فرزاد اجاقی، مدیر مجموعه دکوراسیون نسیم:

طراحی دکوراسیون علاوه بر داشتن تجربه، به خلاقیت نیاز دارد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با فرزاد اجاقی، مدیر مجموعه دکوراسیون نسیم جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با فرزاد اجاقی، مدیر مجموعه دکوراسیون نسیم جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۴۶۶۵

بزرگترین مشکلات و چالش‌هایی که صنعت دکوراسیون در سراسر کشور دارد چیست؟
اینجانب حدود ۳۰ سال سابقه کاری در زمینه دکوراسیون دارم. بزرگترین معضل ما، جدا از مشکلات اقتصادی، نبود نیروی کارمتخصص است. ما نیروی کار متخصص نداریم و این باعث شده که در این مورد دست ما بسته باشد. خود ما به عنوان کارآفرین، به افراد، آموزش می‌دهیم، به محض اینکه کار را یاد می‌گیرند، نمی‌توانیم تضمین داشته باشیم که در کنار ما می‌مانند و کار می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که ما مرتب این چالش را داشته باشیم که چگونه نیروی متخصص داشته باشیم یا آموزش دهیم و یا چگونه آن‌ها را حفظ کنیم. یکی از سوالاتی که مدت هاست ذهن مرا بخود مشغول کرده، این است که چطور درکشور‌های دیگر، با توجه به شنیده‌ها و تجربیاتی که داریم، زمانی که یک مجموعه فعالیت می‌کند، همه در آن موفق هستند. مثلا اگر مجموعه ما در یک کشور دیگر بود و همین فعالیت را داشتیم، مالیات و حقوق کارمندان، به صورت منظم پرداخت می‌شد. دولت و کارآفرین و کارگر هر سه منتفع می‌شدند. اما متاسفانه در ایران، فرار مالیاتی داریم و برای کارگر صرفه اقتصادی ندارد. متخصص نداریم، چون نمی‌توانیم آن‌ها را حفظ کنیم. از طرفی هزینه‌ها بسیار بالا است. افراد زمانی که کار را آموزش می‌بینند، مستقل می‌شوند و این مشکل را همیشه داریم.
اگر رئیس اتحادیه بودید، برای اعضای صنف چه کاری انجام می‌دادید؟
به اعتقاد من اتحادیه باید اعضای صنف را معرفی وساماندهی کند وبا اعطای مدارک اعضا را درجه بندی کنند. اتحادیه باید یک معرفی از ما داشته باشد، چون به درستی کار کردیم و هیچ کس از ما شکایتی نداشته است. در صورتی که در منطقه‌ای که خود ما هستیم، متاسفانه تعدادی کلاهبرداری کردند. به همین علت مردم نمی‌توانند افراد درستکار را تشخیص دهند و اعتماد کنند. ما هم نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم و این موضوع اصلا درست نیست. یک مرجع باید ما و کسانی که به درستی فعالیت می‌کنیم را معرفی کند.
مواد اولیه‌ای که خود شما در زمینه دکوراسیون استفاده می‌کنید، چند درصد خارجی و چند درصد تولید داخلی می‌باشد؟
در حال حاضر واردات گسترده نداریم و مواد اولیه به صورت خیلی محدود وارداتی هستند و ورق mdf (ام-دی -اف) هم بسیار کم وارد می‌شود. از طرفی تولیدات داخلی هم کیفیت بسیار خوبی دارند. چندین شرکت تولید کننده خوب داخلی داریم. اما قیمت‌ها در هر صورت بسیار بالا می‌باشد.
به اعتقاد شما رسانه‌ها چقدر می‌توانند به صنف فعال در کار دکوراسیون کمک کنند، و فعالیت آنان چه میزان اهمیت دارد؟
رسانه و تبلیغات بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون داخلی بسیار دیده می‌شود و مردم به آن اهمیت می‌دهند و منطقی است که جزو سبد خانوار‌ها باشد. رسانه می‌تواند کمک کند تا بازار رقابتی‌تر شود و شرکت‌ها و مجموعه‌های موفق بهتردیده شوند. یکی از معضلات بزرگ شغل ما این است که برخی کسانی که وارد این حرفه می‌شوند بد قول و بی مسئولیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات