صداقت در گفتار و عمل همراه با مشتری مداری

آرزوی هر انسانی این است که زیر یک سقفی قرار بگیرد که برای خودش باشد و با تمام وجود بتواند تمام آرزو‌های زندگی را زیر سقفی برآورده سازد که برای خودش باشد
امروز افتخار هم‌صحبتی با یکی از مدیران محترم مشاورین املاک را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
آرزوی هر انسانی این است که زیر یک سقفی قرار بگیرد که برای خودش باشد و با تمام وجود بتواند تمام آرزو‌های زندگی را زیر سقفی برآورده سازد که برای خودش باشد امروز افتخار هم‌صحبتی با یکی از مدیران محترم مشاورین املاک را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
کد خبر: ۴۱۱۹

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
هستم فرزانه موسی خانی اصالتاً از استان البرز
حدود ۱۰ سال است که کارشناس حقوقی هستم و همکاران ما باسابقه بیش از ۲۰ سال در این حرفه فعالیت دارند و بومی منطقه می‌باشند و در حال حاضر در دفتر املاک حقوقی ارائه خدمات می‌نماید.
درواقع ما به علت دارا بودن تجربه همکاران گرامی که در این مجموعه فعالیت دارند جسارت ورود به این صنف را پیدا کردیم و باتجربه این بزرگواران خیلی زود توانسته ایم در سطح کاری خود اکثر مراجعین با رضایت‌مندی از دفتر ما به خواسته‌های خود رسیده‌اند و این برای ما بزرگ‌ترین افتخار بوده و هست.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حرفه تخصص گردید؟
بنده و همسرم درگذشته کارمند بوده‌ایم و بعدازآن به شغل دیگری ورود پیدا کردیم که با روحیاتمان سازگار نبود.
سعی کردیم از داشته‌های خود بیشتر استفاده کنیم مانند دفتر کاری که در نزدیکی منزل داشتم و با توجه به رشته درسی و تخصصی که داشتم بر آن شدیم بتوانیم در زمینه املاک ورود کنیم و یک دفتر املاک حقوقی بزنیم.
قطعاً عموم مردم نیز می‌دانند که کلیه مسائل کاری دفتر مشاوران املاک قرارداد‌هایی است که هربند قرارداد به تنهایی بار حقوقی دارد و با امضاء هر قرارداد تعهدات زیادی را قبول نموده‌اید بنابراین باید در دفاتر مشاور املاک حتماً یک کارشناس حقوقی کار بلد حضور داشته باشد تا مشکلات مردم در این زمینه کاسته شود ازاین‌رو دوستانی که در این امر تخصص داشتند نیز درخواست همکاری کردیم و با حول قوه الهی و در کنار بهترین کارشناسان در خصوص مشاورین املاک در خدمت عموم مردم هستیم.

دفتر مشاور املاک کارشناس حقوقی را توضیح بفرمایید و چه تفاوتی با دیگر همکاران دارید؟
در اصل تنظیم قرارداد یک پروسه حقوقی هست و تمامی مدارک و اسنادی که بررسی می‌شود به‌وسیله کارشناس حقوقی انجام می‌شود تا اگر مورد حقوقی و یا مشکلی وجود داشته باشد به‌صورت کارشناسی و حقوقی بررسی شود.
درواقع در آینده قرار بر این است که هر مشاور املاک یک کارشناس حقوقی مستقر داشته باشد.
مهم‌ترین تفاوت این دفتر با همکاران حضور یک کارشناس حقوقی در این مشاور املاک است که البته تعدادی از همکاران نیز در این خصوص ورود پیداکرده‌اند دفتر املاک ما نیز یکی از دفاتر املاک حقوقی است که با حضور یک کارشناس حقوقی در سطح استان میباشد.

اگر به گذشته برگردید با توجه به تجربه و مهارت‌هایی که در حال حاضر دارید همین شغل را انتخاب می‌کردید؟
درواقع شغل املاک در فکر عموم دارای درآمد بالا می‌باشد، ولی یک شغل است با توجه به رکود جامعه و کمیسیون‌های اعلام‌شده تقریباً در حال حاضر درآمد چشم‌گیری ندارد، ولی آنچه مهم است زمانی که مشتری و مراجعه کننده ما به خواسته خود می‌رسند و با لبخند رضایت از دفتر ما خارج می‌شوند همین برای ما کافی است ضمن اینکه همکاران و خصوصاً همسر بنده نیز به مسائل اقتصادی ورود می‌کنند با مشتریان تعامل و همکاری خوبی دارند و جلب رضایت ان‌ها در مرحله اول مورد توجه ما است و بعد از ان بخش اقتصادی این شغل است اگر به گذشته بر میگشتم شاید باانرژی بیشتری شغل مشاور املاک را انتخاب میکردم؟ با توجه به اینکه شما املاک حقوقی آتیه هستید امکان نمایندگی به دیگر استان‌ها رادارید.
حتماً در خصوص نمایندگی در سطح استان یا خارج از استان نیاز به برنامه‌ریزی خواهد داشت و حتماً این امکان وجود خواهد داشت با توافقاتی که انجام خواهد گرفت.

با توجه به تجربه و مهارت‌های شما در زمینه حقوقی آیا امکان مشاوره دارید؟
نیت درونی ما رفع مشکلات عموم مردم در زمینه ملک و خریدوفروش و رهن و اجاره است هر فردی که بخواهد با این نگاه وارد این عرصه کاری بشود با تمام وجود دفتر مشاور املاک حقوقی آماده مشاوره و همکاری خواهد بود و این مشاوره به‌صورت کاملاً رایگان انجام خواهد شد.

مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
رکود بازار: درگذشته برای تعویض ملک می‌توانستید با وام و فروختن دارایی‌های ناچیز خانه جدیدی در محله بهتری خریداری کنید، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
مالکین تمایل زیادی به اجاره گرفتن دارند و خواهان رهن کامل نیستند. درگذشته بیشتر رهن ملک وجود داشت که مالکین بتواند با پول آن کسب‌وکار راه بیندازد یا سود پول خود را بگیرد، ولی در حال حاضر خواهان اجاره‌های کلان می‌باشند.
متأسفانه به علت نبودن ساماندهی درگذشته و تخلف برخی از مشاورین املاک و انتخاب دلخواه قیمت هرچقدر مبلغ معامله بالاتر باشد کمیسیون هم نیز بالاتر می‌باشد که به همین دلیل در ذهن عموم مردم این دیدگاه ترسیم‌شده است که مسبب گرانی ملک مشاوران املاک هستند
که اصلاً این موضوع درست نیست و یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف می‌باشد

راه‌حل شما برای رفع مشکلاتی که مطرح فرمودید چیست؟
مالک و مستأجر می‌توانند همدیگر را درک کنند و به یکدیگر کمک کنند در حال حاضر هم تعداد زیادی از صاحب‌خانه‌ها این مسئله را رعایت می‌کنند، ولی اگر این درک متقابل بیشتر شود باعث آرام‌تر شدن اوضاع خواهد شد.
ورود دقیق بازرسین اتحادیه در دفاتر مشاوران املاک که اگر تخلفی صورت گرفته خیلی سریع مشکلات را بررسی و حل نمایند.
حضور یک حقوق‌دان و کارشناس در زمینه املاک در هر دفتر می‌تواند مشکلات را کنترل نماید.

قیمت گذار زمین و ملک توسط اتحادیه یا افراد کارشناس، ساخت مسکن‌هایی که قابل‌قبول مردم باشند و امکانات رفاهی و اجتماعی نیز در منطقه دیده شود می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را در زمینه ملک مرتفع نماید. نقشه رسانه چقدر در بهبود و رفع موانعی که فرمودید می‌تواند تأثیرگذار باشد
اگر رسانه‌ها رسالتی را که بر عهده‌دارند بتواند به‌صورت درست و کامل انجام دهند تأثیر بسزایی خواهد داشت. مردم به رسانه‌ها اعتماد دارند و رسانه نیز باید از این اعتماد نهایت استفاده را انجام دهد.
با توجه به مهارت و حرفه‌ای که در این زمینه‌دارید توصیه شما به کسانی که می‌خواهند به این حرفه ورود پیدا کنند را بفرمایید؟
در چهارچوب قانون بر اساس عرف و شرایط و ضوابط این کار را انجام بدهند که در این صورت بعد‌ها با صاحبین املاک دچار مشکل نمی‌شوند و شغل پر تنش و پردردسری را تجربه نمی‌کنند، اما اگر نگاه فقط اقتصادی باشد متأسفانه دچار مشکلاتی خواهند شد این شغل کار بلدی و کارشناسی در خصوص ملک را می‌خواهد وحتما با افراد باتجربه وارد این کار شوند.
سرکار خانم موسی خانی یکی از ناگفته‌های زندگی خود را این‌گونه مطرح فرمودند:
خیلی زود دیر می‌شود حتماً ریسک‌پذیر باشید
در مجموعه دفتر مشاور املاک حقوقی آتیه چه خدماتی ارائه می‌شود؟
در ابتدا مشاوره با افراد کارشناس و حقوق‌دان، خریدوفروش املاک، زمین تجاری، مسکونی واداری، رهن و اجاره، ساخت‌وساز و تجمیع دو ملک زیر نظر یک حقوق‌دان باتجربه برای ساخت یک ساختمان مسکونی، تجاری یا اداری در این دفتر ارائه خدمات می‌شود.
با توجه به برنامه کاتب و خودنویس آیا امکان گرفتن کد ره‌گیری در دفتر شما خواهد بود؟
اگر معامله‌ای در دفتر ما از صفرتا صد انجام شود حتماً تمام موارد بررسی و اقدام خواهد شد، اما درصورتی‌که فروشنده و خریدار در خارج از این دفتر تفاهماتی داشته باشند دفتر ما به‌هیچ‌عنوان ورود پیدا نخواهد کرد و فقط در زمینه مشاوره ارائه خدمات خواهیم داشت.
کلام آخر:
تشکر فراوان و ویژه‌ای دارم از همکاران گرامی آقای علیرضا و جناب ملکی که نقطه قوت و بازوی توانمند املاک ما هستند و همچنین همسر بنده جناب فضل علی که بیشترین زحمات به عهده ایشان می‌باشد.
راه ارتباطی:
آدرس:
استان البرز- شهر کرج - خیابان بهار- ۲۵ متری بهار- بلوار شهید رمضانی - ساختمان گل‌دار - طبقه همکف - املاک حقوقی آتیه
شماره تماس:
۰۲۶۳۲۲۱۵۸۳۳
واتساپ:۰۹۱۲۰۲۶۸۲۶۷

روز‌های فعالیت:
همه ایام هفته به‌جز روز‌های وفات و شهادت
ساعت کاری: ۳۰/۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۱

newsQrCode
ارسال نظرات