سجاد معرفت، مدیر فست فود مکث برگر:

کیفیت دام ایران برتر از سایر کشورها است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سجاد معرفت، مدیر فست فود مکث برگر، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سجاد معرفت، مدیر فست فود مکث برگر، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۵۸۶

قطعا در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات موجود در صنف فست فود، نوسان قیمت است. با وجود اینکه هر روز قیمت‌ها تغییرمی کنند، اما نهایت سعی خود را به کار بردیم تا کیفیت را حفظ کنیم. تقریبا می‌توان گفت که هر روز افزایش قیمت مواد اولیه داریم و این معضل بسیار بزرگی است.
برخی افراد با افزایش قیمت مواد اولیه مجبورمی شوند از کیفیت غذا بکاهند، که متاسفانه این کار را انجام می‌دهند تا متضرر نشوند.
اگر بنده در مقام قانون گذار بودم، قانونی در جهت دقت بیشتر و نظارت دقیق‌تر وضع می‌کردم. صادقانه عرض می‌کنم مجموعه ما حدود ۲۰ نفر نیرو دارد که هیچ گونه حمایتی از ایشان صورت نمی‌گیرد. حال آنکه ما یک کار آفرین محسوب می‌شویم.
البته خدا را شاکر هستیم که به اصطلاح، باز یک سفره‌ای پهن است و اسباب ارتزاق عده‌ای فراهم شده است.
از لحاظ تنوع طعم و مزه خوراکی ها، ایران در مقایسه با کشور‌های اروپایی، تفاوت‌های زیادی را ملاحظه می‌نماییم. یکی از شاخصه‌های مجموعه ما این است که، اگر به این رستوران تشریف بیاورید، مشاهده می‌کنید که ما حتی گلخانه هم داریم. فست فودی که ما ارائه می‌دهیم بسیار خوب و باکیفیت است و البته که می‌توانیم بهتر هم باشیم.
از نظر دامی و گوشتی، ایران بسیار بهتر از کشور‌های خارجی است و حتی قابل قیاس نیست. ولی متاسفانه حمایت کافی وجود ندارد. همه متریال و غذا‌ها درجه یک هستند.
از مسائل مهم و قابل اهمیت این است که از یک جوان کار آفرین، باید حمایت شود. ولی متاسفانه، نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند، بلکه مالیات‌های سنگین مثلا مبلغی حدود ۳۰۰میلیون در طول یک سال از ما اخذ می‌شود. مالیات حق دولت است، اما باید منصفانه باشد. از آنجا که مجموعه ما به صورت استیجاری می‌باشد، هزینه اجاره نیز مثلا ماهی ۴۰ میلیون تومان می‌باشد، مبلغی هم بابت هزینه حقوق پرسنل در حدود ماهیانه ۲۵۰ میلیون تومان می‌پردازیم و مخارج و چالش‌های دیگر هم داریم.
چون امیدی به حل این مشکلات نیست، بنابراین بیان راهکار فایده‌ای ندارد و مجبور هستیم فعالیت خود را همچنان ادامه دهیم. ما صحبت کردیم و گفتیم مالیات حق دولت است، اما این میزان، مبلغ منصفانه‌ای نیست.
فست فود شامل سوسیس و کالباس می‌شود. به همین علت نمی‌توان از هر مکانی خریداری کرد. قیمت کالباس از ۷۰هزار تومان به بالا است که برند مشخصی دارد. فست فودی که از سوسیس و کالباس برند و کیفیت مناسب استفاده کند، مشهور می‌شود و شلوغی و ازدحام، گواه کیفیت بالا و مرغوب آن است. اگر شما در کرج درباره مکث برگر بپرسید عده بسیار زیادی آن را می‌شناسند. بنده از ۹ سالگی کار کرده ام. در همه زمینه‌های مربوط به این شغل، مثل پیک موتوری و سالن داری سابقه فعالیت دارم. گام به گام، پیشرفت کردم تا بالاخره با کسب تجربه و مهارت فراوان، این مجموعه را افتتاح نمودم.
توصیه بنده به افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند، این است که بسیار جدی‌تر بیندیشند و تا جایی که ممکن است، وارد این حرفه نشوند. چون دشواری‌ها و موانع زیادی در این مسیر وجود دارد. از صبح تا شب باید مشغول کار و فعالیت باشیم و زمان آزاد و وقت مسافرت و تعطیلات نوروز نیز نداریم. بنده شغل خود را دوست دارم، اما سختی کار، فراوان است.
تقریبا تمام ابزار مورد استفاده در شغل ما همگی داخلی بوده و حرفه‌ای و به روز می‌باشند. ابزار صنعتی نیز همگی ایرانی هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند. مثلا، سرخ کن ایرانی که مجموعه ما تهیه کرده حدود ۲سال است به خوبی کار می‌کند و قطعات آن نیز به راحتی در بازار یافت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات