم و مالیات نیز مورد نظر است، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. برای داشتن صادرات به کشور‌های مختلف باید فرایند صادرات را آسان‌تر کنیم تا ارتباطات با کشور‌های مختلف تقویت شود.
یکی از مشکلات ما مربوط به مالیات است. در مقایسه با دو سال قبل که درآمد‌ها کاهش یافته است و فروش محصولات بسیار دشوار شده و عرضه آن‌ها سخت است، بار مالیاتی نیز یک مشکل بزرگ‌تر محسوب می‌شود.
اخیراً مشتریانی که برای خرید به ما مراجعه می‌کنند، اطلاعات بهتری نسبت به پارچه‌ها و چوب‌ها دارند و سوالات زیادی در مورد روند ساخت کالا مطرح می‌کنند و از موادی که در آن استفاده می‌شود سوال می‌پرسند.
باید بیشتر به فروشنده‌ها اعتماد کنند. آن‌ها آزمایشاتی را روی محصول انجام می‌دهند، اما واقعیت این است که قابل اطمینان نیستند. حتی ما در خرید فوم مشکل داشتیم، در حالی که تجربه زیادی در این صنعت داریم. خریدار نمی‌تواند به طور قطعی مطمئن باشد و باید به فروشنده و تولید کننده اعتماد کند و با اطمینان از آن شخص خرید نماید. ضمانت‌هایی که ارائه می‌شود می‌تواند به آن‌ها کمک کند.
ما تلاش می‌کنیم تا ضمانت‌ها را عملی کنیم و خوشبختانه مشتریان از آن‌ها راضی هستند. در گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم، اما اخیراً با تفکر و انتخاب برند‌ها و محصولات، این معضلات کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات