اختتامیه جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» در ساوجبلاغ برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود «آوای آدینه»، با حضور ۲۶۰ گروه سرود از سراسر کشور و معرفی ۲۴ گروه برتر به میزبانی ساوجبلاغ برگزار شد.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود «آوای آدینه»، با حضور ۲۶۰ گروه سرود از سراسر کشور و معرفی ۲۴ گروه برتر به میزبانی ساوجبلاغ برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۴۱

جام جم البرز: دومین جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» با موضوع و محوریت نماز جمعه، مهدویت، ایران فردا و شهید آل هاشم به همت دفتر امام جمعه ساوجبلاغ برگزار و مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، جمعی از ائمه جمعه استان البرز، سرهنگ پاسدار علیرضا علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، فرمانداران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز، شهرداران و سایر مدیران شهرستانی و استانی در مجموعه فرهنگی شهید رئیسی ساوجبلاغ، با معرفی برترین‌های جشنواره برگزار شد.

در مرحله نخست این جشنواره، ۲۶۰ گروه سرود از ۱۸ استان کشور در قالب دختران، پسران و آکاپلا ثبت‌نام کردند و هیئت داوران طی دو روز بازبینی آثار، ۲۴ گروه سرود را واجد شرایط حضور در مرحله نهایی دانستند، این ۲۴ گروه در مجموعه فرهنگی شهید رئیسی ساوجبلاغ از ۲۸ مهرماه تا یکم آبان‌ماه به رقابت پرداختند و برگزیده‌ها در مراسم اختتامیه معرفی شدند، همچنین جشنواره در چهار بخش رقابتی سرود، آکاپلا، آراء مردمی و پاتوقی برگزار شد که بخش آراء مردمی و پاتوقی، هفته گذشته انتخاب شدند و سرپرستان و نمایندگان آن‌ها از کل کشور حضور داشتند.

تعداد شرکت‌کنندگان در بخش حضوری جشنواره، ۴۵۰ دختر و پسر از سراسر کشور بودند که در دو اردوگاه ایثار و امام علی (ع) اسکان داشتند و به صورت تفکیک شده در این جشنواره رقابت کردند و پس از پایان جشنواره با بدرقه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ، به شهر‌های خود بازگشتند.

در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» از طرح ملی صبح رویش و پویش جمعه‌های دوست داشتنی شامل چهار محور «روز جمعه روز دعا و نیایش»، «خاطره اولین نماز جمعه»، «شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین نماز جمعه» و «امام جمعه پدری مهربان» رونمایی شد.

دبیران اجرایی جشنواره آقایان حسین شهبازی و سجاد کشاورز بودند و برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» بدین شرح معرفی شدند:

در "بخش اکاپلا" گروه اوای مهر طا‌ها از استان اصفهان رتبه اول، گروه دختران آداک از استان گلستان رتبه دوم و گروه یاقوت از استان اصفهان رتبه سوم را کسب کردند. همچنین گروه شورانگیز از استان خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در "بخش سرود" پسران گروه سرود آفاق از استان گلستان رتبه اول، گروه سرود ققنوس از خراسان رضوی رتبه دوم، گروه سرود نورالشهدا از استان مرکزی رتبه سوم را کسب کردند. همچنین گروه سرود موعود از خراسان رضوی و گروه سرود شهید فرجی از تهران شایسته تقدیر معرفی شدند.

در "بخش سرود دختران" گروه سرود نسیم صبا از استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول، گروه آوای مهر طا‌ها از استان اصفهان رتبه دوم و گروه مصباح الهدی از لارستان فارس رتبه سوم را کسب کردند. همچنین گروه سرود خورشیدن نهان از خوزستان شایسته تقدیر معرفی شد.

در "بخش پاتوقی" گروه سرود ناطق از استان بوشهر رتبه اول، گروه نور البیان از خوزستان رتبه دوم، گروه ریحانه از تهران رتبه سوم، گروه نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم و گروه نوید رتبه پنجم را کسب کردند.

در "بخش رأی مردمی" گروه سرود ساقی کوثر از استان بوشهر، گروه نورالبیان از خوزستان، گروه ناطق از تهران، گروه ندای ولایت از چهارمحال و بختیاری و گروه نجوا از قزوین رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در "بخش تک خوان" آقایان مهدی جعفرزاده، حسین اسدالله پور، علیرضا ایمانی، حسین عرشی و همایون پیرزاده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در "بخش سرود دختران" گروه تصاویر ماندگار از خراسان رضوی رتبه اول، گروه سرود نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری رتبه دوم، گروه آوای مهر طا‌ها از استان اصفهان رتبه سوم را کسب کردند. همچنین سرود مصباح الهدی از لارستان فارس و گروه سرود خورشیدن نهان از خوزستان شایسته تقدیر معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات