سید ابوالفضل میرافضلی، مدیر مجموعه مسترخونه:

دولت به تولیدکنندگان خلاق و استارت آپ های نوپا، تسهیلات ارائه کند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفتگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با سید ابوالفضل میرافضلی، مدیر مجموعه مستر خونه جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفتگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با سید ابوالفضل میرافضلی، مدیر مجموعه مستر خونه جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۵۰۱۷

در حوزه کاری خود، به صورت کلی معمولا چه مشکلات و دغدغه‌هایی دارید که قابل طرح باشد؟
بنده به نمایندگی از پرسنل زحمتکش فعال در مجموعه، در مجموعه فرهنگی شما حضور پیدا کرده ام. در حوزه تولید پرده و واردات و پخش مستقیم کاغذ به مصرف کننده، فعالیت می‌کنیم.
مهم‌ترین مسئله در حال حاضر تسهیلاتی است که بانک‌ها و دولت می‌توانند به تولیدکنندگان و مخصوصاً استارت‌آپ‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند و ایده‌های نو دارند، ارائه کنند. هم به صورت مادی و نقدی و هم به شکل تسریع روند دریافت مجوزها، می‌توانند مساعدت نمایند. اگر این مشکلات بروکراسی و ... مرتفع شود، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. مشکلات عدیده‌ای در بخش مالی کار وجود دارد. زیرا عمده خرید‌ها به صورت نقدی است و دیگر مانند گذشته با چک انجام نمی‌پذیرد. روند دریافت مجوز‌ها زمان‌بر است و اگر این موضوع برطرف گردد، کمک‌کننده خواهد بود.
پیشنهاد و راهکار شما برای رفع موانع و معضلات چیست؟
به صورت کلی، روند صدور مجوز‌ها زمان‌بر است. اگر بتوانند این زمان را برای صاحبان مشاغل کوتاه‌تر کنند، در روند اشتغال‌زایی نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از نظر مالی نیز باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که افراد نقدینگی زیادی در بانک داشته باشند. بانک‌ها هم فقط بر طبق سپرده‌ها وام ارائه می‌کنند. در این راستا باید از کارآفرینان و صاحبین مشاغل که چندین خانواده را از نظر مالی تامین می‌کنند، حمایت انجام شود.
با اشاره به موارد بالا اگر یک مدیر تصمیم گیر و تصمیم ساز، در عرصه کشوری و یا رییس اتحادیه بودید، برای رونق این نوع کسب و کار‌ها چه تمهیداتی انجام می‌دادید؟
سوال شما در سطح کلان و به صورت کلی است. ما کار اجرایی و تشکیلاتی در این سطح انجام نداده‌ایم. اما برنامه‌ای که از گذشته داشتیم، این بود که بتوانیم به مصرف‌کننده، با قیمت دست اول و با حذف واسطه‌ها، کالای تولیدی خودمان و یا کالایی که وارد می‌کنیم را ارائه دهیم.
مثلاً در مورد پرده، قیمت دست اول، در اختیار خود ما است. اما در زمینه موکت و لمینت که مربوط به حوزه بازسازی می‌شود، ما در کنار کار خود، بنا به درخواست مشتریان در آن حوزه نیز فعالیت می‌نماییم. البته در این خصوص سودی از مشتریان دریافت نمی‌کنیم. کارخانجات و واردکنندگان دیگر، از ما درصد می‌گیرند که این اتفاق خوبی است. طی چند سال اخیر ضمن پرداختن به کار خود، این فعالیت را نیز انجام می‌دهیم. خوشبختانه شرکت‌ها و ارگان‌های بزرگی، به سمت این شرکت جلب شده اند.
نقش مطبوعات و رسانه را در حوزه کاری خود تا چه اندازه تاثیر گذار می‌دانید؟
امروزه نحوه ارائه و مدل اثرگذاری رسانه تغییر کرده است. ما نیز در اینستاگرام و سایت فعال هستیم. همچنین یک سال است که به عنوان اسپانسر باشگاه استقلال فعالیت داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات