گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل گروه صنعتی درفک و ابتکارپیشه پارسیان و عضو جامعه مخترعین کشور:

اختراعاتم در راستای خدمت به تولید و کشور بوده است

مخترع کارآفرین، علی نوده اول متولد ۱۳۵۲ شهرستان رودبار است. وی درسال ۱۳۷۹ فعالیت خود را با تأسیس کارگاهی درزمینه قالب سازی و تراشکاری آغاز نموده است. هم اکنون کارگاه فوق با تدبیر این مدیر نوآور به یک مجموعه بزرگ ماشین سازی صنعتی در حوزه ماشین آلات وابسته به صنایع چوبی و خودرو ازجمله انواع پرس‌های سبک و سنگین سرد و گرم هیدرولیک و پنوماتیک، انواع دستگاه‌های وکیوم فرمینگ و ممبران و انواع دستگاه‌های سی ان سی، cnc چوب، فلز و سنگ، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات خاص و مهندسی معکوس تبدیل شده است.
طی مصاحبه‌ای که با این مدیرعامل مدبر داشتیم به واکاوی وتشریح فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه پرداختیم:
مخترع کارآفرین، علی نوده اول متولد ۱۳۵۲ شهرستان رودبار است. وی درسال ۱۳۷۹ فعالیت خود را با تأسیس کارگاهی درزمینه قالب سازی و تراشکاری آغاز نموده است. هم اکنون کارگاه فوق با تدبیر این مدیر نوآور به یک مجموعه بزرگ ماشین سازی صنعتی در حوزه ماشین آلات وابسته به صنایع چوبی و خودرو ازجمله انواع پرس‌های سبک و سنگین سرد و گرم هیدرولیک و پنوماتیک، انواع دستگاه‌های وکیوم فرمینگ و ممبران و انواع دستگاه‌های سی ان سی، cnc چوب، فلز و سنگ، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات خاص و مهندسی معکوس تبدیل شده است. طی مصاحبه‌ای که با این مدیرعامل مدبر داشتیم به واکاوی وتشریح فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه پرداختیم:
کد خبر: ۵۱۹

لطفاً درابتدای بحث بفرمائید مجموعه تحت مدیریتتان در کدام صنایع فعالیت تخصصی دارد؟
ما در صنایع مختلفی همچون صنایع نظامی، پتروشیمی، نفت گاز، چوب و پلاستیک و ... فعالیت داشته و رزومه کاری گسترده‌ای داریم. درحال حاضردرزمینه صنایع چوبی تولید درب‌های ساختمانی هم فعال هستیم.
درزمینه ساخت انواع ماشین آلات مربوط به صنایع چوبی نیزتوانسته‌ایم بیش از ۱۱۰ واحد کارگاه درسراسر کشوربرای افراد جویای کار با ساخت دستگاه و آموزش، تجهیز و راه اندازی نموده و برای بیش از هزارنفر ایجاد اشتغال کنیم.
با توجه به گستردگی خدمات این مجموعه جهت آشنایی بیشتر مخاطبان این گفتگو لطفا درخصوص دیگر طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی نیز بگویید.
ما در زمینه تولید درب‌های ساختمانی بخصوص درب‌های ضدآب کارگاه‌هایی را با ساخت ماشین آلات مورد نیاز این طرح با هزینه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برای سه نفر همراه با آموزش، راه‌اندازی وایجاد اشتغال کرده ایم. این نوع درب‌ها در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار با کیفیت، دارای قیمت رقابتی، شکیل و زیبا، مقاوم دربرابر رطوبت، ضد آب، ضدخش و بدون نیاز به رنگ در انواع طرح و شکل می‌باشد.
با توجه به اینکه شما در موضوع ماشین سازی نوآوری و خلاقیت‌های صنعتی برند ویژه‌ای هستید؛ آیا چشم اندازی برای آینده خود دارید؟ چه پروژه‌هایی در دست اقدام دارید؟
بنده ۲۱ سال پیش نخستین اختراع خود را ثبت کردم و اکنون که درخدمت شما هستم ایده‌ها و طرح‌های زیادی داشته و دارم که یا اجرا شده ویا در حال اجراست. به عنوان نمونه دستگاه قلاویز کن چند سره متغیر قابل تنظیم حتی تحت زوایای مختلف. در مجموع اختراعاتم درراستای خدمت به تولید و کشور بوده است.
درحال حاضر بر روی چه طرح‌ها و پروژه‌هایی متمرکز هستید؟
در حال حاضر برروی پروژه‌های دستگاه فراتصفیه آب آشامیدنی و کشاورزی و تولید انرژی برق فری با ولتاژ و آمپر دلخواه از آب ساکن و محیط خلاء فعالیت دارم که درهمه موارد یاد شده نمونه سازی و به نتیجه مطلوب رسیده ام. دستگاه فرا تصفیه آب آشامیدنی با قدرت و کیفیت بسیاربالا با خاصیت میکروب و رسوب زدایی و ده‌ها خاصیت دیگر و حتی با خاصیت درمانی با قیمت تمام شده یک‌چهارم قیمت دستگاه تصفیه موجود در بازار که با خاصیت‌های فوق العاده با نصب آسان و کمجا ساخته ایم و درصدد تولید انبوه آن هستیم.
پروژه کولر برای مصارف خانگی و خودرویی با برودت منفی ۱۱ درجه سانتیگراد ساخته ام. کاملا فری بوده که نه آب و نه گاز مصرف می‌کند و با برق دوازده ولت و بیست و چهار ولت کار می‌کند. پروژه‌های دیگری هم دارم که هرکدام یک پدیده نوینی است. کار‌های تحقیقاتی و طراحی انجام شده که درحال نمونه سازی آن هستم باید نتیجه بگیرم و سپس اعلام کنم.
به عنوان یک مدیر موفق و تحصیل کرده برای مردم به خصوص جوانان چه پیامی دارید؟
بنده هیچ وقت از شکست نترسیده ام. هر وضعیت سخت و هر مشکلی که با آن مواجه می‌شوم برایم مثل یک تمرین است. چون می‌دانم هر چیزی بهایی دارد که باید پرداخت کرد.
ایده‌هایی که خیلی سخت و به نظر بسیاری از افراد ناممکن است برایم جذابتراست و به آن علاقه مند می‌شوم و با سماجت ادامه می‌دهم. همیشه با آرامش به دنبال رویاهایم هستم. مفهوم موفقیت برای افراد متفاوت است برای برخی به معنای کسب ثروت است. برای برخی قدرت و برای برخی تأثیر مثبت در جامعه و خدمت به کشور است.
توصیه من این است که هرگز با افسوس به گذشته نگاه نکنید، به سمت اتفاق بعدی حرکت کنید، منحصر به فرد فکر کرده وعمل نمایید. باصبوری یاد بگیرید و بااشتیاق ریسک کنید و تلاش مضاعف داشته باشید.
‏‪‬‏لطفاً آدرس و شماره تماس خود را بفرمایید‬‬‬‬
‏‪‬کیلومتر۲۴ جاده مخصوص تهران کرج ‬‬‬‬‬‬‬‬‬
شماره‌های تماس:
۰۹۱۲۶۶۵۶۲۶۵،
۰۹۱۰۸۸۴۱۰۸۵
ایمیل:
a.doorfak@gmail.com
alinodeh۵۲@gmail.com

newsQrCode
ارسال نظرات