یکی از مشکلات موجود، عدم آگاهی مردم، در مورد مراقبت از چشم است که علت آن اطلاع رسانی کم میباشد. تنها زمانی که به بیماری دچار میشوند، مراقبت از چشم را انجام میدهند. یکی از مشکلات وجود تداخل صنفی، بین پزشکان و اپتومتریستها و عینک سازان میباشد. در زمینه تهیه متریال اولیه، مشکلی نداریم و فراوان است.
مطبوعات و رسانه میتوانند تاثیر مفیدی، در آگاه سازی مردم داشته باشند. اکثر مردم تصور میکنند عینک آفتابی، جنبه تزیینی دارد، اما در واقع جنبه محافظتی و پیشگیری از بیماری دارد. البته قشر جوان، بیشتر در این زمینه اطلاعات دارند. عموما عمده افراد ۴۵ سال به بالا، نیاز به عینک مطالعه دارند، اما به پزشک مراجعه نمیکنند.
نادر نیّری پسند، مدیر گروه صنعتی پدیده:
بنفشه وکیلیان٬ اپتومتریست و مدیریت نمایندگی عینک زایس آلمان:
دکتر الهام جعفری، دکترای تخصّصی روانشناسی:
علی سلگی کهریزی، فعال در صنف فروش عمده لوازم یکبار مصرف: