تولید در ایران کاربسیار سخت و پر مشقتی است و کار هرکسی نیست، باید یک سری مشخصات خاص داشته باشند تا بتوانند مشکلات تولید را حل کنند. ما اگر بهترین جنس را تولید کنیم فقط ۳۰ درصد کار را انجام داده ایم و ۷۰ درصد کار مربوط به فروش میباشد، اکثر مشکلات تولید کنندگان در بخش فروش، صادرات و بازاریابی در سطح منطقه و کشورهای اطراف است، بسته بندیهای ما مناسب نیستند و مشکلات زیادی در این حوزه داریم. رسانه در بخش بازار یابی و فروش بسیار تاثیر گذار است و کمکی به تولید کننده میباشد. ما از لحاظ فنی از کشورهای دیگر چیزی کمتر نداریم، اما در بخش فروش و برگشت پول مشکلات بسیاری داریم. در بخش فرهنگ تولید مشکلاتی میباشد و نیاز به تمرکز بیشتری دارد. مشکل مدیریت در همه بخشها وجود دارد، اگر در کشور مدیرانی تربیت کنیم میتوانیم در چند سال آینده بسیار موفقتر عمل کنیم.
در گفتگو با مهندس مجتبی نقوی، مدیریت، تحلیل شد:
مهندس محسن کاشی زاده، مدیر مجموعه عمارت سازان کاشی زاده:
مریم سعیدی، مدیریت باشگاه بدنسازی آبان:
امیر عسگری، مدیر و صاحب امتیاز مجموعه شهر روغن و مدیر عامل شرکت روان سازان شهر روغن آسیا: