محمد علی شریفیان، مدیر شرکت کیان استیل صنعت پرگاس تاکید کرد:

تجهیزات و ابزار، مکمل علم

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با محمد علی شریفیان، مدیر شرکت کیان استیل صنعت پرگاس جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با محمد علی شریفیان، مدیر شرکت کیان استیل صنعت پرگاس جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۴۰۵

باید گفت که بزرگترین مشکل ما این است که دولت هیچگونه حمایتی از تولیدکنندگان انجام نمی‌دهد. مالیات، دارایی‌های سنگین و حق بیمه زیاد نیز یکی دیگر از چالش‌های ما می‌باشد. متاسفانه حتی وام و تسهیلات نیز تحت هیچ شرایطی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. زمانی که از دولت مطالباتی داریم، پرداخت‌ها بسیار با تاخیر و یا حتی انجام نمی‌شود. اما زمانی که به دولت بدهکارهستیم، مثل دارایی و بیمه، باید جریمه‌های سنگین پرداخت کنیم.
البته ما به نوبه خود تلاش کردیم و ادعای توانمند بودن در این حوزه نداریم، ولی دولت باید از تولید کنندگان توانمند و تلاشگر را حتی المقدور مورد حمایت قرار دهد و یا حداقل از طریق سرمایه گذاری، با اسپانسر‌ها جهت جذب سرمایه گذار ارتباط برقرار کند تا تولیدکنندگان بتوانند در حرفه خود پیشرفت کنند. چراکه هم در دانش پیشرفت دارند و هم برای جامعه مفید هستند.
در حال حاضر نیروی انسانی زیادی داریم که از علم و دانش کافی برخوردارند، اما محیط مناسبی برای فعالیت و استفاده از آن را ندارند.
دولت می‌تواند حداقل با قراردادن وام‌های سهل الوصول آن‌ها را حمایت نماید. از جمله شرایط مشکلی که در زمان درخواست وام با آن مواجهیم، مطالبه سپرده‌های سنگین در بانک است. یعنی مبلغ بالایی، باید ۳ماه در حساب بماند، تا وام تعلق بگیرد. علاوه بر آن، موانع و مسائل بیشتری سد راه است که موجب انصراف افراد از این وام‌ها و تسهیلات می‌شود.
در هر صنف باید تلاش کنید و نا امید نباشید تا به نقطه‌ای که در نظر دارید و می‌خواهید، برسید. اما متاسفانه امروزه با تورم موجود و شرایط گرانی اگر بخواهید یک صنعت و تولیدی را راه اندازی کنید، از آن جایی که تورم از شما جلوتر است، هر چقدر هم پیشرفت کنید به نقطه ایده آل و مطلوب مورد نظرتان نمی‌رسید و این یک نکته ناامیدکننده است. هیچ راهکاری نیز در این حوزه وجود ندارد. چون تلاش می‌کنید که خدمات و یک تولیدی راه اندازی کنید که سودی کسب کنید، وقتی هزینه‌ها بیشتر از درآمد می‌شود راهکاری وجود نخواهد داشت.
متریال اصلی تمام کالا‌های ما استیل است و استیل نیز یک کالای وارداتی می‌باشد، بنابراین با قیمت دلار نوسان دارد و البته به صورت مستقیم نیز نمی‌توانیم آن را وارد کنیم. چون به سرمایه کلانی نیاز دارد، مجبور هستیم با مقادیر کم وارد کنیم؛ بنابراین به صورت اعتباری خرید می‌کنیم و به همان شکل نیز می‌فروشیم. بعد از ۳یا ۶ماه پول ما باز می‌گردد و تا زمانی که بخواهیم به سود برسیم، تورم، کل سود ما را ازبین می‌برد.
با توجه به تورم، افزایش قیمت نیز تابع آن می‌باشد و قیمت‌ها به روز و مطابق نرخ ارز است. با دلار خرید می‌کنیم، ولی متاسفانه با ریال می‌فروشیم.
کیفیت محصولات باید به گونه‌ای باشد که در این شرایط سخت اقتصادی، هزینه خدمات نداشته یا صفر باشد. شاید کالا قیمت بالایی داشته باشد، اما در حقیقت مشتری آن را گران نمی‌خرد و هزینه‌ای که برای خدمات سربار می‌شود را نمی‌پردازد. این خدمات سربار در مورد اجناس بی کیفیت حتی بیشتر از قیمت یک محصول با کیفیت تمام می‌شود.
علم همچنان در حال پیشرفت است، ولی کشور ما به طور کلی بسیار کند حرکت می‌کند و نتوانستیم با علم روز دنیا جلو برویم. چراکه علم ابزار می‌خواهد، زمانی که ابزار مورد نیاز میسر باشد، علم به تنهایی نمی‌تواند باعث به روز شدن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات