همگی تلاش کنیم تا دنیا جای بهتری برای زیستن باشد

بهترین راه ارتباط با جامعه خوب صحبت کردن است قطعا همه به این موضوع اشراف داریم باید خوب بشنویم و خوب اطلاع کسب کنیم و خوب صحبت کنیم تا بتوانیم در جهان امروز یک زندگی معمولی داشته باشیم و این رابطه درست است که می‌تواند ما را رشد دهد.
ازاین رو سعی کرده ایم با یکی از بهترین متخصصین در امر آسیب شناسی گفتار نشستی داشته باشیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
بهترین راه ارتباط با جامعه خوب صحبت کردن است قطعا همه به این موضوع اشراف داریم باید خوب بشنویم و خوب اطلاع کسب کنیم و خوب صحبت کنیم تا بتوانیم در جهان امروز یک زندگی معمولی داشته باشیم و این رابطه درست است که می‌تواند ما را رشد دهد. ازاین رو سعی کرده ایم با یکی از بهترین متخصصین در امر آسیب شناسی گفتار نشستی داشته باشیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
کد خبر: ۴۱۹۱

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
میترا مسعودی آسیب شناسی گفتار و زبان با ۳۰ سال سابقه فعالیت در این عرصه و کارشناسی ارشد روانشناسی هستم
با توجه به اینکه سرکار خانم دکتر مسعودی اصالتا از استان همدان میباشند مقدار مختصری با این استان آشنا می‌شویم.
مکان‌های دیدنی همدان؟
مقبره بوعلی سینا؛ باباطاهر وغارعلیصدر
غذا‌های محلی همدان؟
آش‌های محلی
سوغات شهر همدان؟
کماج؛ دسرانگشت پیچ
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مردمان همدان را مطرح بفرمایید؟
و مدیریت در همه امور تقوا و خداپرست بودن بهترین ویژگی این خطه می‌باشد؛ اقتصادی
چه انگیزه‌ای باعث شد که حضرت عالی این شغل را به عنوان یک منبع درآمد برای خودتان در نظر بگیرید؟
از کودکی مهارت گفتاری خوبی داشتم و همین موضوع در من تقویت شد و به روانشناسی هم خیلی علاقه داشتم وعشق به کودکان باعث ورود به رشته گفتار درمانی شد که بسیار خوشحال هستم توانسته ام با ورود به این حرفه خیلی از مشکلات مردم را حل کنم و اکثر مراجعین از خدمات مجموعه ما رضایت کامل دارند واین بزرگترین افتخار برای بنده است.
اگر برگردیم به ۳۰ سال قبل قرار باشد یک رشته شغلی دیگری را انتخاب کنید.
گزینه‌ی اولویت شما چیست؟
بدون شک فقط همین رشته را انتخاب خواهم کرد، چون این رشته کاری را با عشق و علاقه انتخاب کرده ام و اصلا اتفاقی نبوده است که بخواهم گزینه‌های دیگر را جایگزین کنم
مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
بعد ورود به این رشته یکی از مشکلات این بود که مردم آشنایی نداشتند نسبت به این شغل این عدم آگاهی بسیار آزاردهنده بود.
بحث تعرفه‌های علوم پزشکی یک مورد فراگیر است مختص رشته ما نیست.
راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟
وزارتخانه افزایش نرخ نردبانی را در نظر بگیرد یا در نیمه دوم سال یک تعرفه جدید معرفی کند همانطور که در بازار اجناس دیگر افزایش قیمت دارند خدمات پزشکی هم مستثنی نیست و یا اینکه در طی یک سال قیمت‌ها ثابت باشند تا رضایت مندی عموم مردم را در پی داشته باشد.
خدماتی که در مجموعه شما ارائه می‌شود را مطرح بفرمایید؟
با توجه که کار گفتار درمانی بخشی از کار توانبخشی از یک کاردرمانی تیمی محسوب می‌شود کودکانی که به ما مراجعه می‌کنند نیاز به خدمات جانبی هم دارند مثل روانشناسی مشاوره کودک؛ خدمات نورفیدبک و کاردرمانی ذهنی و جسمی بحثی که امروزه کودکان با آن درگیر هستند بحث اختلالات یادگیری است که وقتی کودک به ما مراجعه می‌کند بخشی از کار را باید روانشناس انجام دهد و بخشی را کار درمان ذهنی و بخشی را گفتار درمان باید انجام دهد این‌ها باید در کنار هم انجام شوند.
خیلی از والدین نمی‌توانند تشخیص بدهند که کودک نیاز به روانشناس دارد یا گفتار درمان و همین طور رشد می‌کند و وارد مدرسه می‌شود و دچار افت تحصیلی می‌شوند.
ما سعی کرده ایم تمام خدمات را باهم یکجا در مجموعه داشته باشیم.
اولین قدم برای شناخت نوع مشکل فرزندان چیست؟
در علوم پزشکی بحثی است به نام مداخله به هنگام دنیا روی این موضوع تمرکز کرده و روی آن کار می‌کند، چون شما مشکلی را که در ابتدا بتوانید پیشگیری کنید و مداخله کنید درمانش کنید قطعاً هزینه کمتری و مشکلات کمتری را در آینده به همراه خواهد داشت همانطور که در بحث بهداشت و سلامت می‌گوییم پیشگیری بهتر از درمان است یکی از داستان‌هایی که در فرهنگ ما وجود دارد این است به نام عمه تراپی:
این نظریه‌هایی که از افراد غیر متخصص ناشی می‌شود باعث می‌شود که ما زمان را از دست بدهیم اولین زنگ خطری که مادر متوجه می‌شود کودک نسبت به هفته گذشته یا نسبت به همسالانش مهارت‌های کمتری دارد خوب نمی‌خوابد یا اشتهایش کم یا زیاد شده است.
این گونه تغییرات به راحتی برای مادر قابل لمس است و مورد خاصی نیست.
که با مشاوره با یک کارشناس می‌توان تمام مشکلات را حل و در کمترین زمان نتیجه خواهیم گرفت.
اگر این مشکلات از قبیل لکنت زبان در سال‌های بزرگسالی رخ دهد قابل بهبودی یا بهتر شدن است یا خیر؟
لکنت را کتاب‌ها به عنوان بیماری هزارچهره معرفی می‌کنند.
لکنتی که در کودکی آغاز می‌شود بیش از ۱۰ درصد افراد تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت لکنت یک معلولیت محسوب می‌شود. مانند هر معلولیت دیگری ایجاد محدودیت می‌کند خیلی از موارد این بیماری به صورت موروثی بوده است که گاهی با گذشت زمان رو به بهبودی خواهد رفت پس این الگو الگوی ثابتی نیست.
خدمات مجموعه شما شامل بیمه‌ها نیز می‌شود؟
ما سعی کرده ایم بهترین خدمات را با کمترین هزینه ارائه دهیم وبیمه سلامت نیز در این مجموعه می‌توانند خدمات بگیرند
اگر این مشکلات در کهنسالی رخ دهد قابل درمان است؟
از بدو تولد تا سنین سالمندی و کهنسالی که در این سن اختلالات بلع بیشترین چیزی است که افراد به آن دچار می‌شوند و یک سری بیماری‌های عصبی و حسی عصبی مثل پارکینسون؛ ام اس؛ گفتار درمانی می‌تواند راهکار‌های جایگزین بدهد و همچنین سکته‌ها خیلی رایج شده است.
مشاوره با یک روانشانس برای خانواده‌های دارای فرزند در سن بلوغ چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد؟
حضور یک مشاور برای این سنین می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و خانواده‌ها می‌توانند نوع برخورد با فرزندان در این سنین را بایک مشاوره خبره درمیان بگذارند
در سن بلوغ معمولا فرزندان دچار تنش می‌شوند این تنش چقدر می‌تواند آسیب زننده باشد و پیشگیری آن چگونه است؟
در بحث بلوغ نوسان هورمون داریم موضوع مهم بحث پرخاشگری است چه به شکل فیزیکی چه به شکل کلامی مثل هر رفتار دیگری نیاز به یک الگو دارد اگر نوجوان سال‌های قبل الگوی پرخاشگری را دیده باشد در خانواده مثل پدر عصبی در اینجا پسر از پدر الگو همانند سازی می‌کند.
رشد حسی وعصبی و مغز ورشد اندام‌ها گاهی باهم رشد نمی‌کند و فرزندان در این سن را درگیر می‌کندکه اصلا جای نگرانی ندارد وبا مقداری کنترل روی رفتار می‌توان این زمان راگذراند.
تغییر جسمانی؛ تغییرروحی روانی؛ تغییر هورمونی و تغییر محیطی همزمان مواجه هستیم که باید والدین در این نقطه نهایت صبوری را داشته باشند وبا فرزندان خود بیشتر نزدیک شوند.
یکی از ناگفته‌های زندگیتان را مطرح کنید؟
ما می‌توانیم از آدم‌های موفق الگو‌های موفق بگیریم
هیچ انسانی کامل نیست و می‌توانیم با تجربه دیگران ما نیز رشد کنیم.
راه‌های ارتباطی:
۰۹۲۲۶۴۵۰۸۷۲
۰۲۶۳۲۲۵۴۶۹۸
روز‌های فعالیت:
همه روز‌ها هفته: ساعت ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰
آدرس:
استان البرز بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا - ساختمان پزشکان قائم - طبقه چهارم واحد ۱۱ کاردرمانی گفتار درمانی رفتار درمانی فرزند پروری و... مرکز ذهن پویا

newsQrCode
ارسال نظرات