محمد و الهه کرمانی:

رسانه‌ ها باید مربیان شایسته را به مردم معرفی کنند

روزنامه جام جم البرز با محمد کرمانی، مربی سازنده کشتی استان البرز و مدیر باشگاه آکادمی استاد کرمانی و الهه کرمانی، مربی کشتی، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
روزنامه جام جم البرز با محمد کرمانی، مربی سازنده کشتی استان البرز و مدیر باشگاه آکادمی استاد کرمانی و الهه کرمانی، مربی کشتی، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۴۰۶

محمد کرمانی- یکی از مسائل مهم در این حوزه این است که مسئولان شهر برای حمایت از باشگاه‌ها اقدامات کافی انجام نمی‌دهند و برای تمرین ورزشکاران، سالن‌های مناسبی در دسترس نداریم. اکثر سالن‌های شهر به اجاره رفته اند و متأسفانه باشگاه‌ها قادر به بهره برداری از آن‌ها نیستند و هزینه‌های زیادی را برای اجاره آن‌ها پرداخت می‌کنند. اولویت باید ابتدا برای اجاره سالن‌ها با افرادی باشد که تجربه ورزشی و مربیگری در این حوزه را دارند. در گذشته، اگر یک ورزشکار در یک باشگاه ثبت نام می‌کرد و مدالی را به خانه می‌آورد، این موفقیت برای باشگاه ثبت می‌شد. اما در حال حاضر، مربیان به هر باشگاهی که امتیاز بیشتری دارد، با تمام شاگردانشان مراجعه کرده و حق و حقوق باشگاه به خطر می‌افتد. باید این مسئله از نظر اخلاقی مورد بررسی قرار گیرد.
رسانه‌ها باید به باشگاه‌ها مراجعه کرده و مصاحبه‌های نزدیکی را انجام داده و آن را منتشر کنند. این مهم برای جذب ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.
الهه کرمانی، مربی کشتی- مشکل اصلی در فردیس عدم وجود سالن‌های تخصصی برای این گونه رشته هاست، که موجب می‌شود برای برگزاری مسابقات به کرج مراجعه کنیم. همچنین در ورزش‌های دیگر نیز همین مشکل وجود دارد و حتی برای برگزاری اردو‌ها نیز با چالش‌های فراوانی روبرو هستیم. علاوه برآن، دریافت جواز نیز برای ما بسیار دشوار است و نیاز به یک پروسه طولانی است. همچنین، تبلیغات برای بانوان و به ویژه در رشته کشتی کم است و بسیاری از افراد به وضعیت کشتی آگاهی ندارند. ما نیازمند حمایت بیشتر از ورزش بانوان هستیم. باید یک مرکز تشکیل شود که در آن مشکلات بانوان بررسی و زیرمجموعه اتحادیه باشد تا مسئولیت حل مشکلات بانوان را بر عهده بگیرد. در بخش مربیان نیز حمایت کافی وجود ندارد و آن‌ها هیچ بیمه بازنشستگی ندارند؛ و تنها تا زمانی که فعال هستند، حقوق و مزایایی دارند.
رسانه‌ها می‌توانند مربیان خوب و باشگاه‌های ورزشی را به مردم معرفی کنند، زیرا رشته‌هایی مانند کشتی کمتر شناخته می‌شوند و باید شناسایی شوند. ضروری است که کشتی بانوان به خوبی شناخته شود و بودجه‌ای برای شرکت در مسابقات المپیک در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات