جام جم البرز: "وجیهه محمدی فلاح" با بیان اینکه دو هزار و۸۰۰ نفر دانش آموز تحت پوشش این اداره کل هستند افزود:از این تعداد یکهزار و ۴۴۴ نفر تحت پوشش حوزه امور اجتماعی (فرزندان خانه های نگهداری، امداد بگیران و فرزندان بانوان سرپرست خانوار) و تعداد یکهزار و ۳۵۶ نفر دانش آموز تحت پوشش حوزه توانبخشی (افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، ذهنی، ناشنوا، نابینا) می باشند.
مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد:در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ حدود ۲۰میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی مجموعاً به این افراد پرداخت شده است.
محمدی فلاح یکی دیگر از خدمات و فعالیتهای حمایت از دانش آموزان نیازمند را اجرای پویش "همه حاضر "جهت تأمین لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند برشمرد و گفت:طی سالجاری در پویش طرح همه حاضر به تعداد ۳هزار و ۴۹۶ نفر از دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر،کیف و ملزومات مورد نیاز تحصیل تحویل داده شد.
وی توزیع وسایل توانبخشی بین دانش آموزان دارای معلولیت تحت پوشش را از اولویت های بهزیستی است عنوان کرد و افزود:طی سالجاری لوازمی همچون عصا،واکر، ویلچر، وسایل نابینایان، سمعک، ارتز و پروتز، تشک، کفش طبی و...در بین آنان توزیع شدوخوشبختانه در حال حاضر دانش آموز پشت نوبت دریافت تجهیزات توانبخشی نداریم.
محمدی فلاح حمایت از تحصیل دانشآموزان نیازمند را یکی از اهداف مهم بهزیستی برشمرد و گفت: با اجرای طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی در برنامه cbr (توانبخشی مبتنی برجامعه) به تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان خدمات ارائه شده و در حال حاضر کودک بازمانده از تحصیل در این برنامه، در استان وجود ندارد.
این مقام مسئول اضافه کرد:اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها برای دانش آموزان با هفت عنوان شامل پیشگیری از نابینایی، ناشنوایی، حوادث، ژنتیک، پیشگیری از بیماری ها، سلامت دستگاه عضلانی اسکلتی _ متابولیک اجرا شد.
مدیرکل بهزیستی البرز همچنین از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود:در طرح مانا نوجوانان ضمن یادگیری مسئولیت اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی،شیوه های فعالیت در برنامه های مشارکتی و همچنین مطالبه گری سالم را می آموزند که طی سالجاری در این طرح به تعداد ۶۸۸ دانش آموز در استان خدمات ارائه شد.
زینب دکامی، نخبه شاهد و ایثارگر در گفتگو با خبرنگار جام جم بیان میکند:
خبرنگار جام جم البرز گزارش می دهد؛
حجر گشت مطرح کرد؛