مشاوره پزشکی جام جم البرز؛

انواع کبد چرب

این روزها مردم بخش زیادی از نیازهای سلامت خود را از راه های گوناگون به دست می آورند. این کار می تواند در بعضی مواقع مفید و در بسیاری از مواقع حتی خطرناک باشد.  جام جم البرز شرایطی را فراهم کرده است که شنونده سئوالات و پرسش های پزشکی شما باشد. در همین سایت دکتر سید مهدی موسویان به سئوالات شما پاسخ خواهند داد.
این روزها مردم بخش زیادی از نیازهای سلامت خود را از راه های گوناگون به دست می آورند. این کار می تواند در بعضی مواقع مفید و در بسیاری از مواقع حتی خطرناک باشد. جام جم البرز شرایطی را فراهم کرده است که شنونده سئوالات و پرسش های پزشکی شما باشد. در همین سایت دکتر سید مهدی موسویان به سئوالات شما پاسخ خواهند داد.
کد خبر: ۵۰۴

کبد چرب الکلی (AFLD): نوعی از بیماری که به علت مصرف بیش از حد الکل ایجاد می‌شود. نوشیدن زیاد الکل باعث تجمع چربی در کبد می‌شود. افرادی که الکل مصرف می‌کنند، باید مصرف آن را محدود کنند، تا به این بیماری مبتلا نشوند. در کشور‌هایی مانند ایالات متحده آمریکا که مصرف الکل زیاد است، حدود ۵% جمعیت دچار این بیماری هستند.

کبد چرب غیر الکلی (NAFLD): نوعی از بیماری که به علت عاملی غیر از الکل مانند ژنتیک، چاقی، دارو و ... ایجاد می‌شود. این نوع از بیماری ارتباطی با مصرف الکل ندارد. از هر سه بزرگسال، یک نفر و از هر ۱۰ کودک یک نفر ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. علت دقیق ایجاد این نوع از بیماری مشخص نیست. اما در افراد چاق و دیابتی بیشتر دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات