یک گرم قهوه بیشتر بریز نیم گرم کم نریز

قهوه؛ نامی آشنا برای همه عاشقان جاده؛ همه دوستداران طبیعت و همه جوانان پر انرژی 
قهوه شاید بتوان گفت از دیر باز در کشور ما رایج بوده است خوب است بدانید در برخی از روستا‌های استان مرکزی حدود ۵۰ سال قبل در مراسم‌های ترحیم از قهوه و شکر به عنوان یک نوع پذیرایی استفاده می‌کردند.
امروز سعی داریم یکی از کافه‌های موفق در این راستارا به شما معرفی نماییم.
افتخار هم صحبتی با یکی از مدیران کافه‌های سطح استان را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
قهوه؛ نامی آشنا برای همه عاشقان جاده؛ همه دوستداران طبیعت و همه جوانان پر انرژی قهوه شاید بتوان گفت از دیر باز در کشور ما رایج بوده است خوب است بدانید در برخی از روستا‌های استان مرکزی حدود ۵۰ سال قبل در مراسم‌های ترحیم از قهوه و شکر به عنوان یک نوع پذیرایی استفاده می‌کردند. امروز سعی داریم یکی از کافه‌های موفق در این راستارا به شما معرفی نماییم. افتخار هم صحبتی با یکی از مدیران کافه‌های سطح استان را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
کد خبر: ۴۲۰۴

لطفا خودتان رامعرفی بفرمایید:
مجموعه کافه کاست با مدیریت جناب آقای رضا ثابت و سرکار خانم عاطفه زاهد نژاد میباشد
رضا ثابت مدیریت کافه کاست هستم بزرگ شده شهر قدس می‌باشم 
باتوجه به اینکه آقای رضا ثابت اصالتا از شهر آستانه اشرفیه گیلان هستند؛ در ابتدا مقدار بسیار مختصری با این استان آشنا می‌شویم.
مکان‌های دیدنی آستانه اشرفیه:
گیسوم؛ دیلمان؛ روستای صفرا بسته
سوغات آستانه اشرفیه
بادام زمینی؛ برنج
غذا‌های محلی آستانه اشرفیه
واویشکا
سرکار خانم عاطفه زاهد نژآد بزرگ شده استان گیلان شهرستان لاهیجان میباشند
چه انگیزه‌ای باعث شد در شغل کافه ورود پیدا کنید؟
در واقع چند وقتی بود که این فکر به سرما افتاده بود که یک کاروان داشته باشیم هرجا که می‌خواهیم بریم و کار کنیم، ولی در همین حین اتفاقی در شغلم که نورپردازی و دستیار فیلمبردار بود پیش آمد که واقعاً نسبت به شغلی که داشتم ناامید شدم و تمام زحماتی که کشیده بودم دیده نشد و به شغل کافه علاقه داشتم و به خودم می‌گفتم که باید انجامش دهم و با پیشنهاد این خانم کافه کاست را راه اندازی کردیم
اگر برگردیم به ۴ سال قبل قرار باشد یک شغل را انتخاب کنید با توجه به تجربه ۴ ساله‌ای که دارید مجدد شغل کافه را انتخاب خواهید کرد یا خیر؟
بله صد در صد همین شغل را انتخاب خواهیم کرد و عاشقانه کارمان را دوست داریم
با توجه به سابقه کار ۴ ساله‌ای که دارید هدفتان برای آینده چه خواهد بود؟
اولین هدف بنده این است که با یک کارگاه رس که دستگاهش را هم خریداری کرده‌ام که بعداً این کارگاه را به کارخانه تبدیل کنیم.
علت معروف بودن قهوه کاست در سطح استان به خاطر این است که قهوه‌های کافه ما همیشه تازه است
مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
اگرکسی بدون آگاهی این کار را شروع کند به مشکلات مهمی برخواهد خوردمانند:
شیر در دمای ۶۵ درجه یک ماده‌ای از خودش تولید می‌کند که باعث شیرین شدن خودکار شیر می‌شود، ولی در دمای ۷۵ درجه یک باکتری از خودش تولید می‌کند که باعث فاجعه می‌شود؛ این خود یک علم است که متاسفانه برخی افراد این اطلاعات را ندارند.
نوسان قیمت در این شغل بسیار زیاد است و مجبور می‌شوند قهوه به صورت فله خریداری نمایند قهوه از زمانی که رس می‌شود تا زمانی که درست می‌شود ۲ الی ۳ هفته وقت دارد بعد از این قهوه عطر طعم مزه و خاصیت خود را از دست می‌دهد. اما بخاطر این نوسان قیمت مجبور هستند برخی افراد برای کسب درآمد این راه اشتباه را بروند.
نژاد شریک اقای ثابت را باهم مطالعه می‌نماییم: مشکلات و مسائل از زبان خانم زاهد

خدمات اسنپ فود‌ها در محدوده ما نمی‌باشد و با مشکل ارسال روبرو هستیم و مشکل اگر اصلاح شود می‌تواند در این شغل تاثیر خوبی داشته باشد.

در مجموعه کافه کاست چه خدماتی ارائه می‌شود؟
در مجموعه ما سعی میکنیم بهترین خدمات را به مشتریان محترم ارائه نماییم
یک نوع قهوه سرد داریم به نام کلدبرو
انواع بار سرد؛ انواع بار گرم که در این مجموعه تکنیکی را انجام می‌دهیم که مختص کافه کاست است که کافئین کافه کولپرو را ۱۰ برابر می‌کند که به اصطلاح به آن شراب قهوه‌ها گفته می‌شود بار‌های سرد:
مکتل و زیر شاخه‌ها؛ آیس آمریکنو؛ آیس لته؛ آیس آفاگاتو؛ آیس موکا؛ موهیتو وانواع نوشیدنی‌ها و ...
بار‌های گرم:
لته آمریکنو؛ موکا؛ کارامل؛ لته توت فرنگی؛ لته انبه و ..
دسر: ما فقط کیک خانگی داریم که توسط مادر عزیزم خانم شهربانو عبدی تهیه می‌شود مثل کیک هویج؛ کیک خیس؛ پای سیب؛ کیک شکلاتی و ...
سرکار خانم عاطفه زاهد نژاد اضافه فرمودند که: می‌دانید زمانی که مشتری وارد کافه می‌شود اولین نکته‌ای برای او جالب خواهد بود قطعا دیزاین‌ها کوچک و جذاب کافه خواهد بود و در کل برخورد و انرژی خوبی که به مشتری انتقال می‌دهیم و در نهایت کیفیت کار که برای بار دوم نیز به کافه تشریف بیاورد و مشتری ثابت ما شود؛ خدا را شکر که این نکته در کافه ما رعایت شده است؛ آقای ثابت و بنده این اعتقاد را داریم که مشتری با حال خوب باید از کافه کاست خارج شودحتی اگر سفارش خاصی نداشته باشد شاید به خاطر روحیه هنری ما است که اول کیفیت بعد قیمت
یکی از ناگفته‌های زندگیتان را مطرح کنید؟
وقتی وارد کار کافه شدیم همه فکر می‌کردند خیلی راحت به اینجا رسیده ایم
در واقع ما با یک دستگاه خانگی شروع کردیم، ولی بنده کسی بودم که با تلاش‌های خودم به اینجا رسیدم، ولی ما با همان دستگاه خانگی جوری قهوه درست می‌کردیم که بقیه با دستگاه صنعتی درست نمی‌کردند.
اگر در سطح استان‌های دیگر کسی بخواهد نمایندگی کافه کاست را داشته باشد این امکان وجود دارد؟
صد در صد موافق این موضوع هستیم به شرط اینکه بتواند تمام استاندارد‌های مارا در کافه خود داشته و رعایت نماید.
اگر کسی بخواهد در این زمینه فعالیت کند نیاز به مشاوره داشته باشد این امکان برای شما وجود خواهد داشت؟
ما برای رسیدن به این موفقیت خیلی زحمت کشیده ایم و امروز با تمام وجود امکان انتقال ابن تجربیات را در سطح کشور خواهیم داشت تا دوستان وهمکاران جدید ما بتوانند در این راستا فعالیت نمایند و
با عث افتخار ما هستند.
توصیه شما به کسانی که دوست دارند در این شغل قدم بردارند چیست؟
این رشته کاری حتما باید با اطلاعات و تجربه وارد شوید اول اطلاعات داشته باشید بعد قدم بردارید
خانم زاهد نژاد فرمودند:
گاهی ممکن است در کار نا امید شویم و از ادامه کار منصرف شویم این ناامیدی هرزگاهی به سراغت می‌آید؛ این لحظه است که باید فقط به هدف خود فکر کنید و برای بهتر شدنت ایده‌های جدید داشته باشید؛ همانطور که آقای ثابت فرمودند: ما کار را با یک دستگاه خانگی شروع کردیم پس قرار نیست اول کار همه چیز عالی و بی نقص باشد مهم این است برای عالی بودن تلاش کنیم؛ این را به افرادی می‌گوییم که می‌خواهند کار را شروع کنند و فکر می‌کنند برای شروع کاریک سرمایه زیاد نیاز است
چرا کاست را به عنوان نام این مجموعه قرار دادید؟
در واقع ما خیلی نوستالژی زندگی می‌کنیم بنده ۲۵ دوربین آنالوگ داریم و همچنین مشتری‌های ما نیز قهوه‌هایشان را در فنجان سرو می‌کنند و اینکه ما تمام بازیگر‌های مطرح و خبره دهه ۸۰ و ۹۰ و ۲۰۰۰ را عکس‌هایشان را چاپ کردیم و روی میز بار چسبانده ایم به همین جهت سعی کرده ایم نام مجموعه با دیزاین وورحیه ما نیز نزدیک باشد.
راه‌های ارتباطی:
آدرس:
استان تهران شهرستان قدس میدان آزادی سر قنات ابتدای شهید عالمی نبش کوچه گنج آبادی
روز‌های فعالیت:
تمام روز‌ها از ۵:۰۰ الی ۲۴
شماره تماس:
رضا ثابت: ۰۹۳۹۴۷۰۹۴۴۲
عاطفه زاهد نژآد: ۰۹۹۰۴۶۶۴۰۴۵

اینستا گرام: Cassettecoffee۰۳

newsQrCode
ارسال نظرات