حامد حاج حسین صابونی، مدیر عامل شرکت سلامت اندیشان آروند:

هم افزایی وزارت بهداشت و صمت، روند فعالیت تولیدکنندگان را سهولت می بخشد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران، گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با حامد حاج حسین صابونی، مدیر عامل شرکت سلامت اندیشان آروند جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران، گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با حامد حاج حسین صابونی، مدیر عامل شرکت سلامت اندیشان آروند جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۵۲۱۶

در حوزه کاری و صنف شما، چه دغدغه ها و چالش هایی وجود دارد؟
در سال های زیادی که در مسیر تولید، مشغول به فعالیت بودیم، اتفاقات زیادی رخ داده است و چالش های زیادی را تجربه کردیم. حوزه فعالیت ما، تولید لباس های بیمارستانی یک بار مصرف است. دو نهاد و ارگان، بر ما نظارت دارند. یکی سازمان غذا و دارو زیر نظر وزارت بهداشت و دومی اتحادیه مختص تولیدکنندگان، که زیرمجموعه ای از وزارت صمت می شود. برای اخذ مجوز با هر دو ارگان در ارتباط هستیم و نظرات و نکات مختلفی را به ما اعلام می کنند. این دوگانه بودن، همیشه برای ما چالش برانگیز بوده است. یکپارچگی این موضوع، نیازمند یک هم افزایی و هم گرایی بین دو وزارتخانه است، طوریکه فرد تولید کننده، تنها با یک مجموعه درگیر شده و ارتباط بگیرد، تا بتوان مستقیما مجوز لازم را دریافت کند. به گونه ای که نیاز نباشد، هم مجوز کسب دریافت کنیم و هم مجوزهای مربوط به سازمان غذا و دارو. این اولین چالش ما، برای اخذ مجوز است.
چه پیشنهاد و راه کاری، برای برون رفت از این موانع و مشکلات دارید؟
مهم ترین پیشنهادی که می توان ارائه کرد، همان دو نهاد و پیش بینی نحوه گرفتن مجوزها است. ما برای گرفتن مجوزها، نیازمند برخی گواهی های بین المللی هستیم. برای اخذ این موارد، همیشه دچار هزینه های مضاعفی می شویم. استانداردهایی تعیین می کنند، که قوانین مشخصی دارد، اما کسی که برای بازدید می آید، مجموعه های تولیدی را دچار چالش می کند. این موضوع نیازمند برنامه ریزی است که از طریق ارگان های ذیربط باید انجام شود.
اگر رییس سازمان غذا و دارو یا مدیر تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه کشوری بودید، چه تمهیدات سازنده ای را در این عرصه و صنف کاری، لحاظ می کردید؟
بدون شک، چالش های مسیر را در نظر می گرفتم و بر اساس آن پیش بینی و برنامه ریزی انجام می دادم. سعی می کردم حداقل میزان آزمون و خطا را در اجرا داشته باشم. در نهایت پس از مصوب شدن یک قانون و قاعده و دستور العمل، حتما برای مدیران و کارشناسانی که زیر مجموعه این اتفاق هستند، آموزش های لازم را قرار می دادم. این مدیران، قرار است، مسیر فوق را به مجموعه های تولیدی، که از صفر شروع می کنند، انتقال دهند.
نقش و جایگاه مطبوعات و روزنامه و به صورت کلی خبرگزاری ها را در این حوزه کاری، تا چه اندازه مهم می دانید؟
قاعدتاً مطبوعات و حوزه رسانه، پیش بینی کار هر مجموعه ای در سال های اخیر را انجام می دهند. زمانی که دهکده جهانی شکل گرفت و این فلسفه باز شد، رسانه و مطبوعات، پیش بینی کار و مسیر رشد یک تولید را می توانند برنامه ریزی کنند. رسانه می تواند ندای تولید کنندگانی، که به سادگی صدای آنها، به کسی نمی رسد و هیچ زمانی، فرصت نداشتند با مسئولین در ارتباط باشند را، به گوش مدیران و مسئولان برساند. همچنین می تواند با جمع بندی و جمع آوری اطلاعات، از قسمت اجرایی کار و انتقال صدای ما به مدیران مراتب بالاتر، موثر باشد. محصولاتی که تولید می کنیم نیز نیازمند تبلیغات است و این تبلیغات از طریق رسانه، صورت می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات