زیبایی از ازل تا ابد

همه انسان‌ها دوست دارند زیبا باشند، چون خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد مانیز مخلوق خداییم و زیبایی در ذات وروح انسان دمیده شده است .
به همین جهت توجه شما را به این مقاله جلب می‌نماییم.
همه انسان‌ها دوست دارند زیبا باشند، چون خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد مانیز مخلوق خداییم و زیبایی در ذات وروح انسان دمیده شده است . به همین جهت توجه شما را به این مقاله جلب می‌نماییم.
کد خبر: ۵۷۷

قدم اول برای داشتن پوستی سالم و زیبا، تغذیه مناسب و اصولی است.
از عوامل مهمی که می‌تواند در داشتن پوستی زیبا و شاداب به ما کمک کند، رعایت روتین پوستی مثل: مراقبت از پوست در برابر آفتاب ٬ شستشوی صحیح صورت ٬ خواب کافی و ... این موارد نه تنها به ما در داشتن پوستی زیبا کمک می‌کند بلکه می‌تواند از اثرات پیری پوست نیز جلوگیری کند..
برای اینکه بهترین روتین پوستی را داشته باشید بهتر است ابتدا به یک پزشک یا مشاور پوست مراجعه کرده و محصولات پوستی را با توجه به نوع و نیاز پوست خود خریداری کنید.
داشتن پوست صاف، شفاف، براق و بدون لک از آرزو‌های هر زن و مردی است. تا جایی که بسیاری سعی می‌کنند هرگونه لک و حتی خال را از پوست خود پاک کنند. البته که برخی لک‌ها و خال‌ها نیز ظاهری آزاردهنده و نازیبا دارند. اما به‌غیر از مسائل مربوط به زیبایی شناسی، برای برداشتن خال‌ها موارد بسیاری را باید مدنظر قرار داد. ضمن اینکه خال‌ها همیشه هم نازیبا نیستند و گاهی خود عامل جذابیت محسوب می‌شوند...
اما این عارضه‌های زشت و زیبا، که از ابتدای خلقت در اشکال و انواع مختلف با انسان همراه بوده‌اند، دنیای عجیب و ناشناخته‌ای برای بسیاری از ما دارند که شاید ندانید که برخی از خال‌ها ممکن است خطرناک باشند و باید به عنوان یک بیماری به آن‌ها نگاه کرد و درپی درمان‌شان بود..
خال در تمام انواع نوعی ضایعه خوش‌خیم پوستی محسوب می‌شود. این عارضه درواقع توده‌ای سلولی است که از تجمع سلول‌های ملانوسیت (Melanocyte) تشکیل شده است. ملانوسیت‌ها که رنگدانه‌های پوستی هستند در یک خال معمولی به صورت خوشه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند. خال‌های معمولی ممکن است از بدو تولد با انسان همراه باشند و یا بعد‌ها با تابش نور آفتاب یا عوامل مشابه تشکیل شوند. به همین دلیل معمولا در بخش‌هایی از بدن که در معرض نور قرار دارند بیشتر شاهد خال‌های بزرگ و کوچک و انواع خال پوستی هستیم.
امکان ظاهر شدن خال جدید روی بدن تا سن چهل سالگی وجود دارد. خال‌ها ممکن است همان‌طور که غیرمنتظره روی بدن ظاهر می‌شوند از بین بروند. احتمال از بین رفتن خود به خودی خال پس از ۴۰ سالگی بسیار کم است. برخی خال‌ها هنگام تولد کم‌رنگ‌تر بوده و به مرور زمان پررنگ‌تر می‌شوند. به همین دلیل ممکن است تصور کنیم که خال‌ها به تازگی ایجاد شده‌اند. تعداد خال‌ها در بدن انسان ممکن است بسیار زیاد یا خیلی کم باشد که بیشتر جنبه موروثی دارد. اما به‌طور کلی تعداد خال علامت بیماری خاصی نیست.
انواع خال‌ها
خال گوشتی Meaty spot
این نوع خال رایج‌ترین خال و درواقع نمونه همان فرمی است که در بین عوام به عنوان خال شناخته می‌شود. خال گوشتی یک زائده گوشتی، برجسته و عموما تیره‌رنگ در اندازه‌ها و اشکال مختلف است.
خال جانکشنال Junction nevus
معمولا کف پا و در نواحی اعضای تناسلی ایجاد می‌شود. قهوه‌ای روشن یا تیره و به‌ندرت مشکی است. از ۲ سالگی ایجاد می‌شود و تا سن بلوغ از بین می‌رود.
خال مرکب Compound Nevus
ترکیبی از خال گوشتی و خال جانکشنال است. معمولا روی تنه دیده می‌شود و کمتر می‌توان آن را روی پاها، دست‌ها و صورت دید. رنگ آن قهوه‌ای تیره یا روشن است. فرم خاصی ندارد و اندازه‌اش معمولا کوچک است.
خال درمال intradermal Nevus
برجسته و گنبدی هستند. رنگ آن‌ها قهوه‌ای روشن است و هرچه به سطح پوست نزدیک می‌شوند رنگ‌شان روشن‌تر می‌شود. کمتر در سنین پایین تشکیل می‌شود. ممکن است محل رشد مو باشند. به‌ندرت به رنگ تیره دیده می‌شوند
خال ملانوسیتی Melanocytic nevus
نوعی خال مادرزادی است. ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. معمولا با رشد نوزاد کوچک‌تر، کمرنگ‌تر و نامحسوس‌تر می‌شود تا کاملا از بین می‌رود. گاهی بزرگ و پررنگ هستند که در این صورت احتمال از بین رفتن‌شان کم است. معمولا پشت گردن، نزدیک به اندام تحتانی و روی کمر تشکیل می‌شوند. این نوع خال از انواع مستعد سرطان پوست هستند و می‌توانند به خال بدخیم تبدیل شوند.
مواردی که مشاهده آن‌ها در خال می‌تواند خطرناک باشد عبارتند از:
خونریزی خال و زخم شدن آن؛ پوسته پوسته شدن خال؛ تغییر رنگ غیر عادی آن.
تغییر فرم و شکل؛ برهم خوردن تقارن آن؛ بزرگ شدن خال؛ دردناک شدن خال و
تغییر حاشیه خال
علاوه‌بر این موارد باید اضافه کرد که خال‌های موجود در گردن و بازو‌ها بیش از باقی امکان سرطانی شدن دارند. همچنین در مردان خال‌های روی سینه و کمر خطرناک‌ترند. در زنان نیز خال‌های روی کشاله ران و پا‌ها باید بیش از باقی مورد توجه باشند.
در این مقاله سعی کردیم به برخی از مشکلات پوستی و مراقبت‌های پوستی اشاره کنیم مراقب پوست و زیبایی خود باشید چرا که پوست چیزی بیش از یک مانع محافظ بین اطراف آن است. این اندام وسیع هم چنین در حفظ سلامتی بدن نقش مهمی دارد.
به قلم: دکترعلیرضا نظریان

شماره تماس:
۰۲۶۳۴۷۲۳۹۳۵
۰۲۶۳۴۷۲۳۹۳۶

آدرس:
کرج: کمال شهر میدان شهید بهشتی ابتدای بلوار شهرداری نبش خیابان گلستان یکم درمانگاه شبانه روزی سینا

newsQrCode
ارسال نظرات