برگزاری دو نشست تخصصی«قصه‌گویی» در البرز

«طاهره گرمسیری»، کارشناس پیشکسوت و «خدیجه میرازیی»،نماینده انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، نشست‌های آموزشی «تبدیل قصه به داستان» و «انتخاب قصه و آشنایی با فنون اولیه قصه‌گویی» را در کرج، برگزار کردند.
«طاهره گرمسیری»، کارشناس پیشکسوت و «خدیجه میرازیی»،نماینده انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، نشست‌های آموزشی «تبدیل قصه به داستان» و «انتخاب قصه و آشنایی با فنون اولیه قصه‌گویی» را در کرج، برگزار کردند.
کد خبر: ۳۹۲۰

اولین ننشست با همکاری اندیشکده «اصطناعت» در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج و با حضور خدیجه میرزایی، نماینده انجمن قصه‌گویی کانون البرز برگزار شد.
میرزایی در این نشست که جمعی از علاقه‌مندان قصه‌گویی در رده‌های مختلف سنی حضور داشتند، به بیان اهمیت و ضرورت قصه و قصه‌گویی در دنیای امروز پرداخته و در ادامه در خصوص معیار‌های انتخاب قصه، ویژگی‌های یک قصه‌گوی خوب، چگونگی بهره‌گیری قصه‌گو از زبان بدن و لحن و بیان و تاریخچه‌ی جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حاضران سخن گفته و از علاقه‌مندان خواست برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند.

در پایان این نشست  جمعی از علاقه‌مندان در کارگاه قصه‌خوانی و بازنویسی قصه، حضور پیدا کردند.

دومین نشست تخصصی به همت انجمن قصه‌گویی کانون البزر و همکاری ویژه مرکز شماره ۲ کانون کرج در محل این کانون در شاهین ویلای کرج برگزار شد.

طاهره گرمسیری، کارشناس پیشکسوت کانون و از قصه‌گویان و مدرسان حوزه قصه و قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، آموزش علاقه‌مندان در این نشست را بر عهده داشت.

گرمسیری در این نشست آموزشی ضمن قرائت شعری از «نسرین صمصامی» به اهمیت و ضرورت قصه، معیار‌های انتخاب قصه، ویژگی‌های یک قصه خوب، استفاده از زبان بدن و لحن وببان و... پرداخته و در بخش دوم در خصوص نکات تبدیل داستان به قصه برای حاضران سخن گفت.

چگونگی فضا سازی مناسب و بهره گیری از تخیل برای ایجاد صحنه‌های خلاق و توجه به شخصیت پردازی مناسب، ضرورت ایجاد تعلیق و همراه سازی مخاطب از دیگر نکاتی بود که توسط این مدرس بیان شد.

در پایان نشست نیز خدیجه میرزایی، نماینده‌ی انجمن قصه کویی، شیوه نامه بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی را مطرح کرده و زهره باقری، قصه گوی برگزیده بخش لبخند، جشنواره بیست و پنجم از استان البرز، برای حاضران قصه‌گویی کرد.

علاقه‌مندان جهت اطلاع از شرایط حضور در جشنواره با شماره۰۲۶۳۴۱۶۳۰۰۰، دبیرخانه انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات